محسن رضایی:
کد خبر: ۲۹۳۳|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوم خرداد روز آزادی خرمشهر و عید تثبیت استقلال و جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم ‌آباد سرلشکر محسن رضایی دقایقی پیش در مراسم بزرگداشت سوم خرداد و روز آزادی خرمشهر اظهار داشت: باید گفت که آزادی خرمشهر تثبیت استقلال ایران اسلامی است زیرا ما در تاریخ سوم خرداد 61 با آزادی خرمشهر ثابت کردیم که می‌توانیم، از این رو توانستیم 5 هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران را آزاد و بیش از 20 هزار اسیر را به غنیمت بگیریم.

وی یادآور شد: از غنایمی که در آزادسازی خرمشهر به دست آوردیم توانستیم 4 الی 5 سال برای مقابله با دشمن استفاده کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه در 22 بهمن 57 توانسته‌ایم آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم و در 12 فروردین جمهوری اسلامی را تثبیت کنیم اما استقلال ایران در این دو حادثه تصویب نشد و ما را وارد جنگ کردند از این رو باید گفت استقلال ما در سوم خرداد و روز آزادی این شهر به تثبیت رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های سوم خرداد این است که با تکیه بر خود و ملت توانستیم بعد از 200 الی 300 سال سر پای خود بایستیم و در مقابل دشمنان به پیروزی برسیم.

محسن رضایی در ادامه به عملیات حاج عمران اشاره کرد و خاطرنشان شد دشمن در عملیات حاج عمران قلل مرتفع این منطقه را با تمام توان زیر آتش برده اما تیپ 57 ابوالفضل لرستان در این عملیات که معروف بود به 2519 توانست پیروز شود و ضربات سنگینی را به دشمن وارد کند.

سرلشکر رضایی یادآور شد: 40 درصد از تمام شهدای پاسدار استان لرستان در این عملیات به شهادت رسیدند.

وی به نقش‌آفرینی بچه های لرستان در عملیات‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تیپ 57 ابوالفضل لرستان توانست در عملیات مختلفی همچون کربلای 4 و 5، بیت‌المقدس، حاج عمران و ... نقش‌آفرینی کند.

رضایی در ادامه تصریح کرد: ما حسینی‌وار وارد جنگ شدیم و حسینی هم از جنگ بیرون آمده‌ایم. این یعنی ما باید زینب‌وار وقایع و رخدادهای دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنیم.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: امروز عاشورای دفاع مقدس پایان یافته اما ما شاهد عاشورا در سوریه،‌ عراق، یمن هستیم.


ارسال نظر