سرلشکر محسن رضایی در یادواره شهدای گمنام خوشواش آمل:
کد خبر: ۳۰۸۹|
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع بسیجیان و مردم شهیدپرور خوشواش مازندران گفت: رهبر عظیم‌الشان انقلاب، مقاومت اقتصادی از خیابان‌های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد و جهان اسلام را از ما می‌خواهند، امیدوارم این پیام را به جان و دل بخریم و در صحنه‌های مختلف این مقاومت را ادامه دهیم.

رهبر عظیم الشان انقلاب، مقاومت اقتصادی از خیابان های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد را از ما می خواهندبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر جمعه پنجم شهریور 1395 در یادواره شهدای گمنام خوشواش آمل گفت: سرزمینی که امروز در آن دور هم جمع شده‌ایم، سرزمین علم و علما، سرزمین جهاد و مجاهدین و سرزمین شهید و شهداست. علمای بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند؛ بزرگوارانی همچون علامه آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و آیت‌الله‌العظمی میرزا هاشم لاریجانی از علمای بزرگ این خطه و شهدای گران‌قدری مانند شهید حاج بصیر، طوسی، نوبخت، شیرودی، کشوری، هاشمی نژاد، سجودی و سایر شهدای قهرمان لشکر 25 کربلا همگی از نام‌آوران این سرزمین‌ هستند. مازندران سرزمین پهلوانان و قهرمانان ورزشی هم هست که برای ایران افتخارآفرینی می‌کنند. البته در لشکر 25 کربلا رزمندگانی از استان‌های دیگر نیز مجاهدت کرد‌ه‌ و به مقام والای شهادت نائل آمدند.

همچنین در این مراسم، دکتر رضایی گفت: بحثم را از حادثه شهرستان هزار سنگر، آمل شروع می‌کنم.

اوایل انقلاب بود. در جنگل‌های آمل گروه‌های کمونیستی جمع شده بودند. جمعیت قابل توجهی از نیروهای خود را در آنجا آموزش می‌دادند و تصمیم داشتند به شهر آمل حمله کنند. می‌خواستند شهر را بگیرند و اعلام حکومت کرده و از طریق دریای خزر از شوروی کمک خواسته تا با کشتی اسلحه و مهمات بگیرند. حمله هم کردند و نود درصد همین شهر امنی که امروز می‌بینید را گرفتند؛ تاجایی که از کل شهر، فقط سپاه و فرمانداری ماند. مردم را غافلگیر کردند و ناامنی به‌وجود آمد.

از زمانی که نیروهای سپاه و بسیج با مردم ارتباط گرفتند، با کمک همان مردم، تمام شهر تبدیل به جبهه جنگ شد و آمل، شهر هزار سنگر نام گرفت. خوشبختانه از شهرهای دیگر مازندران هم کمک رسید و توانستیم شهر را آزاد کنیم. حمله کمونیستها شکست خورد و مجبور به عقب نشینی تا جنگل شدند. ما هم بالای این روستا، یک پایگاه بسیج ساختیم تا مانع فرار کمونیست‌ها شویم.

منظورم از بیان خاطرات این بود که باید توجه داشت در گذشته این انقلاب حوادثی رخ داد که ممکن بود پس از آن، انقلاب شکست بخورد. در طول این سال‌ها حوادث مختلفی رخ داده که می‌توانست حیات انقلاب را با شکست مواجه کند؛ اما با کمک خداوند و یاری مردم، این انقلاب تداوم یافت.

امروز و در آینده هم قطعا چنین حوادثی خواهیم داشت. چه در حوادث گذشته و چه در آینده یک اندیشه بر ایران حاکم است و آن اندیشه اسلام است. در حقیقت انقلاب ما یک انقلاب الهی و پیامبرگونه و در امتداد انقلاب رسول خدا(ص) و امامان معصوم(ع) بوده است. انقلابی که هم سیاسی است و هم ارزشی و معنوی.

