کد خبر: ۲۹۰۵|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
محسن رضایی در یادواره شهیدان نمکی و ۶۶ خانواده دارای سه شهید و بیشتر در شهرستان سنندج گفت: کردستان پاره تن جمهوری اسلامی است و شهدای کردستان شهدای ناشناخته ایران اسلامی هستند.
به گزارش ایلنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح چهارشنبه در یادواره جلوه‌های ایثار و مقاومت سنندج با تبریک ایام ماه شعبان گفت: میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان را به همه جوانان عزیز به ویژه جوانان غیرتمند کردستان تبریک می‌گویم. از این که توفیق پیدا کرده‌ام در یادواره شهدای مظلوم و ناشناخته کردستان و در شهر فداکار سنندج باشم، خدای را شاکر هستم. شهدای کردستان شهدای ناشناخته ایران اسلامی هستند. شهدایی که غیرتمندانه و آگاهانه از سرزمین و نظام و اسلام دفاع کردند. در جنگ با ضد انقلاب و حامیان ضد انقلاب یعنی حزب بعث عراق پیشگام بودند. وقتی حزب بعث ناامید شد از مردم کردستان، به شهرهای مرزی مناطق کردنشین حملات سختی کرد زمانی هم که جهانیان فهمیدند که این مردم جانانه دفاع می کنند با بمب ها ی شیمیایی به این مردم حمله کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به ماجرای شهادت برادران نمکی گفت: خیلی صحنه عجیبی است، شهادت این سه برادر و یک تابلوی شفاف از مظلومیت و جولان ستم کاری است که امروز هم در حال تکرار است. افراد ضد انقلاب و کوموله چند ماه به اصطلاح اداره شهر را در دست داشتند. یک روز به خانه همسایه شهدای نمکی حمله می کنند و یک موتورسیکلت را می خواستند با خود ببرند. یکی از این شهدا به آنها تذکر می دهد، که این وسیله برای شما نیست. آنها می روند و چند روز بعد این خانه را با ده پانزده نفر محاصره می کنند و بدون مجوز شرعی و قانونی با تیراندازی به اعضای خانواده تلاش می کنند که این سه جوان را دستگیر کنند و بعد هم به شهادت می‌رسانند. از نظر حقوقی این گروه، چهار جرم انجام داده‌اند که مجازات سنگینی دارند. جرایمی که اگر در اروپا هم اگر طرح شوند، چهار حکم سنگین قضایی در پی دارند. از همه این جرایم دردناک تر این است که در سنندج که مرکز یک استان فرهنگی محسوب می شود با انبوهی از دانشمند و عالم و هنرمند و ادیب و فقیه، در مرکز این سرزمین، جلوی پدر و مادری همه دارایی هاشان را بر می دارند و می برند. بیشتر شهدا را پدر و مادر با بوسه و قرآن، بدرقه کرده اند. اما این سه برادر شهدایی هستند که جلوی چشم پدر و مادرشان به اسارت برده شده اند و این جنایت فرهنگی را نمی توان با شاخصهای کمی محاسبه کرد. این مهاجمان صلاحیت اداره یک روستا را هم نداشتند در حالی که می خواستند کردستان را مثلا اداره کنند و به خیال خام خود بعد از چند هزار سال کردستان را از ایران، وطن مادری اش جدا کنند.

رضایی افزود: در این چند هزار سال کردستان ، لرستان ، خراسان و آذربایجان تا بلوچستان، همه و همه جزو وطن بوده اند. من پیش از آغاز جنگ تحمیلی، ماه ها در همین کوچه خیابان های سنندج حضور داشته ام و وفاداری این مردم را به ایران را در این شهر بیشتر از خیلی جاهای دیگر حس کردم. کردستان پاره تن جمهوری اسلامی است.

