سرلشکر محسن رضایی در حسینیه ثارالله (ع) کرمانشاه:
کد خبر: ۲۸۳۵|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
پاسداران ما نمی توانند نسبت به مسائل بی تفاوت باشند. دفاع از انقلاب فقط حراست از مرزها نیست. میراث بزرگ شهدا و حفظ این دستاوردها با ماست.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» سرلشکر محسن رضایی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز که در حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه کرمانشاه سرزمین شهدا، سرزمین غیرت و مردانگی و ایستادگی است، گفت: سپاه نبی اکرم کرمانشاه خاطرات تلخ و شیرینی از تنهایی ملت ایران در روزهای آغازین جنگ، روزهای عملیات مرصاد و روزهای رحلت امام دارد.
نگرانی آمریکا، وجود رهبری و سپاه پاسداران در ایران است / سپاه در جبهه های مختلف باید وارد عمل بشوند
سرلشکر رضایی با یادآوری خاطرات زمان ارتحال حضرت امام خمینی ره گفت: 48 ساعت به رحلت امام، در حالی که همه با چشم گریان برای سلامتی ایشان دعا می کردیم. من نگران شدم که منافقین ممکن است از کرمانشاه حمله کنند. آماده باش دادیم و خودم در کرمانشاه مستقر شدم. ساعت 11 شب از تهران به من خبر دادند که امام به ملکوت اعلی پیوستند. به مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس جمهور بودند، تسلیت گفتم و خبر دادم که ما اینجا هستیم و اگر اتفاقی بیافتد تا آخرین قطره خون از مرزها پاسداری می کنیم. همه لحظات وحوادث تاریخی گذشته مسوولیت ما را که از کاروان شهدا جا مانده ایم دو چندان خواهد کرد. سرلشکر رضایی افزود:مردان زیادی از میان ما، در مسیر حسینی (ع) خالصانه هر چه داشتند را تقدیم کردند ورفتند تا اینکه انقلاب و ارزشهای اسلامی بماند.آنها حق جهاد را به معنای واقعی ادا کردند و صادقانه عمل کردند. فلسفه سپاه بازدارندگی است، یعنی هر چه می توانیم و توانایی است بر اساس آیه شریفه ای که بر تارک لباس سپاهیان است جمع می کنیم تا دشمنان خدا و دشمنان انقلاب و دشمنان وحدت ، عدالت و ارزش های انسانی و دشمنان امنیت و آرامش را بترسانیم و آنها را سرجای خود بنشانیم . این آیه می گوید: شما یک دشمنانی دارید، خدا هم دشمنانی. دشمنان خدا با احکام الهی وارزشهای انسانی می جنگند و دشمنان شما امنیت شما را نمی خواهند حتی ممکن است با شعارهای اسلامی با شما درگیر شوند. آل سعود می گوید ما خادم مکه و مدینه هستیم. درحالیکه امروز با ما دشمنی می کند و عامل ناامنی در یمن، سوریه، عراق و بحرین شده است .  باید آل سعود واسراییل بترسند ودست از تجاوز بردارند. ما باید پاسدار ارزش های الهی و امنیت مردم و ارزش های انقلاب باشیم. ولایت و رهبری  را، خون شهدا را ، برادری ها و وحدت را باید حفظ کنیم. پاسداران انقلاب چند بعدی هستند و در جبهه های مختلف باید وارد عمل بشوند و از ارزش های وحیانی و آسمانی اسلام باید دفاع کنند تا اسلام وانقلاب وارزشهای آن وارد زندگی، اقتصاد و صنعت و کشاورزی ایرانیان شود. خارجی ها با تحریم و فشارهای جهانی و هواداران داخلی ها با تردید و امروز و فردا کردن ها، فرصت ها را از ما می گیرند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر معظم انقلاب امسال فرمودند اقدام و عمل، یعنی شعارها و تردیدها را کنار بگذارید. آمادگیهای  سپاه از ساخت موشک با هر برد وکیفیت لازم شروع می شود تا هر نوع آمادگی دیگری را در عرصه های  فرهنگ و نظامی گری تا معنویت را شامل می شود.

وی افزود: پاسدار انقلاب باید تحلیل وفهم سیاسی داشته باشد و هم یک انسان فرهنگی تا بتواند حق جهاد را ادا کند. بنا بر این مسوولیت ما بسیار سنگین است. در هر بعدی که دستاوردهای انقلاب تهدید شود، باید وارد عمل بشویم. سپاه و بسیج در برابر جناحی وفردی که بی قانونی کند و وارد نادرستی شود و موجب نا امنی شود ، سکوت نمی کند و اجازه نمی دهد که کسی و یا جناحی چه ازجناح چپ باشد وچه از جناح راست از رقابت های سیاسی عبور کند و وارد فاز براندازی نظام شود. ما پاسداران جناحی نیستیم ،انقلابی هستیم وخود را پاسدار انقلاب می دانیم . هرکه و هرجناحی که وارد براندازی نظام شود و یا وارد فعالیتهای ضدانقلابی شود پاسداران و بسیجیان جلوی آنها را خواهند گرفت. البته چارچوب قانون این کار را می کنند و بر اساس سلسله مراتب نظامی. مساله جناح های سیاسی رقابت است ومساله بسیجیان و پاسداران انقلاب وضد انقلاب است. 

