کد خبر: ۲۸۲۱|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
خبرگزاری میزان- فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی با توسل به وعده‌های خارجی، اتصال به آمریکا، رانت و فساد امکان‌پذیر نیست، و حتی عقب‌ماندگی اقتصادی نیز نمی‌تواند بهانه‌ای برای توسل به این عناصر ویرانگر باشد.

عناصر ویرانگر در اجرای اقتصاد مقاومتی از زبان فرمانده اسبق سپاه پاسداران (میزان)

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی هادیان سیاسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند گره‌گشایی‌های ذهنی در زمینه‌های سیاسی است، اظهار داشت: بدون رفع ابهامات و تبیین مسائل سیاسی عنصر وحدت محقق نمی‌شود و در این زمینه هادیان سیاسی نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: از مجموع 18 سال گذشته که توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری شده است؛ نهمین بار است که شعار سال مفهوم اقتصادی دارد و این نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در نظر معظم‌له است.

وی با بیان اینکه نظام از ابتدای انقلاب تاکنون سنگرهای سیاسی، دفاعی و امنیتی را فتح کرده است، ادامه داد: نظام امروز با سنگر اقتصاد مواجه است و ان‌شاءالله فتح بزرگی را پیش رو خواهیم داشت؛ که در این‌صورت اولین نظام انقلابی در جهان هستیم که موفق به فتح سنگر اقتصاد می‌شود؛ زیرا در گذشته شاهد شکست سنگین مارکسیسم در شوروی و همچنین ناکامی اقتصاد کوبا و کره شمالی بوده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بندهای 22 و 23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که از جانب رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، اشاره به وارد کردن ارزش‌های جهادی به عرصه اقتصاد مقاومتی دارد؛ بنابراین اجرای اقتصاد مقاومتی با توسل به وعده‌های خارجی، اتصال به آمریکا، رانت و فساد امکان‌پذیر نیست، و حتی عقب‌ماندگی اقتصادی نیز نمی‌تواند بهانه‌ای برای توسل به این عناصر ویرانگر باشد. الگوی اقتصادی ما باید یک الگوی کاملاً داخلی و مبتنی بر ارزش‌های جهادی باشد.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از لفظ "اقدام و عمل" استفاده کرده‌اند و این به معنای مطالبه جدی از قوای سه‌گانه است، افزود: معظم‌له فرمودند:"امروز ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم." بنابراین تنها حفظ کردن تنگه احد کافی نیست. امروز می‌بایست با تزریق روحیه انقلابی و مدیریت جهادی، اقتصاد را از انحصار لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها خارج کرد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در پاسخ به سوال یکی از استادان دانشگاه مبنی بر اینکه «آیا مسئولان دولت فعلی اعتقادی به اقتصاد مقاومتی دارند؟» اظهار داشت: در حال حاضر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید از دولت حمایت کنیم؛ تا بتواند اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن پیاده‌سازی کند. هرگامی که دولت بتواند در این زمینه بردارد، یک امتیاز است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «دانش بنیان‌سازی اقتصاد مقاومتی چگونه امکان‌پذیر است؟» گفت: معضل اساسی ما در این زمینه وجود چندین شکاف در فرآیند تولید کالاست؛ که اولینِ آن شکاف بین دانش و فناوری است؛ یعنی علوم و نوآوری‌های ما به فناوری تبدیل نمی‌شود و متاسفانه با خروج از کشور و تبدیل شدن به محصول نهایی، به خودمان فروخته می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شکاف دوم میان فناوری و صنعت است؛ به این‌صورت که فناوری‌های موجود در ایران به صنعت تبدیل نمی‌شود. شکاف سوم نیز میان صنعت و تجاری‌سازی است؛ به عبارت دیگر بین کالا و بازاریابی.

سرلشکر رضایی تأکید کرد: چنانچه این سه شکاف از میان برداشته شود، شاهد دانش‌بنیان شدن اقتصاد و در پی آن وقوع انقلابی عظیم در زمینه اقتصاد خواهیم بود.

ارسال نظر