رهبر عظیم الشان انقلاب، مقاومت اقتصادی از خیابان های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد را از ما می خواهندوی افزود: در بعد سیاسی، انقلاب اسلامی برای این ملت، اقتدار و امنیت ایجاد کرده و از طرف دیگر ارزش‌های اسلامی را مستقر ساخته است. روحیه ارزشی در دفاع مقدس باعث می‌شد که ما در هیچکدام از عرصه‌های جنگ به کشتن اسرا روی نیاوریم و همواره آن را امری منفی می‌دانستیم. در غائله شهر آمل که کمونست‌ها شهر را گرفته بودند، پس از آزاد سازی، رئیس اتحادیه کمونیست‌ها را دستگیر کردیم. دوستان سپاهی و روحانی در زندان آمل با او بحث عقیدتی می‌کردند؛ بالاخره روزی به آیت‌الله سیفی گفت: من از همه گذشته‌ام توبه می‌کنم و می‌خواهم در زندان اذان بگویم! رفت و اذان گفت. تاثیر اذان بلندی که او در زندان آمل گفت، آنچنان بود که زندانیانی که او را می شناختند به گریه افتادند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید محمد بروجردی که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌خواندند، در ماجرای ناامنی‌های کردستان، شبها در زندان‌ها با اسرایی که قاتلین نیروهای انقلاب بودند، بحث می‌کرد. این شهید بزرگوار با سران دموکرات در زندان بحث عقیدتی داشت. آزادگان ما درزندان‌های صدام با زندان‌بانان خود به گونه‌ای برخورد می‌کردند که آنها را تحت تاثیر قرار می‌دادند. از جوانان می‌خواهم که خاطرات آزادگان سرافراز را بخوانید. اسرای ما زیر شکنجه، نام خدا و ائمه از زبانشان نمی‌افتاد. آنها ُزندان‌بانان عراقی را پشیمان می‌کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ماهیت انقلاب اسلامی گفت: انقلاب ما، انقلابی است سیاسی و انسانی. این انقلاب الهی، متفاوت است با همه انقلاب‌ها. ماهیتش متفاوت و رفتار رهبران و دولتمردانش هم الهی بوده است. چنین انقلابی با این ویژگی‌ها در دنیای امروز پیاده شده است. اینکه کشور ما در چنین شرایطی با پرچم اسلام، حرف انبیا را می‌زند و جهان را مخاطب قرار می‌دهد، مسئله ساده‌ای نیست. در واقع انقلاب اسلامی ایران، حادثه ساده‌ای نیست. به شما خبر می‌دهم که در آینده نیز حوادثی شکل خواهد گرفت و نصرت‌های الهی جدیدی عیان خواهد شد.

این آل‌سعود که در واقع آل‌سقوط است، در ماه قبل، سه هزار منافق را با صرف میلیون‌ها دلار در پاریس جمع کرده و یکی از سرانش نیز در آن سخنرانی کرده است. اخیرا جملاتی از آیت‌الله منتظری را با فریب فرزندش پخش کردند که امام خمینی دستور داده تعدادی زندانی را بکشند و البته یک تعداد از آدم‌های سیاسی بریده و ضعیف هم راه افتاده‌اند که ما هم با آن اعدام‌ها مخالف بودیم. شما با چه مخالف بودید؟؟

اولا اعداد ذکر شده صحیح نیست. ثانیا اینها در زندان‌ها با منافقینی که از مسیر کرمانشاه به ایران حمله کرده بودند و نقشه حمله به تهران را داشتند، متحد بودند. اینها در خود زندان دست به توطئه زدند و با نیروهایی که قرار بود ازعراق وارد شوند و کرمانشاه را بگیرند هماهنگ بودند. می‌خواستند حمله کنند به جماران .

رهبر عظیم الشان انقلاب، مقاومت اقتصادی از خیابان های تهران تا مقاومت سیاسی در دمشق و صنعا و بغداد را از ما می خواهندجمهوری اسلامی از منافقین و سایر گروه‌ها تعداد زیادی را عفو کرده است. از منافقین و گروه‌های دیگر قریب به 20 هزار نفر توبه کرده و آزاد شدند؛ چه وابسته و چه عضو. چرا حرفی از این آزاد شده‌ها نمی‌زنید؟ همین منافقین با پاسدارها، اعضای کمیته و مردم چطور برخورد می‌کردند؟ رفتار منافقین شبیه داعشی‌ها است که خلبانی را در قفس می‌سوزانند و فیلم می‌گیرند.