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: انقلاب اسلامی به بهای ساده ای برای ملت به دست نیامده است. ایرانی ها در طول تاریخ، هیچگاه چنین سرمایه ای را که در دفاع مقدس وانقلاب اندوخته ، درهیچ موقعیت دیگری نکرده است. گروه ها وشخصیتها وسیاسیون  از هم انتقاد کنند و در چارچوب قانون یکدیگر را نقد کنند ولی وارد محدوده بر اندازی نظام نشوند.  هر فردی و هر جناجی باید رعایت کنند. اگر عده ای در مساله امنیت یا اقتصاد بخواهند نفوذ کنند و پای استعمار و آمریکا را باز کنند، پاسداران انقلاب سکوت نمی کنند. البته دفاع ما منضبط است و تابع قانون است. اگر گروه های سیاسی و دولت ها در چارچوب قانون عمل کنند، دستشان را می بوسیم و به همه آنها خدمت می کنیم. الان قرارگاه خاتم 17هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و باز هم کار می کند. برادر عزیزمان آقای رازانی استاندار کرمانشاه که از خادمان کشور هستند، در جریان خدمات سپاه هستند.
نگرانی آمریکا، وجود رهبری و سپاه پاسداران در ایران است / سپاه در جبهه های مختلف باید وارد عمل بشوند
سرلشکر رضایی گفت: پاسداران ما نمی توانند نسبت به مسائل بی تفاوت باشند. دفاع از انقلاب فقط حراست از مرزها نیست. میراث بزرگ شهدا و حفظ این دستاوردها با ماست. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: نسل گذشته سپاه دارد جای خود را به نسل جدید می دهد. نباید سرمایه عظیمی که در سینه این نیروهای مخلص هست از دانش و معنویت و فرهنگشان، فراموش بشود. عقبه سپاه در فتح المبین و بازی دراز و مطلع الفجر است. پرچم سپاه را با همه ساز و برگش تحویل بگیرید. جلسات بگذارید و از روایت و خاطره عبور کنید و انتقال تجربه را مد نظر بگیرید. این تجربه ها را به هر گروهی منتقل کردیم، تحول بزرگی انجام شده. اگر این امر در سپاه انجام نشود، خیانت است. از طریق انس با فرمانده هان پیشکسوت سپاه، این موضوع را با جدیت پیگیری کنید.

سرلشکر رضایی در ادامه افزود: مساله دیگر برادری است، بعد از انس با خدا، وتبعیت از ولایت  بزرگترین سرمایه ما، برادری بین ما بود. برادری آقا مهدی باکری و احمد کاظمی و حاج همت و آقای پیچک و محسن رضایی ها عامل توفیق و  کارگشا بود. این برادری ها سرمایه عظیمی بود. این برادری طوری بود که نمی توانستیم شهادت بروجردی و باکری را تحمل کنیم. برادری اگر بین شما باشد، شما را مثل یک کوه استوار می کند و شکست ناپذیر می شوید. برادری به ما جرات حرف زدن در جلسات فرماندهی را می داد و نقدها در جهت برادری، برای استحکام ما لازم بود. آقای آهنگران، غزل های برادری های ما را می خواند. گروه گروه گریه می کردند و یکدیگر را می بوسیدند. در حفظ ارزش های الهی مانند نماز شب و چه در ارتباط با ولایت و رهبری و چه در موضوع برادری میان هم، باید وحدتمان را حفظ کنیم.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» سرلشکر رضایی با تبیین شرایط فعلی منطقه گفت: همه نگرانی آمریکا، وجود رهبری و سپاه پاسداران در ایران است و همه توطئه ها دارد به این سمت حرکت می کنند. دنبال هر کار که رفتند فهمیده اند که فایده ندارد و در جنگ احزاب منطقه، بین المللی و خدای ناکرده داخلی، رهبری و پاسداران انقلاب را نشانه گرفته اند. آنها در خواب تعبیر نشده خود  می خواهند تا سال 2030 وارد ایران بشوند. سپاه باید پیش از گذشته پیوندهای خودش را با خدا و رهبری تقویت کند تا مقابل این دسیسه ها، ایستادگی کند.

در ابتدای این مراسم، سردار ریحانی فرمانده سپاه  حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، با اشاره به رشادت ها و فرماندهی جهادی سرلشکر محسن رضایی، حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کرمانشاه خیر مقدم گفت. همچنین حاج صادق آهنگران با مدیحه سرایی و نوای خاطره آفرین خود، فضایی معنوی در جمع حاضرین در حسینیه ثارالله (ع) ایجاد کرد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جلال داودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
اگر سپاه نبود کشور هم نبود
پایدار باشید دلاور
منوچهر لطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
هدف امام انقلاب و شهدای معظم انقلاب اسلامی چراغ هدایت میباشد پاسداری از این چراغ هدایت اصل است اقدام و عمل مهم میباشد