کد خبر: ۲۹۸۰|
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مبارزه با آمریکا و مقاومت در اندیشه ابدی و قلب امام است گفت: هیچ گاه نمی شود مبارزه با آمریکا را از متن و موضع اصیل انقلاب اسلامی کنار بگذاریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن رضایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: کارشناسان دانشگاه امام حسین (ع) با جمع آوری 16 هزار سند توانستند برنامه نفوذ آمریکایی ها را از آن استخراج کنند.
وی با اشاره به اینکه مبارزه با آمریکا عمدتاً در مقاومت و ایستادگی است افزود: این جزو اندیشه دائمی و ابدی حضرت امام (ره) است.
وی با بیان اینکه استقبال و بدرقه حضرت امام (ره) بی نظیر بود ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که ملت ایران هم از نظر عاطفی و عقلانی و هم اعتقادی، مام (ره ) را در دل خودشان جای داده بودند.
رضایی درباره راهبرد امام راحل در برابر آمریکا گفت: مبارزه با آمریکا در متن و قلب اندیشه ایشان است.
وی با اشاره به اینکه رفتار آمریکا در مقایسه با ابتدای انقلاب تغییر نکرده است افزود: مسئله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و مسلمین دارای زوایای خصومت آمیز تاریخی و به روز است بنابراین هیچ گاه نمی شود مبارزه با آمریکا را از متن و موضع اصیل انقلاب اسلامی کنار بگذاریم.
رضایی گفت: منظور ما از مبارزه با آمریکا جنگ و درگیری نیست بلکه مقاومت در برابر تحریم های آمریکا ، مقاومت در لبنان و سوریه ، افشاگری و ایستادگی و تبعیت نکردن از او و دفاع از خود در مبارزه با آمریکاست.
وی با اشاره به اینکه اندیشه های امام (ره ) ویژگی های خاصی دارد، ادامه داد: اندیشه های ایشان از یک طرف ضد ارتجاع و از یک طرف ضد غرب زدگی است  و از یک طرف ضد مارکسیت ها و شوروی و از یک طرف ضد لیبرالیزم است.
رضایی اضافه کرد: برخی یک بعُد از اندیشه امام (ه) را بیان می کنند و از بعُد دیگر آن غفلت می کنند و این انحراف است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان طور که خودرو از چپ یا راست منحرف می شود انقلابیون هم در برخی اوقات از چپ یا راست منحرف می شوند.
رضایی با تاکید بر اینکه مسیر دقیق امام (ره) ضد غرب زدگی و ضد ارتجاع است، افزود: خیلی ها در تفسیرهایی که از امام راحل بیان کردند مسایل شخصی حزبی و جناحی خودشان را به زبان حضرت امام (ره) بیان می کنند.
وی گفت: برخی از این افراد از اول در کمین انقلاب هستند و حساب شده و با برنامه حرکت می کنند و ریشه در خارج از کشور دارند امّا خیلی از دوستان انقلابی ما از روی غفلت عمل می کنند و اگر در مقابل ارتجاع سخن می گویند حاضر نیستند در مقابل غرب زدگی سخن بگویند و یا برعکس که هر دو انحراف است.
رضایی افزود: غفلتی که در داخل می شود با گروهی که از خارج و با برنامه می خواهند انقلاب را تحریف کنند همراه و از راه دور هم جهت می شوند.
وی با بیان اینکه در همه سال های پس از انقلاب به شعار "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند" عمل شده است گفت: آمریکایی ها 2 بار قصد حمله به ایران را داشته اند یک بار در دوران آقای بوش بود که به پنتاگون دستور آماده باش برای حمله به ایران را صادر کرد امّا در آخرین لحظه فرماندهان نظامی آمریکا از ترس آسیب دیدن آمریکا آقای بوش را منصرف کردند.