سرلشکر رضایی گفت: افتخار ملت ایران این است که با کسانی می‌جنگد که دژخیم‌ترین انسان‌ها هستند و البته ما در برابر صهیونیسم و آمریکا مقاومت خواهیم کرد تا ارزش‌های اسلامی و انسانی پیاده شوند. آنها به یمن، عراق، افغانستان و اخیرا بدون اجازه به خاک سوریه و ... حمله می‌کنند و باید بدانند که در این نبرد نیز شکست خواهند خورد. دشمنان انقلاب الهی ما ماهیتشان روشن است.

رضایی با تشریح اوضاع در جهان اسلام گفت: تقریبا چهار سال است که جریان جدیدی با جلوداری آل‌سعود و صحنه‌گردانی آمریکا و رژیم صهیونیستی، به راه افتاده و تفرقه و تقابل ملل اسلامی را دنبال می‌کند. آل‌سعود قبلا غیرآشکار و با سیاست رفتار می‌کرد و صدام را در مقابل ایران جلو انداخته وخودش را پشت سر صدام مخفی کرده بود؛ اما حاکمان جدید آنها به خودشان مغرور شده و علنا مواضع خصمانه می‌گیرند و دست به رفتارهای تحریک‌آمیز می‌زنند. صهیونیست‌ها و آمریکا قصد جنگ‌های نیابتی دارند چون نمی‌خواهند خودشان سرباز از دست دهند و می‌خواهند هزینه را مسلمانان بپردازند.

توطئه دیگر این است که جنگ اسلام با اسلام راه بیندازند تا اسرائیل فراموش شود. لذا ارتش‌های اسلامی نظیر ارتش لیبی، مصر، عراق و تا اندازه‌ای سوریه و یمن و ترکیه را تضعیف کرده‌اند. امروز تنها نیروی مسلح که با مردم است و اقتدار دارد، ارتش و سپاه ایران است. می‌خواهند جبهه جنگ اسلام با اسلام را تشکیل دهند و سعودی‌ها هم پیشانی این توطئه هستند. می‌گویند بعد از یمن بیاییم به سمت خلیج فارس. دست‌های پشت صحنه می‌خواهند با دلارهای نفتی و ارتش آل‌سعود ماجراجویی جدیدی شروع کنند. دنبال جنگ اسلام با اسلام بودند و می‌خواهند این نقشه شوم را ادامه بدهند. اما از گذشته چه به دست آورده‌اند که می‌خواهند جلو بروند؟ مسئله و مشکل غرب، تابلو و پرچم آزادی‌خواهی و استقلال و اسلام‌خواهی است که توسط ایران برافراشته شده است. می‌خواهند این صدا را نابود کنند. اما چه نعمتی بالاتر از اینکه خداوند جوانان ما را انتخاب کرده و آنها می‌خواهند با نثار خون خود مقابل این شیاطین، از حرم‌های الهی و انسانی دفاع کنند؟! جوانانی که می‌خواهند از امنیت کشور دفاع کنند.

ما در جبهه سیاسی و سایر جبهه‌ها مقاومت می‌کنیم. همانطور که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، این مقاومت در اقتصاد مقاومتی ادامه می‌یابد. ما همانطور که به دهن داعش و اسراییل می‌زنیم باید در دهان فقر و گرانی و تورم نیز بزنیم. ما باید خودروهای ملی با کیفیت تولید کنیم. باید در کشاورزی و علم و فناوری، اقتصاد را شکوفا کنیم. لذا از دوستان و مسئولان کشور می‌خواهیم که بگویند می‌خواهند چه کنند؟ این حجم از بیکاری جوانان، برای ملت ما شایسته نیست. جوانان ما می‌توانند کشور را در اقتصاد پیش ببرند؛ می‌توانند از تراکتور و اتومبیل‌سازی گرفته تا ساخت هواپیما و سایر نیازمندی‌های اقتصادی پیشرفت کنند. جوانانی که هسته را می‌شکافند و موشک می‌سازند، می‌توانند مشکل کشاورزی و صنعت ایران را حل کنند.


ارسال نظر