سرلشکر رضایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:
کد خبر: ۲۸۸۸|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در موضوع فتنه تکفیری‌ها هم بدانید آن‌ها را در سوریه و عراق دفن خواهیم کرد، پاسداران در عرصه‌های پاسداری از ارزش‌های اسلامی انقلابی فعال هستند و بهِ برکت ولایت و رهبری اجازه نمی‌دهیم به نظام و کشور آسیبی وارد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی در اجتماع نمازگزاران جمعه شهر قم با تبریک ماه شعبان معظم و میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار به مردم ولایتمدار قم گفت: ماه شعبان به تعبیر حضرت امام (ره)، ماه پاسداران اسلام است که از عصر امام حسین (ع) تا ظهور حضرت قائم آل محمد (عج) پاسداری از اسلام را به بهترین وجه انجام داده‌اند. ولادت علمدار کربلا و حضرت سجاد (ع) هم در این ماه است که آن‌ها نیز پاسداران اسلام بودند و لذا این ماه، ماه پاسداران اسلام است. این ماه را به روحانیت عزیز و بزرگوار، پاسداران و رزمندگان در جبهه مقاومت تبریک می‌گویم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ایام آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس است و یادی می‌کنیم از آیت‌الله مشکینی امام‌جمعه فقید شهر قم که هنگام عملیات فتح خرمشهر همراه آیت‌الله صدوقی به اهواز آمده بودند و در قرارگاه مرکزی حاضر بودند و آن عملیات با حضور ایشان انجام شد و همچنین گرامی می‌داریم یاد آیت‌الله شاه‌آبادی، محلاتی، میثمی و همچنین عزیزانی که در لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) بودند. شهید زین‌الدین و برادرش و تیپ امام صادق (ع)که روحانیت در آن حاضر بودند و سلاح به دست می‌گرفتند و به خط می‌آمدند. از آیت‌الله‌العظمی لنکرانی یاد کنیم که مسئولیت بسیج طلاب و روحانیون را بر عهده داشتند. از آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی که در شب‌های عملیات برای پیروزی رزمندگان دعا می‌کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پاسداران ما با انتخاب سالروز میلاد امام حسین(ع) به‌عنوان روز پاسدار و انتخاب سالروز میلاد حضرت قمر بنی‌هاشم به‌عنوان روز جانباز در تقویم می‌خواهند بگویند که آماده‌اند تا آخرین قطره خون از مسلمین دفاع کنند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اما چرا پاسداری ضرورت دارد؟ بهترین کلامی که می‌تواند پاسخ این پرسش باشد این تعبیر الهی حضرت اباعبدالله است که فرمودند که من برای تظاهر و ایجاد فساد به صحنه نیامده‌ام بلکه برای اصلاح امت جدم آمده‌ام. در حقیقت پاسداری برای این است که جامعه از مسیر توحید خارج نشود و به ظلم کشیده نشود.

رضایی افزود: اسلام بدون پاسداری از آن کامل و تمام اجرا نمی‌شود. این دین زمانی به تکامل می‌رسد که از آن پاسداری بشود. اگر اشکالی پیش بیاید برای اسلام، دین دیگری برای احیای دین خدا نخواهد آمد. بنابراین پاسداری از اسلام جزوی از دین است و ولایت استمرار دین انبیا و امامت است و تنها دینی که چنین خاصیتی دارد دین اسلام است. عبارت اصلاح جامعه اسلامی، اشاره به ایجاد اصلاح بین مسلمانان است و هم اشاره به وضعیت فکری و باورهای مردم دارد که از دین خدا فاصله نگیرد. پاسداری از مردم و مسلمانان است و هم پاسداری از اعتقادات و باورها. به‌عنوان‌مثال اگر به یک کشور اسلامی حمله بشود و مسلمانان تماشاگر باشند یا با بازگشت اعتقادات جاهلی مبارزه نشود، معنی پاسداری از اسلام تحقق‌نیافته است.