رضایی افزود: اسرائیل هم سه بار قرار بود به ایران حمله کند امّا نتوانست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خطر نفوذ در حال حاضر نسبت به زمان امام راحل جدی تر است زیرا ما در اوایل انقلاب ، فقط 4تا 5 درصد مهندسی آراء در ایران از خارج صورت می گرفت امّا اکنون رسانه ها ،‌ ماهواره ها و فضای مجازی بیش از 30 درصد می توانند در ارائه افکار غلط  روی افکار عمومی کشور اثر بگذارند .
رضایی ادامه داد: آنها می توانند از یک چهره که خودشان طرفدار او هستند مقبولیتی بسازند و موجب گمراهی درافکار عمومی و آراء شوند لذا این خطر و اینکه افردای بتوانند در حاکمیت کشور نفوذ کنند امروز بیشتر از دوران حضرت امام (ره) است.
وی در ادامه به ابعاد مختلف نفوذ اشاره و اضافه کرد: آمریکایی ها روی سه محور مردم ،‌نخبگان و دولت مردان ایران برنامه ریزی کردند و بنای آنها بر این است که روی افکار، باورها، تصمیم گیری و محاسبات ذهنی این سه گروه تأثیر بگذارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: 2 تا 3 از زمان اجرای این برنامه می گذرد و توسط  85 مؤسسه بین المللی در حال اجراست.
رضایی با بیان اینکه آنها روی هنرمندان،‌ دانشگاهیان و گردشگری در حال برنامه ریزی هستند، افزود:  به این سه گروه توصیه می کنم در سفرهای خارجی مراقبت کنند.
وی ادامه داد: در برخی موارد در قالب تورها افرادی را به خارج از کشور می برند و یکی دو نفر از آن ها را نشان و سپس آن ها را از جمع خارج می کنند و اقداماتی روی آن ها انجام می دهند.
رضایی با تاکید بر اینکه برنامه نفوذ حدود 2 تا 3 سال است که به طور گسترده آغاز شده است افزود: امیدواریم دوستان طرح نفوذ را در ماه های آینده رونمایی کنند تا ملت و نخبگان متوجه روش های نوین آمریکایی ها برای نفوذ شوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زمینه نفوذ مصادیقی وجود دارد که محرمانه است گفت: البته با افرادی که در دام نفوذ قرار گرفتند صحبت شده است و بسیاری از آنها به طور ناخواسته در معرض این خطر و دام قرار گرفتند که به شدت پشیمان شدند.
رضایی با اشاره به اینکه آمریکایی ها دستور دادند فیلمی تحت عنوان « شهید آمریکایی» ساخته و پخش شود، افزود: یک آمریکایی در دوران مشروطه کشته شد و اکنون مشغول ساختن فیلمی درباره او به زبان فارسی و با عنوان « شهید آمریکایی » هستند.
وی گفت: آن ها می خواهندبا ارائه این سوژه ها،‌عواطف و احساسات مردم را نسبت به آمریکا تغییر دهند و فاصله زیادی را که میان آنان و مردم به وجود آمده است کم کنند.
رضایی ادامه داد: آمریکا جنگ های سختی را از طریق جنگ های نیابتی انجام می دهد لذا همیشه باید مراقب باشیم و نباید جنگ های سخت را فراموش کنیم امّا برنامه خود آمریکا ،‌ جنگ نرم و تغییر افکار و باورهای مردم و فشارهای اقتصادی و کارشکنی های پنهان و آشکار است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نسبت به وصیت نامه امام راحل جفا شده است گفت: بخشی از این جفا برنامه ریزی شده، حساب شده و مقاومت منفی است و بخش دیگری از آن به علت انحرافاتی است که در ذهن برخی از دولتمردان به وجود آمده است و یا احساس می کننند نظرات امام متعلق به گذشته است و به درد امروز نمی خورد.
محسن رضایی در ادامه سخنان خود در برنامه « تیتر امشب» شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که چرا حضرت امام (ره ) به حفظ نظام تأکید داشتند؟ گفت: اگر نظام نباشد هرج و مرج به وجود می آید و پیشرفت که نیاز به ثبات و آرامش دارد حاصل نمی شود.
