دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:
کد خبر: ۲۹۳۸|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ امروز عاشوراهای دیگری در کشورهای سوریه، عراق و یمن ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد،‌ سرلشکر محسن رضایی ظهر امروز در جمع فرماندهان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس که به مناسبت سوم خرداد در خرم‌آباد برگزار شده بود ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت:‌ امروز وظیفه ما در قبال واقعیت‌های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه اگر عاشورای دفاع مقدس امروز پایان یافته، اما باید گفت که در حال حاضر عاشوراهای دیگری در سراسر جهان ادامه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به سالروز عملیات حاج عمران در دوم خرداد 61، اشاره کرد و گفت:‌ عملیات حاج عمران شکست سنگینی به نیروهای صدامی وارد کرد که این عملیات با حضور تیپ 57، حضرت اباالفضل (ع)‌ لرستان صورت گرفت و توانست ضربه سنگینی در بخش‌‌های مختلف به نیروهای صدام وارد کند.

سرلشکر رضایی به نقش جوانان لرستانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:‌ همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرماید نبرد لرها بیش از آنکه شنیده می‌شد دیدنی است این را به عینه ما در دوران دفاع مقدس از رزمندگان لرستانی دیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ مردم دیار لرستان در این دوران توانسته‌اند در عملیات‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند و همیشه در هر عملیاتی که شرکت کرده‌اند موفق بوده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه یادآور شد: انقلاب اسلامی در راه خود با لباس خود پیش می‌رود و پیروز می‌شود از این رو اگر بخواهیم فرهنگ انقلاب و لباس آن را عوض کنیم، نمی‌توانیم پیروز شویم. باید از تجربیات دفاع مقدس استفاده کنیم و به جوانان و نیروهای داخلی خود بها دهیم تا بتوانیم در راه‌های مختلف پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه امروز کسانی به حجاب و کسانی هم به ریش افراد توهین می‌کنند عنوان کرد: ما به جای اینکه به بیرون از مرزها امید ببندیم باید به نیروهای انقلابی خود امیدوار باشیم. زیرا پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس تنها به جوانان و استعدادهای خود نگاه کردیم و توانسته‌ایم پیروز شویم از این رو نمی‌شود به بیرون از مرزها اعتماد کرد زیرا آنها قابل اعتماد نیستند.

رضایی افزود: امروز در مسئله برجام ما سه برجام داریم که یکی از آنها مصوبه شورای امنیت ملی، دوم مصوبه مجلس شورای اسلامی و سوم مصوبه مقام معظم رهبری است که دو تا از‌ آنها شامل مصوبه شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی دارای اشکال است و تنها مصوبه‌ای که در برجام هیچگونه اشکالی ندارد همان مصوبه‌ای است که به امضای مقام معظم رهبری رسیده است از این رو باید آن دو مصوبه را جدا کرد زیرا دارای اشکال هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در مسئله برجام آمریکایی‌ها به گونه‌ای دارند زیرآبی می‌روند و در این زمینه به خوبی عمل نکرده‌اند.

محسن رضایی تأکید کرد:‌ امروز ما با یک دست موشک به مذاکره می‌رویم و دست از تعهد خود برنمی‌داریم زیرا تجربه آزادسازی خرمشهر و دفاع مقدس به ما نشان داده است که با دستی که موشک نباشد و خالی باشد نمی‌شود مذاکره کرد.

رضایی در ادامه عنوان کرد: باید در کشور میدان به جوانان داده شود و به آنها فرصت داده شود تا بتوانند در تمام عرصه‌های مختلف پای کار باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز باید تلاش کنیم که به جای ما می‌توانیم نگوییم من می‌توانم زیرا در ابتدای انقلاب من می‌توانم مختص بنی‌صدر بود و اگر دولت‌هایی که روی کار می‌آیند بخواهند ما می‌توانیم را به من می‌توانم تبدیل کنند این راه شهدا و امام راحل نیست.

وی به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:‌ امروز دولت به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه موفق باشد از این رو باید از همه گروه‌ها استفاده کند و این شعار ما می‌توانیم را به کار گیرند.

رضایی در ادامه تصریح کرد: وقتی ما بگوییم ما می‌توانیم انگیزه‌ها برای خدای متعال است و اگر بگوییم من می‌توانم خیلی چیزها حذف می‌شوند از این رو راه امام این است که ما می‌توانیم و باید گفت امروز پرچمدار ما می‌توانیم رهبر معظم انقلاب است.

لازم به ذکر است، محسن رضایی امروز برای سخنرانی مراسم سوم خرداد به استان لرستان و شهرستان خرم‌آباد دعوت شده است.


ارسال نظر