دکتر محسن رضایی در مراسم تجلیل جوانان نمونه و برتر آذربایجان شرقی:
کد خبر: ۲۹۴۹|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
با حضور دکتر محسن رضایی از جوانان نمونه و برتر آذربایجان شرقی در جشنواره حضرت علی اکبر (ع) تقدیر شد.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی»،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع منتخبین هشتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) در تالار اندیشه شهر تبریز با تبریک ایام مبارک ماه شعبان به جوانان غیرتمند آذربایجان و شهر تبریز گفت: جوانان فرشتگان نجات ملت ایران بوده اند. در جای جای تاریخ ایران، همیشه جوانان بودند که موانع را از سر راه برداشتند. در انقلاب و دفاع مقدس نیز سد استبداد و اشغالگری به دست سربازان امام فتح شد که در سال 42 در گاهواره بودند. جوانان پیشگام برداشتن استبداد رضاشاهی شدند و ایران را از 250 سال عقب ماندگی در قاجار و پهلوی نجات دادند. مشکلات اقتصاد، صنعت و کشاورزی با خلاقیت و ابتکار جوانان حل می شود
جوانان همچنین در مقابل بعثی ها که پنج استان ایران را اشغال کرده بودند ایستادند. آنها با استعداد، انرژی و توانایی بالا به میدان آمدند. باید به جوانان اعتماد کرد و با آنها مربی گرایانه برخورد کنیم و نه تحکم آمیز. اگر به جوانان میدان داده شود و حمایت شوند، قیامت می کنند. آقا مهدی باکری یک جوان 24 ساله بود. یاغچیان، شفیع زاده و تجلایی همه جوان بودند. من حدود 27 ساله بودم که فرمانده سپاه شدم. به ما اعتماد کردند و موفق شدیم.
دکتر رضایی افزود: در اقتصاد هم باید به مردم و جوانان میدان داد و جوان ها به صحنه بیایید و مشکلات صنعت و کشاورزی با خلاقیت و ابتکار جوانان حل شود و ثروت عظیمی تولید شود. این حرکت بر مبنای یک فرمول باید پیش برود. ما جوانی داشتیم که وقتی وارد جنگ شده تیر اندازی بلد نبوده. خاطرات آقای عزیز جعفری را بخوانید. می نویسد وقتی وارد سوسنگرد شدم، بسیاری از کارهای ساده جنگیدن با دشمن را یاد نگرفته بودم. ایشان تبدیل به یک فرمانده بزرگ و افتخاری برای ایران شده اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  اقتصاد مقاومتی می گوید باید محیط کسب و کار را دست کنید.  این جوانان با تلاش های خود توانستند مشکل امنیتی را حل کنند. در یکی دو سال اخیر  جوانان گمنام ما بارها تیم های تروریستی را شناسایی و دستگیر کرده اند. این اطلاعات به دست این جوانان راه افتاده است. شهید حسن باقری یکی از همین جوان ها بود که توانستند ما را پیروز کنند.
دکتر رضایی افزود: جوانان ما موشک و انرژی هسته ای را حل کردند آیا نمی توانند کشاورزی و صنعت ساخت خودرو را حل کنند؟ تحریم ما در مساله موشک سازی صدبرابر تحریم اقتصادی بود. برای این تحریم ها هم می شود با همین جوانان راه حل پیدا کرد و کشاورزی و صنعت را شکوفا کرد. محیط اقتصادی ایران را برای فعالیت شرکت های نوپا و دانش بنیان باید مناسب ساخت. در بازاریابی و تسهیلات باید به جوانان کمک کرد. بانک ها نباید تنها به  شرکت های بزرگ توجه کنند. شرکت های بزرگ که بدون شرکت های کوچک فعال شوند و ناچار می شوند واردات کنند. برای حل مشکل اقتصاد باید توانمند سازی محور حمایتهای دولت شود .باید موانع برخی مجوزها و آموزش های تخصصی و حرفه ای را حل کرد. دولت محترم اگر هزینه ساخت چند پروژه را به توانمندسازی  تخصیص بدهد، بسیاری از مشکلات حل می شود.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهر لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با حضور روحیه دوران دفاع مقدس مسیرهدایت است
منوچهر لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
اقتدار کشور اصل میباشد با حضور همه مردم بدست آمدنی است فرماندهان سیاستهای اقتصاد مقاومتی توانمند میباشند
منوچهر لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
اقتدار کشور اصل میباشد با حضور همه مردم بدست آمدنی است فرماندهان سیاستهای اقتصاد مقاومتی توانمند میباشند
دامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
با سلامت خدمت جناب آقای دکتر
جناب آقای دکتر تشکر و قدردانی ما را بابت ایجاد موسئسه خیریه مرحوم احمد رضایی پذیرا باشید ، کاری بسیار خداپسندانه و انسانی انجام دادید.
جنابعالی هم برای این موسئسه و هم برای احداث پتروشیمی مسجدسلیمان زحمات زیادی کشیده اید امید است که تلاش هایی را جهت اخذ رشته های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان تا شهریور ماه امسال داشته باشید .
حق نگهدارتان.....دامون از مسجدسلیمان