وی با بیان اینکه اگر نظام نباشد ممکن است ایران تجزیه شود، افزود:‌ ملت ایران به خوبی متوجه شده که حفظ نظام، لازمه حیات و بقای مردم و پیشرفت است.
رضایی ادامه داد: اگر روشنفکران و نخبگان ما قدر این نظام را بدانند و از کارهای حاشیه ای دست بردارند و از فرصت های خوب بهتر استفاده کنیم پیشرفت ما بسیار بیشتر می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که چه نسبتی میان حفظ نظام اسلامی و حیات اسلامی وجود دارد گفت: اکنون در نقطه خاص تاریخی، اسلام، ایران و مسلمین به هم رسیدند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هم ایرانیان متوجه شدند بدون اسلام نمی توانند پیشرفت کنند و هم مسلیمن به این نتیجه رسیدند که بدون ایران نمی توانند پیش بروند.
رضایی گفت: اتفاقاتی که اکنون در منطقه در حال رُخ دادن است  به این علت است که این 3 بعد این پدید ه را از هم جدا کنند .
وی افزود: مسئله داعش، وهابیت و درگیری عربستان با ما برای این است که ارتباط اسلام ،‌ایران و مسلمین را قطع کنند.
رضایی گفت: توطئه ای که اکنون توسط اسرائیل،‌ آمریکا، عربستان و وهابیت در حال انجام است برای این است که دست ایران، اسلام و مسلمین را از هم جدا کنند.
وی تاکید کرد: ملت ایران درک می کند که بدون جمهوری اسلامی ایران نمی تواند پیشرفت کند و اگر این ادراک نبود تا کنون از جمهوری اسلامی دست بر می داشتند.
در ادامه مجری پرسید: برخی ها معتقدند به وصیت نامه امام (ره ) جفا شده است و آن گونه که باید برخی مسؤلان از فضای آن با خبر نیستند آیا این موضوع را قبول دارید؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد:نسبت به سیاست های مقام معظم رهبری هم جفا شده است یعنی این مشکلی است که باید به طریقی آن را حل کرد.
رضایی افزود: هم وصیت نامه امام راحل و هم نظرات رهبر انقلاب و سیاست های ایشان در کشور در برخی اوقات مورد بی توجهی قرار می گیرد.
وی گفت: این 2 دلیل دارد یکی مقاومت منفی در درون جامعه به ویژه نظام اداری کشور که از قبل از انقلاب باقی مانده است.
رضایی ادامه داد: حضرت امام (ره) هم در مصاحبه ای اشاره می کند که باقیمانده این ها که غرب زده هستند در داخل نظام اداری و درون جامعه ما جلوی پیشرفت کشور را گرفته اند و مقاومت می کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اکنون هم مقاومت منفی را در درون جامعه و ادارات می بینیم و نمی گذارند وصیت نامه امام راحل و نظرات مقام معظم رهبری محقق شود.
وی گفت: اگر 30 درصد سیاست هایی را که رهبر انقلاب در این 20 سال مصوب کردند اجرا می شد اکنون پیشرفت کشور دو تا سه برابر فعلی بود.
رضایی گفت: آمریکایی ها در طرح نفوذ خود که به زودی آن را رونمایی خواهیم کرد گفتند باید کاری کنیم که نظرات رهبری در ایران محقق نشود و اجرایی نشود و آنها حتماً در رابطه با وصیت نامه امام راحل هم همین کار را انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه نسبت به وصیت نامه امام راحل جفا شده است افزود: بخشی از این جفا برنامه ریزی شده و حساب شده و مقاومت منفی است و بخش دیگری از آن به علت انحرافاتی است که در ذهن برخی از دولتمردان به وجود آمده است و یا احساس می کننند نظرات امام متعلق به گذشته است و به درد امروز نمی خورد.