وی گفت: امروز در موصل و سنجار همین وضع تکرار شده است. زنان و دختران ایزدی را داعشی ها از خانواده هاشان جدا کردند و با خود برده اند. افتخار ما این است که با این آدم ها جنگیدیم و شهید دادیم. افتخار شهدای ما این است که با این جنایتکاران جنگیده اند. داعشی ها یک خلبان اردنی مسلمان را در قفس سوزانده اند و مرگ دلخراشش را فیلمبرداری می کنند. این ماهیت دشمنان ماست. چرا افتخار نکنیم به آزادسازی شهرهای کردستان؟ چرا به امنیت این مناطق و سراسر ایران افتخار نکنیم؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما مسیر جهاد را بدون پشیمانی ادامه می دهیم. همه نگرانی دشمنان ما از خط مستقیم جمهوری اسلامی است که مسیر برحق نجات بشریت و انهدام ظلم است و وجود دنیا را از مفاسد پاک می کند. لذا از جوانان کردستان و ادامه راه شهدای کردستان می ترسند. برای همین از ماهواره ها و شبکه های مجازی سوءاستفاده می کنند تا جوانان را مقابل این راه سربلندی قرار بدهند. آنها می ترسند از اینکه مردم آینده ایران مانند مردم انقلابی سالهای گذشته باشند. هزینه هایی هم ایجاد کردند و سد ساختند در مقابل ما و به همین دلیل مقاومت می کنیم و ادامه می دهیم و این راه را برای آزادی، سرافرازی و پیشرفت ادامه می دهیم. راهی که متکی به مردم است و مهم این است که همه این راه را ادامه بدهند دولتمردان، مجلسی ها، پاسداران، مردم، روشنفکران و جوانان ادامه بدهند. تردید خطرناک است. نباید تجدید نظر کرد. ما از مردمی کردن امنیت و دفاع و انقلاب بهره بردیم. مسولان کشور باید اقتصاد را مردمی کنند. اقتصاد مقاومتی را که پایه اش مردمی کردن است را اگر به راه بیندازند، سرزمین ما آباد می شود. کارخانجات ثروت تولید خواهند کرد. کشاورزی فعال خواهد شد. ما از مقام معظم رهبری برای توجه به کردستان ممنون هستیم. اما می خواهیم که ثمرات این سرمایه گذاری های دولت ها را مردم کردستان حس کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با مردمی شدن دفاع، کردستان و تشکیل پیشمرگه ها، دشمن عزا گرفت. کردستان می تواند در اقتصاد و تجارت و گردشگری صدها برابر رشد کرد. عده ای می خواهند از در اقتصاد راهی جز مردمی کردن را پیش بگیرند. حمایت از مردم و جوانان کشور، اقتصاد را درست می کند. نباید در این مسیر تردید کرد. امور کشور را باید مردمی و اسلامی کرد. فرمول اداره کشور که مقام معظم رهبری هم مد نظر دارند، مردمی کردن و اسلامی کردن امور کشور است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: اکثر فرماندهان ایران جوان بودند و به خوبی جنگ را اداره کردند .وقتی امام من را فرمانده سپاه کرد 27 ساله بودم. زمانی که جنگ به پایان رسید، من 35 ساله بودم.فرماندهان لشکرها هم همه جوان بودند. این اعتماد به جوانان را در انقلاب و دفاع آزمودیم و نتیجه گرفتیم. باز هم می توانیم. ما مخالف برجامی که رهبر انقلاب مشروط پذیرفتند نیستیم، از این تصمیم هم حمایت می کنیم. اما این قدرت درونی ما که می تواند ما را از موانع عبور بدهد، را نباید نادیده گرفت. باید تولید ملی را در خیابان ها و کوچه ها حمایت کرد. این راه پیشرفت ماست. در سوریه و عراق حضور داریم به دلیل بعد انقلابی مان که خودمان را از مسلمانان جهان جدا نمی دانیم و همین طور برای تضمین امنیت مردم کشورمان. در این کشورها هم به ارتش مردمی و نیروهای مردمی شان کمک می کنیم. در عربستان نمی تواننداین کار را بکنند چون از مردمشان می ترسند. ما با اعتماد به مردم به این موفقیت ها رسیده ایم.افتخار می کنم که زمانی همسنگر فرزندان شما بودم و آرزو می کنم این راه ادامه پیدا کند. امیدوارم راه شهدا را فراموش نکنیم.

رضایی در پایان افزود: از مسوولان استان که این یادواره ها را برگزار می‌کنند، از آیت الله حسینی شاهرودی که از دوستان قدیمی ما هستند و آقای ملارستمی نماینده این استان در مجلس خبرگان و از فرماندهان سپاه و ارتش و شهردار محترم سنندج صمیمانه تشکر می‌کنم.

در ابتدای این مراسم سردار رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای این یادواره را به استحضار شرکت کنندگان رساند.

در پایان این یادواره با حضور سرلشکر پاسدار محسن رضایی و آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان، سید احسن علوی، نماینده مردم سنندج از خانواده شهیدان نمکی، ورمزیار، دولابی، الماسی، محمدی، عباسی، سعیدزاده، فرجی و احمدی تجلیل شد.

ارسال نظر