در پی بارندگی‌های بی سابقه در استان‌های جنوب غربی کشور صورت گرفت
کد خبر: ۲۸۰۹|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
در پی بارندگی‌های بی سابقه در استان‌های جنوب غربی کشور، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن پیگیری این موضوع درتماس با استانداران و فرماندهان سپاه‌ سه استان لرستان، خوزستان و ایلام خواستار انجام اقدامات فوری برای مهار سیلاب ها و تسریع کمک رسانی به مردم شد.
پیگیری‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک رسانی فوری به مردم مناطق سیل‌زدهبه گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» ، دکتر رضایی همچنین در تماس با چیت چیان وزیر نیرو آخرین وضعیت سیل استان های غرب و جنوب غربی کشور را بررسی نمود.
بنا به گزارش ها سیلی به حجم سه هزار متر مکعب فردا بعدازظهر به اهواز می‌رسد که در همین راستا دکتر محسن رضایی طی تماسی با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خوزستان، آمادگی کامل تمامی پاسداران و بسیجیان این منطقه را برای مقابله با خسارات این پدیده را خواستار شد.

به گفته وی، با توجه به اینکه این سیل بزرگ‌تر از سیل‌های پیشین است، مردم استان خوزستان باید مراقب اطراف رودخانه کارون باشند.
در عین حال، چیت‌چیان – وزیر نیرو – با ارائه گزارش تلفنی دکتر رضایی وضعيت سد دز را سالم گزارش كرد و گفت که هيچ نگراني از بابت سد دز وجود ندارد و هرچند که ورودي آب به سد طي ساعات گذشته به 8000 متر مكعب بر ثانيه هم رسيد، اما اکنون حجم آب كاهش يافته و به 4000 متر مكعب بر ثانیه كاهش رسیده است.

دکتر رضایی همچنین با برقراری تماس تلفنی با استاندار و فرمانده سپاه پاسداران ایلام، وضعیت سیل در این استان را نیز جویا شدند که بر اساس گزارشات رسیده سیل در جنوب استان و در منطقه دره‌شهر و دهلران اتفاق افتاده و به گفته مسئولان این استان، در 48 ساعت به اندازه یک سال باران آمده است.
هچنین در تماس دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بازوند استاندار لرستان آخرین وضعیت سیل در این استان بررسی شد.
استاندار لرستان در این تماس با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات کمک رسانی در این استان بیان داشت: سیل در استان لرستان خسارات شدیدی را بر شهر پل دختر وارد کرده و موجب قطع آب شرب مردم استان شده که با تلاش مسئولان منطقه تامین آب شرب برای مردم از طریق تانکرهای آب فراهم شده است.

بنا به آخرین گزارش هااز وضعیت سیل در این استان، در طی 52 ساعت 150 میلی‌متر باران باریده است که این اتفاق سبب ریزش کوه در مسیر راه‌آهن، مسدود شدن ریل و توقف عبور و مرور قطارها شده است.
بر پایه گزارشات رسیده به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، 1500 منزل مسکونی در شهرها و 2000 منزل در روستاهای استان لرستان دچار آب گرفتگی شده است.
گزارش های تکمیلی از پیگیری های به عمل آمده متعاقبا منتشر می شود.
کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، سیل ، سیل در دزفول ، سیل در لرستان
ارسال نظر