رضایی ادامه داد: برخی ها نسبت به بخش فرهنگی نظرات امام (ره) حرف دارند و می گویند امام (ره ) در بخش فرهنگی ، تند حرف زده است و یا در رابطه با آمریکا وعربستان سخنان امام(ره) را تند می دانند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نوع اعتقادات موجب می شود به وصیت نامه حضرت امام (ره) عمل واقعی نشود.
وی افزود: بسیاری از مسؤلان پایبند نظرات مقام معظم رهبری و وصیت نامه حضرت امام (ره) هستند امّا تعدادی از مسؤلان هم نسبت به آن بی توجهی می کنند و بهای لازم را برای پیاده سازی آن انجام نمی دهند.
رضایی گفت: خیلی ها می گویند لباس ولایت فقیه خاص امام (ره) بوده است و این نمی تواند ادامه داشته باشد و عده ای هم می گویند لباس ولایت فقیه برازنده رهبر معظم انقلاب استد اما باید در پی تغییر قانون اساسی باشیم و کشور را رئیس جمهور محور کنیم و ولایت فقیه یا شورایی شود و یا تبدیل به محفل ریش سفیدی شود تا وحدت جامعه را حفظ کند.
وی افزود: این ها اعتقاداتی است که اکنون وجود دارد و مانع بیان صریح مواضع حضرت امام (ره) یا رهبر انقلاب و یا مانع عملی کردن سیاست های حضرت امام (ره) و وصیت نامه ایشان می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دهه اول انقلاب، همه روحیه شهادت طلبی داشتند و آرزوی آنها شهادت بود اما اکنون به گونه ای به میزها می چسبیم که نه تنها جانشین پروری نمی کنیم بلکه حتی جانشین های احتمالی را تضعیف و مسئله دار می کنیم.
محسن رضایی در ادامه با بیان اینکه یکی از شاهکارهای بزرگ حضرت امام (ره) این بود که دین را وارد سیاست کردند افزود: پس از 4 تا 5 قرن که جامعه جهانی رابطه دین و سیاست را قطع و آن را خانه نشین کرده بودند امام(ره) دین را از روی طاقچه ها و خانه ها به زندگی و اداره جامعه آوردند.
وی گفت: اگر این را از انقلاب امام راحل بگیرید چیزی از اندیشه امام باقی نمی ماند و مشکل آمریکایی ها هم با ما در همین نقطه است که آنها می گویند اسم نظامتان "جمهوری اسلامی" باشد اما دین را از آن جدا کنید و رهبری ایران باید به مسجد و حوزه های علمیه برود با سیاست کاری نداشته باشد.
رضایی ادامه داد: بخش مهمی از بحث های ما با آمریکا یی ها ایدئولوژیک است و آنها با اعتقاد ما کار دارند و می گویند که شما دین را وارد سیاست کردید و این موضوع برای منطقه و جهان خطرناک است.
وی افزود: آنها می گویند اساس فلسفه سیاسی غرب  جدایی دین از سیاست است اما شما دین و به ویژه دین فراگیر اسلام را وارد سیاست کردید.
دبیر مجچمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنها می گویند اگر شما این کار را انجام دهید و دین اسلام را وارد سیاست کنید تمدن بزرگ و نظم جهانی بزرگی شکل می گیرد و ما نمی توانیم با این قدرت بین المللی تعامل داشته باشیم .
رضایی با تاکید بر اینکه بخش مهمی از مخالفت و دشمنی آنان با ما موضوع ارتباط دین و سیاست است ادامه داد: آن ها این موضوع را در شکل های مختلف در زمان امام راحل پیگیری می کردند و اکنون هم در پی آن هستند.
وی گفت: امام (ره) بر روی « جمهوری اسلامی » تاکید داشت نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
رضایی افزود: آنها در زمان اما م (ره ) می خواستند شورای نگهبان را تضعیف کنند اما امام (ره ) به شدت مخالفت کرد و جلوی این انحرافات ایستاد.