جاهلیت در حال بازگشت است/اسلام بدون پاسداری از آن کامل و تمام اجرا نمی‌شود

سرلشکر محسن رضایی گفت: تاریخ بعد از رحلت پیامبر اکرم شاهد به هم خوردن روابط میان مسلمانان و تفرقه‌افکنی‌ها و هم شاهد انحرافات فرهنگی بود که با قیام امام حسین(ع) اسلام دوباره زنده شد و بعد از امام حسین(ع) قیام‌های فراوانی برای دفاع از اسلام روی داد و این روند ادامه یافت تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی که فرزند دیگری از حضرت اباعبدالله قیام حسینی کردند و توجهات را به اسلام ناب معطوف کردند. ایشان با ظلم و استکبار مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه از بعد از رسالت پیامبر دو سیاست خطرناک شکل گرفت که امام حسین و امام خمینی با آن مبارزه کردند. یکی جدا شدن حکومت‌ها از مبانی الهی بود که امروز به جدایی دین از سیاست معروف شده، تصریح کرد: دوم تلاش برای دوقطبی کردن جامعه اسلامی بود. اولین دوقطبی سازی بعد از رحلت پیامبر رخ داد. در موضوع اول، کم‌کم حکومت‌هایی که به نام دین و اسلام بودند معیار و ملاکشان از اسلام فاصله گرفت. در حقیقت معیار اعطای امتیاز و تقسیم قدرت و سپردن مسئولیت در زمان رسول خدا، ملاک‌های الهی بود اما بعد از ایشان طایفه و ثروت و ارتباطات ملاک شد. تبعیض و روابط در حکومت وارد شد. این یعنی جدا شدن دین از سیاست. در بعد دوقطبی کردن جامعه، حکومت‌هایی آمدند و مردم را از خانواده امام علی (ع) ترساندند و زندگی کردن در زیر سایه خانواده علوی را ترسناک نشان دادند و مرتب مردم را از منشأ استقرار دین خدا دور می‌کردند و غم‌انگیزترین فشارها به امام موسی کاظم (ع) بود که می‌خواستند به‌دروغ مردم القا کنند که کانون خطر برای جامعه اسلامی ایشان‌اند. در چنین شرایطی قیام‌هایی برای اسلام شکل گرفت و مؤثر بود. اگر این قیام‌ها شکل نمی‌گرفت، چیزی از اسلام نمی‌ماند.

رضایی ادامه داد : یک نکته مهم در مورد قیام‌ها این است که اصلاح‌طلبی یک‌شکل راستین داشت و یک‌شکل دروغین. شکل راستینش همان قیام حضرت اباعبدالله و نهضت امام خمینی است و شکل دروغینش را وهابیت مطرح کرد و داعش که فرزند نامشروع وهابیت است. وهابیان مدعی شدند که باید اسلام را از پیرایه‌های که واردشده پاک‌کنیم و اسلام باید اصلاح شود! در جهان اسلام نیاز به روشنگری است این انحرافات را روحانیت و مراجع عظام برای جوانان باید تشریح کنند و باید فکری برای این انحرافات اعتقادی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفاوت این دو جریان اصلاح‌طلبی واقعی و دروغین گفت: قیام علیه شرک باید با عدالت و پاکی سازگار باشد. اگر بخواهند برای توحید قیام کنند اما فساد و ناپاکی و قتل‌عام راه بیندازند، دروغین است. اگر مبارزه با شرک با عدالت همراه نباشد و با ناپاکی همراه شود، دروغین است. پاکیزگی روح و عدالت و اخلاق باید در مبارزه با شرک همراه باشد.

