کد خبر: ۳۰۷۹|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور در صفحه اینستاگرام خود خاطره ای از کتاب "پایی که جا ماند" نقل کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 26 مرداد ماه سال 69 اولین گروه از آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی به کشور بازگشتند و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مناسبت در صفحه اینستاگرام خود با یادآوری این روز گفته است آزادگان کشور ما روحیه آزادگی و شجاعت خود را از ائمه معصومین الهام گرفته اند.

وی در پست اینستاگرام خود نوشته است: " به بهانه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 69، فکر کردم بهترین مطلب، خاطره‌ای از ایستادگی عزیزان به زبان خودشان باشد:
در کتاب «پایی که جا ماند» اين خاطره نقل شده است: علی به خاطر حرف‌هایی که می‌زد زیاد کتک می‌خورد، به‌جا نیاوردن احترام نظامی که جای خودش را داشت.
ستوان فاضل از علی پرسید: «چرا مثل بقیه احترام نظامی نمی‌ذاری، این قانون‌شکنی برات گرون تموم می شه»!
علی آدم رک، نترس و بی‌پروایی بود. علی بهش گفت: «سیدی! من یه فرمانده ای دارم به نام محسن رضایی، او به من یاد نداده برای عراقیا احترام نظامی به‌جا آورم»
وقتی عراقی‌ها دست از ضرب و شتم علی برداشتند، با سروصورت کبودش به ستوان فاضل گفت: «یه علت دیگه هم داره که براتون احترام نظامی نمی‌ذارم؟»
ستوان فاضل منتظر بود ببیند چه می گوید؛ علی به فاضل گفت: «ستوان! پا نکوبیدن من ریشه در تولی و تبری داره»
آزادگان ما روحیه آزادگی و شجاعت خود را از ائمه معصومین الهام گرفته بودند.

نقل خاطره محسن رضایی از کتاب
ارسال نظر