وی با بیان اینکه آمریکا همیشه تلاش کرده است دین را از سیاست جدا کند اضافه کرد: تضعیف رهبری ، بی خاصیت کردن شورای نگهبان و نظارت دینی نکردن بر مصوبات مجلس شورای اسلامی از اشکال مختلف اهداف آنان است.
در ادامه مجری پرسید: اگر حضرت امام (ره) اکنون در قید حیات بودند توصیه ایشان به دو جریان سیاسی فعلی ایران چه بود؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد: به نظرم امام به هر دو توصیه می کردند که خودتان را اصلاح کنید و منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهید و انقلابی شوید و انقلابی بمانید.
رضایی درباره آسیب های مسئولان گفت: چسبیدن آنها به میز خیلی زیاد شده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چسبیدن به میز در جمهوری اسلامی خیلی رشد کرده است و این خطر برای نظام ما تهدید جدیست زیرا نظام ما نظام ایثارگرانه و انقلابی مردمی است و باید شایسته سالاری را در متن خود داشته باشد.
رضایی افزود: انحراف بعدی، خستگی است یعنی برخی از مسئولان از ادامه انقلاب و پیگیری ارزش های انقلاب خسته شده اند و می گویند تا همین جایی که آمدیم کافی است و جلوتر نرویم.
وی ادامه داد: برای مثال وقتی بحث از ارتباط با آمریکا می کنند از روی خستگی خودشان است و این خستگی خوب نیست.
رضایی تاکید کرد: انسان انقلابی باید همیشه نشاط داشته و در صحنه باشد به همین علت پر کاری دهه اول انقلاب را نمی بینیم.
وی گفت: در عملیات کربلای 4 که شکست خوردیم 12 روز بعد عملیات بسیار بزرگتر از آن به نام کربلای 5 را انجام دادیم یعنی در طول 12 روز به اندازه چند ماه کار کردیم.
رضایی افزود: اکنون کم کاری ها کاملاً مشهود است و پر کاری ها وجود ندارد و اعتمادها هم کم شده است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دهه اول انقلاب برادری بسیار مهم بود اما اکنون برادری ضعیف شده و خیلی ها با سوء ظن باهم برخورد می کنند و این مسائل خطرناکی است که در حال ورود به فرهنگ اداری و حاکمیتی ما است و آسیب جدی به ما وارد می کند.
او با اشاره به آسیب شناسی راه های تحقق آرمان های امام افزود: از نظر دلسوزی، همه مسئولان هم در دولت قبل و هم همین دولت می خواهند که آرمان های امام محقق شود اما نمی توانند و وقتی نمی توانند نمی آیند راحت به مردم بگویند و سعی می کنند تقصیر را به گردن دیگران بیندازند که این بخش دوم اشتباه است.
وی تصریح کرد: همین دولت و هم دولت قبل دلسوزند، تلاش می کنند به سفرهای استانی بروند لکن خروجی آن ملموس نیست.
رضایی گفت: گفته می شود آن دولت تورمی بوده و این دولت رکودی است، نتیجه اش این است که مردم آسیب می بینند و فقر و مشکلاتشان بیشتر می شود، البته من مخالف آن هستم که گفته شود دولت ها خیانت می کنند و جاسوس هستند.
وی افزود: با اینکه افکار انحرافی در دولت ها پیدا می شود اما حقیقت آن است که کارآمدی لازم را ندارند و حاضر نیستند همکاری دیگران را جلب کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تکروی نسبت به دورانی که امام حضور داشت زیاد شده و جلب همکاری ها کم است.
رضایی گفت: در دوران جنگ از هر فردی در ارتش و سپاه که می توانست کاری کند استقبال می کردیم اما در حال حاضر فردی که رأی می آورد به دنبال آن است که تیم خاصی را سر کار بیاورد که این تکروی ها جمعیت عظیمی از افراد کارآمد را کنار می گذارد.
