کد خبر: ۲۹۴۸|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر چهارشنبه با حضور در کارگاه ساخت تونل قطار شهری تبریز با روند اجرایی پروژه ساخت تونل های قطار شهری تبریز توسط گروه تخصصی قائم از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آشنا شد.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی»، در این بازدید مهندس اشجع مدیرعامل و مهندس خلج مدیر این  پروژه در خصوص مشخصات این پروژه و تلاش های متخصصین ایرانی برای بومی سازی مطالعات، طراحی و ساخت مترو توضیحاتی را برای دکتر محسن رضایی ارائه کردند. بازدید دکتر محسن رضایی از پروژه خط دو قطار شهری تبریز
دکتر رضایی در جمع مدیران این پروژه با اشاره به فضیلت های ماه شعبان و تشکر از مجموعه کارکنان این قرارگاه گفت: روز اولی که قرارگاه سازندگی را شکل دادیم، مراد ما این بود که پاسداران انقلاب روزی نیست که از عرصه جهاد دست بکشند و الان که جنگ نظامی نیست باید در عرصه اقتصاد جهادگرانه پیش رفت. در ابتدا عرصه اداری کشور، مخالفت هایی با ورود سپاه به پروژه ها وجود داشت و دوستان ما با تلاش های خود این قرارگاه را فعال کردند و امروز در برخی از ابعاد با پیمانکاران بزرگ خارجی رقابت می کند. نکته مهم این است که در عرصه اقتصاد مقاومتی این قرارگاه می تواند از سایر بخش ها پیشروتر باشد و الگویی باشد برای اجرای این سیاست ها، چون شما مخاطب پیام مقام معظم رهبری هستید و می توانید این فرمان را فهم و اجرا کنید.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: سنگرهای اقتصادی را باید تولید کنندگان ایرانی در یک رقابت برابر و نه با زور تعرفه و نظام، فتح کنند. بازار تبریز باید متعلق به کالاهای ایرانی باشد. از خوراک و پوشاک تا خودرو و مسکن باید توسط تولید کننده و تجار ایرانی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت عرضه شود تا مردم به تهیه این موارد مشتاق شوند. برای این منظور شما باید به دانش، فن، مهارت و نوآوری روی بیاورید و هزینه ها را در تولید پایین بیاورید و کیفیت را در بالاترین سطح حفظ کنید. همانطور که خرمشهر فتح شد، موشک های ما برد بالا پیدا کردند می توانیم 50 درصد بازارهای منطقه را به دست بگیریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در داخل کشور ما حداقل 40 میلیارد کالای ایرانی، ظرفیت تولید و فروش دارد. بازارهای منطقه هم برای ما چنین ظرفیتی دارند و می توانیم سالانه 80 میلیارد دلارتنها درکشورهای همسایه  درآمد داشته باشیم. اگر اقتصاد ایران به شکوفایی نرسد، انقلاب در ایستگاه اقتصاد متوقف می شود. بچه های انقلاب می گویند که ما می توانیم انقلاب را از این ایستگاه عبور بدهیم. هنوز این جبهه به دست فرزندان انقلاب نرسیده است. اقتصاد با امنیت ما و با بقای انقلاب ما گره خورده است. بازدید دکتر محسن رضایی از پروژه خط دو قطار شهری تبریز
کار کردن در چنین فضایی، باید با حس جبهه رفتن گره بخورد. اقتصاد مقاومتی می خواهد که انگیزه جهادی به مدیران، کارکنان، کارگران و کشاورزان تزریق کند. ان شا الله همه ما و دولتمردان و نمایندگان مجلس به این تکلیف عمل کنیم. ازدولتمردان تقاضا می کنیم   در دعوت از کشورهای جهان، برای عمران و آبادانی مناطق مختلف به مسائل روابط بین الملل و امنیت ملی توجه بیشتری داشته باشند. سرمایه کذاری کشورهای خارجی باید مقوم امنیت ملی باشد. نه انکه مخل امنیت بشوند .  
دکتر رضایی در پایان تصریح کرد: ما باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به مانند یک فرمان از فرمانده کل قوا دقیق باشیم و بدانیم که جهاد ادامه دارد.


ارسال نظر