وی با بیان اینکه امروز درصحنه جهان اسلام، عده‌ای مدعی اصلاح‌طلبی به پا خاسته‌اند اما دارند فساد و ظلم را گسترش می‌دهند، تاکید کرد:  این‌ها رفتار جاهلیت را تکرار می‌کنند. اگر در جاهلیت قدیم با دست گور می‌کردند و کودکان را زنده‌به‌گور می‌ساختند، امروز زنان و کودکان را در یمن با بمباران و ریختن آوار به خاک و خون می‌کشند. مردم را در حال نمازخواندن زیر آوار قرار می‌دهند. این زنده‌به‌گور کردن نیست؟

وی با بیان اینکه امروز پادشاه عربستان جاهلیتی دیگر به راه انداخته و با هواپیما مردم را زنده‌به‌گور می‌کند، تصریح کرد: علامت دوم این مبارزه دروغین با شرک، همدستی با دشمنان مسلمانان است، یعنی صهیونیسم و آمریکا. این مبارزین دروغین با مقاومت اسلامی و حزب‌الله می‌جنگند و بهترین شرایط را برای امنیت اسرائیل فراهم کرده‌اند. برای اینکه مبارزان با اسرائیل را زیر بمب باران وهابی‌ها و تکفیری‌ها قرار داده‌اند. علامت سوم این مبارزه با شرک، تشدید اختلافات در جهان اسلام است که با شعارهای مختلف جهان اسلام و مذاهب اسلامی را ملتهب کردند. جاهلیت در حال بازگشت است. از همین‌جا می‌شود فهمید که ادعای مبارزه با شرک و اصلاح‌طلبی آنان دروغ است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در چنین شرایطی مسئولیت ما در جهان اسلام خیلی سنگین است و در داخل کشور خودمان هم باید اقداماتی اساسی برای اقتصاد و ... انجام بدهیم، گفت: ما رسیده‌ایم به ایستگاه اقتصاد. ایستگاهی که بسیاری از انقلاب‌های جهان در آن متوقف شدند و شکست‌خورده‌اند. ما باید از این ایستگاه عبور کنیم و هم‌زمان با این فتنه بزرگ در همسایگی‌مان مبارزه کنیم. نمی‌توان بی‌تفاوت بود. ما باید برادرانه زحمت بکشیم. برای این مرحله دو نوع تفکر وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب بعضی‌ها می‌گفتند که باید جلوتر نرویم و تجدیدنظر کنیم، گفت: یک تفکر هم می‌گوید برای حفظ زحمات باید راه را ادامه بدهیم. این اختلاف دیدگاه همچنان خواهد بود. از قبل از انقلاب برخی‌ها حرف سازش با آمریکا را می‌زدند. یک تفکر اما در مبارزه با تردید شکل‌گرفته است. اگر از ابتدای این دولت، روی بهبود کسب‌وکار تمرکز می‌شد و کارها جلو می‌رفت و روی طرح نجات بانکی کار می‌شد، مشکلات اقتصادی ما تا حد زیادی حل می‌شد و سه سال جلوتر بودیم.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در برجام ما به تعهداتمان عمل کردیم و باید طلبکارانه پیش برویم و دولت و مجلس ما باید در وادار کردن آمریکا به تعهدات خود ایستادگی کنند. نباید بگذاریم یک دلار از سرمایه‌های این ملت را آمریکایی‌ها بخورند. ما باید اقتصاد مقاومتی را پیگیری و پیاده کنیم. اقتصاد مقاومتی یک نهضت است نه یک مجموعه پروژه‌هایی که از اول انقلاب تاکنون مشابه آن کارشده و هر دولتی کلنگ به دست گرفته و هزاران پروژه نیمه‌تمام روی دست کشور باقی گذاشته‌اند . اقتصاد مقاومتی باید تبدیل به یک نهضت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بشود .

وی تاکید کرد: در موضوع فتنه تکفیری‌ها هم بدانید آن‌ها را در سوریه و عراق دفن خواهیم کرد. پاسداران انقلاب در عرصه‌های پاسداری از ارزش‌های اسلامی انقلابی فعال هستند و بهِ برکت ولایت و رهبری اجازه نمی‌دهیم به نظام و کشور آسیبی وارد شود.


ارسال نظر