وی در ادامه با بیان خاطراتی که از حضرت امام داشت، افزود: یکی از جلسات مهم بنده با ایشان پس از عملیات والفجر مقدماتی بود که امام احساس کرده بودند میان ارتش و سپاه اختلافاتی به وجود آمده، در پایان این جلسه که بنده و آقای صیاد محضر ایشان بودیم امام دست ما را در دست خودشان فشردند و فرمودند وحدت را حفظ کنید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در عملیات فتح المبین نیز بنده با یک فروند هواپیمای اف پنج ظرف بیست دقیقه خودم را به تهران رساندم و امام فرمودند شما پیروز هستید، اگر فرماندهان گفتند از امام استخاره بگیرید، آیا شما همه فکرتان را کردید، شما بروید فکر کنید بعد طلب خیر از خدا کنید.
رضایی افزود: سه روز بعد عملیات انجام شد، ظرف 9 روز 2500 مترمربع زمین آزاد و 9 هزار نفر اسیر شدند و فتح بزرگی صورت گرفت.
وی گفت: در عملیات بدر هم پیامی از حضرت امام به بنده دادند که به فلانی بگویید جلوتر نرود، بنده هم سه سؤال از امام پرسیدم و این بود که بعضی وقت ها برای کسب اطلاع دقیق گاهی برای باز کردن گرهی و در مواقعی نیز برای روحیه دادن باید به وقت مقدم بروم، تکلیف چیست؟ امام فرمودند تشخیص با شماست اما ملاحظات امنیتی را رعایت کنید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اشراف امام بیانگر آن بود که ایشان دیپلماسی را از آقای ولایتی، مسائل جنگ را از شورای عالی دفاع از طریق آقای هاشمی و مقام معظم رهبری اداره می کردند و اخبار جبهه را نیز زیر نظر داشتند.
رضایی گفت: در عملیات بدر هم که ما چند فرمانده ازجمله آقای مهدی باکری را از دست دادیم بسیار متأثر بودیم، امام پیام دادند که هیچ جای نگرانی نیست، البته ما برای شما و شهدا دعا می کنیم، باید همه ما بدانیم که ما تابع خداوند متعال هستیم و از ائمه بالاتر نیستیم، آنها هم بعضی وقت ها در ظاهر موفق نبودند، هم پیامبر خدا و هم امیرالمؤمنین، امام حسن و امام حسین که نسبت به آنها چیزی نیستیم؛ عمده مشیت خداوند است که هر آنچه بخواهد همان خوب است و چون عسل شیرین و باید با آغوش باز پذیرای آنچه می خواهد باشیم، از هیچ چیز نگران نباشید و از هم اکنون فکر عملیات بعدی باشید و مطمئن باشید پیروزید.
وی افزود: این پیام آنچنان آرامشی داد که دو سه روز بعد ایده عملیات فاو در ذهن ما آمد و عملیات پیروزمندانه والفجر 8 پس از آن صورت گرفت.
رضایی گفت: حقیقتاً امام یک انسان حاضر در صحنه بود هم در صحنه جامعه و مردم و از ریز مشکلات مردم آگاه می شد و هم در صحنه سیاست خارجی و در جبهه های جنگ.
وی در پایان افزود: خدا را شاکریم پس از ایشان مقام معظم رهبری که بسیاری از ویژگی های امام را در وجودشان حفظ کرده اند و آن خلأهایی که برخی فکر می کردند ایشان پر کرده اند و با صلابت و قدرت راه را ادامه دادند.
رضایی ادامه داد: در حال حاضر نیز که در مجموع سیاست گذاری حضور داریم 20 سال است ما در خدمت رهبر معظم انقلاب هستیم و سیاست های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را بعد از اخذ نظر کارشناسان خدمت ایشان می بریم که ایشان با دقت بررسی می کنند و نظر جدیدی می دهند، در حال حاضر نیز در بخش نظامی که بنده هستم ایشان کاملاً مسلط به مسائل از جمله مسائل ارتش و نیروی انتظامی هستند،‌ ما باید نعمت بزرگ ولایت فقیه را حفظ کنیم و تا زمانی که این رکن باشد آسیبی به ما وارد نخواهد شد.
ارسال نظر