کد خبر: ۲۹۲۱|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افراط برخی از مسوولین ما در ارتباط گرفتن با عربستان یکی از این اشتباهات بود و نباید برخی بیش از حد با آل سعود حالت خودمانی پیدا می کردند چرا که سودی و امتیازی از آن کسب نشد و مسئله ای نیز حل نشد.
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی در نشست معاونت های سیاسی نیروهای مسلح استان تهران که در موسسه حرا در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، گفت: مصاف انقلاب اسلامی و استکبار جهانی، تمدنی و ریشه ای است و از ابتدای انقلاب آغاز شده و مدت ها به طول خواهد انجامید. مبارزه ای طولانی که دستاوردهای بزرگی خواهد داشت. مانند تفاوت قایقرانی در رودخانه با دریانوردی و کشتیرانی در اقیانوس که مخاطرات و دستاوردهای آن متفاوت است و ما باید توانمندی ها و ظرفیت هامان را افزایش بدهیم تا در مسیر بمانیم.

مهم‌ترین اظهارات وی در این نشست به این شرح است: 
** فرمول انقلاب اسلامی این است که تهدیدات را تبدیل به فرصت کند. در دوره اول تهدیدات به برطرف کردن ضعف های دفاعی، امنیتی و نظامی منجر شد. تهدید را جایی درست می کنند که زمین هموار است. امنیت ما برای آنها هموار بود و می توانستند پیش بیایند.

** آمریکایی‌ها می خواستند تحت عنوان مهار دوجانبه، با انزوای سیاسی ما را به جایی برسانند که ایران از ارزش های خودش دست بکشد. در این دوره که یک نوعی تهدیدات دیپلماتیک و سیاسی بود، متاسفانه دستاورد خوبی نداشتیم. افراط برخی از مسوولین ما در ارتباط گرفتن با عربستان یکی از این اشتباهات بود و نباید برخی بیش از حد با آل سعود حالت خودمانی پیدا می کردند چرا که سودی و امتیازی از آن کسب نشد و مسئله ای نیز حل نشد.

**موضوع برجام و پسا برجام و مسائل ما با کشورهای منطقه ای ما را وارد جنگ احزاب کرده است. جنگ احزاب یعنی ائتلاف منطقه ای با محوریت عربستان که به تصویب چهار بند در کنفرانس همکاری کشورهای اسلامی منجر شد. از طرفی آمریکا هم ائتلافی علیه ما راه انداخته اند. در داخل کشور هم با نخبگان ما ارتباط گرفته اند و گه گاه دعوتشان می کنند به غرب و حتی با پررویی رییس پیشین سازمان سیا را به ایران می فرستند و به دانشگاه های ما می آید و با اساتید و مدیران دانشگاهی ما عکس می اندازد. امیدوارم در نیروهای سیاسی داخلی نفوذ نکنند تا کاری صورت بدهند.

**در سه سال گذشته، صبر و انتظار بیش از حد برای تحقق برجام، بسیاری از فرصت ها را از ما گرفت. طرح نجات بانکی که طرح خوبی است را دوستان دولتی می توانستند، دو - سه سال پیش پیگیری کنند. این انتظار برای تحقق برجام به رویایی کردن جامعه منجر شد. توهم ارزانی کالاها و بالارفتن کیفیت اجناس، ترمز بیشتری را بر رکود زد. در حالی که پارسال باید رکود کاهش می یافت، این انتظار باعث شد که رکود تا دو سال دیگر ادامه پیدا کند.

** الان هر قانونی که مجلس بر خلاف سیاست های کلی تصویب کند به شورای نگهبان گزارش می دهیم که قانون را به مجلس برگرداند. اما در اجرای قوانین مصوب قبلی در موضوع گزارش گیری از سران قوا، گاه با مشکلاتی رو به رو می شویم. این مسائل البته به رهبر معظم انقلاب گزارش می شود. باید فکری کرد تا این خلاها را پرکنیم و اجرای منویات رهبری را پیگیری کنیم.

ارسال نظر