سرلشکر پاسدار محسن رضایی در کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد:
کد خبر: ۳۱۶۱|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنگره ملی سرداران، امیران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این وهابیت مورد حمایت غرب، بدتر از صدام و داعش است. اقتدار انقلابی می‌تواند ما را از تهدیدات خارجی و مشکلات داخلی نجات دهد. اقتدار انقلابی با اقتدار استبدادی متفاوت است.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح یکشنبه 11 مهرماه 1395 در جمع هزاران تن از خانواده‌های شهدا، روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، با گرامی‌داشت یاد و خاطر شهیدان والامقام دفاع مقدس در آستانه ماه محرم گفت: از این‌که فرصتی پیدا کردم تا به خانه خودم بیایم و هم‌ولایتی‌های خودم را زیارت کنم، آن‌هم در کنگره شهدای سرافراز این استان، خدا را شاکرم. این‌جا سرزمین دلاوران و اقوام باغیرت است. سرزمین ولایت‌مدار و امام‌دوست است. سرزمین غیرت و مردانگی است. از علمای بزرگوار این خطه مانند حضرت آیت‌الله‌العظمی ملک حسینی که افتخار قوم لر و در ردیف علمای بزرگ شیعه است تا آیت‌الله ملک حسینی ثانی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و آیت‌الله حسینی امام‌جمعه یاسوج و آیت‌الله ده‌دشتی، اینجا سرزمین علم و حماسه است. حق این مردم است که کنگره‌ای برای 1880 شهید و 9 هزار جانباز و 300 آزاده سرافرازش با این شکوه برگزار کند. در میان این شهیدان 110 سردار و امیر از ارتش و سپاه هستند. حق این مردم بود که این کنگره ولو با تأخیر برگزار شود تا جوانان و مردم دیگر استان‌ها بدانند که شهدای این خطه چه خدمات و دستاوردهایی داشتند. از همه برگزارکنندگان این کنگره تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان شما در استان علاوه بر این‌که در تیپ 48 فتح می‌جنگیدند در لشکرهای خوزستان و فارس نیز مجاهدت می‌کردند. در اکثر عملیات‌ها؛ رزمندگان استان شرکت داشتند. در برخی مراحل درخشیدند از جمله در کربلای 4 که از اروندرود عبور کردیم یا در عملیات ظفرمند کربلای پنج و عملیات غرورآفرین والفجر هشت، به‌صورت برجسته این تیپ شرکت داشت. به‌ غیر از این‌ها در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان شما حضور داشتند. در حماسه جزایر خیبر و مجنون، این تیپ تا آخر ایستاد. با این‌که دشمن شیمیایی زد و برخی بچه‌های استان اسیر شدند، کسی عقب نیامد. هشتاد شهید و نزدیک به همین تعداد، اسیر شدند اما شهدای شما تا آخرین مهمات و قطره خون ایستادند. عراقی‌ها در گزارش‌هایی که بعدها دادند گفتند بزرگ‌ترین شکست ما، وجود این رزمندگان است. رزمندگانی که با خون‌دل و زحمت پدر و مادر پرورش یافتند و با بدرقه مادرانشان به خط مقدم آمدند. فداکاری بزرگ مادران برای این جوانان برومند، فراموش ناشدنی است. پای اتوبوس‌های اعزام، ذکر می‌گفتند و به خدا می‌گفتند: خدایا این جوان را امام حسین(ع) از من تحویل بگیرد. شهدای ما برای خانه و ماشین و امکانات به جبهه نرفتند. حقیقتاً شهدای ما مثل شهدای صدر اسلام و در مسیر شهدای کربلا هستند. از سرداران تا رزمندگان، عاشقانه و با دلاوری جنگیدند. همه قدرت‌های بین‌الملل برای حمایت از صدام به میدان آمده بودند. غنائم ما پس از جنگ، تجهیزات ساختِ همه کشورها و قدرت‌های جهانی است. از بمب‌های شیمیایی آلمان تا هواپیماهای فرانسوی. این‌چنین جبهه جهانی که روبه‌روی ما قرارگرفته بود، بعد از هشت سال به برکت این شهدا، منجر به آزادی همه سرزمین‌هایمان شد. منشأ این اقتدار و روحیه آن مادران شهید و آن بسیجی در زندان‌های عراق، کجا بوده؟ آزاده‌ای که به فرمانده عراقی احترام نگذاشت و به افسر عراقی گفت: فرمانده ما به ما یاد داده به کافر احترام نظامی نگذاریم. اقتدار تیپ 48 فتح از کجا آمده؟ این اقتدار از سه منشأ آمده است. اول توکل، اعتماد، تکیه به خدا و جنگ فی‌سبیل الله بود. مسئله دوم، رهبری انقلاب و کلام امام جماران بود که می‌فرمود که کاری نکنید که من یک کلمه بگویم. یا امروز که رهبر انقلاب، پرچم امام را در اهتزاز نگه‌داشته است. مسئله سوم، مردم بود. این جنگ تا مردمی نشد، نتیجه‌ای نداشت. از سال دوم جنگ که مردم وارد کارزار شدند، ماجرا عوض شد. خدا، رهبری و مردم ما را به آزادسازی سرزمین‌ها و امنیت امروز رساند. این گم‌شده مهم که بعد از سیصد سال یافتیم، از خدا، رهبری و مردم ایجاد می‌شود و باید آن‌را حفظ کرد. هر وقت در این کشور، سازش‌کارها و لیبرال‌ها آمدند، ما نوکر و وابسته شدیم. استبداد، ما را به وابستگی و به درگیری در جنگ کشاند. بنی‌صدر و بازرگان و لیبرال‌ها موجب طمع دشمن به ایران شدند. انقلابیون این جنگ را پیروز کردند وگرنه لیبرال‌ها داشتند دو دستی کشور را تحویل دشمن می‌دادند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: ما نیاز به اقتدار انقلابی در همه ابعاد داریم. این اقتدار امام‌گونه باید از صدر تا ذیل در این کشور باشد. ما نیاز به اقتدار داریم. اولاً ایران، وسیع و پرجمعیت است و اقوام بسیار بزرگی را در خود جای‌داده است. هشتاد میلیون جمعیت با اقوام بزرگ و تاریخ‌ساز در ایران زندگی می‌کنند. ایران، تنها تهران که دولت‌مردان ما بیشتر در آن‌جا زندگی می‌کنند نیست. قوم لر که در وسط زاگرس، خانه کرده است و بالاتر از آن‌ها که کردهای مسلمان قرار دارند و بالاتر، آذری‌های باغیرت هستند که در اطراف سهند و سبلان به‌سر می‌برند. همگی مستعد و با فرهنگ و با توانایی‌های بزرگی هستند. انتظارات بزرگی دارند. اداره چنین ملتی نیازمند دولت‌مردان مقتدر است. اطراف دیگر ایران دشمنان سرسخت و رقبای منطقه‌ای بزرگی دارد. کشوری با جمعیت 80 میلیونی با این حجم رقیب و دشمن، باید از دفاع مقدس درس بگیرد و با اقتدار انقلابی اداره شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مشکلاتی که در کشور وجود دارد، اظهار داشت: چطور می‌شود فساد را در این کشور از بین برد؟ قاچاق را که به اقتصاد و اشتغال مردم ضربه زده کاهش داد؟ چاره این مشکلات، استفاده از همان راز و رمز پیروزی در جنگ است. اقتدار انقلابی و امام‌گونه که در سیمای رهبری هم دیده می‌شود، باید وارد بدنه قوا شده و با فساد و پارتی‌بازی و تبعیض مقابله کند. امروز این اقتدار انقلابی می‌تواند ما را از تهدیدات خارجی و مشکلات داخلی نجات دهد. شهدا امروز به ما می‌گویند این راه که ارزش‌های الهی را در بردارد، ادامه بدهید. این راه امامت، وحدت، فداکاری و برادری را با قدرت و بدون تردید ادامه بدهید تا مسائلتان حل شود. شهدا به ما می‌گویند ما در جنگ و در امورات نظامی بیشتر از اقتصاد در تحریم بودیم اما ببینید برادران ما راهمان را ادامه دادند و به قدرت بزرگی تبدیل‌شده‌اند. موشک‌ها و پهبادهای ما به چنان پیشرفتی رسیده‌اند. در انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به پیشرفت‌های بزرگ رسیده‌ایم، اما چرا در اقتصاد و اداره کشور با تردید گام برمی‌داریم؟

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، هم‌چنین گفت: این کنگره غیر از تقدیر از شهدا، باید روشن‌گر راه شهدا باشد. باید این راه نورانی را برای نسل‌های جوان، حفظ و روشن نگاه ‌داریم. باید به ابهامات شبکه‌های معاند و شبهات در شبکه‌های اجتماعی در موضوع دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب، پاسخ داد تا با حل مشکلات و رفع تهدیدات، به ساخت تمدن بزرگ اسلامی برسیم.

دکتر محسن رضایی با اشاره به شبهه‌های مطرح‌شده در رسانه‌های بیگانه گفت: یک کسی می‌پرسد چرا بعد از فتح خرمشهر از مرز عبور کردید؟ بله گفتیم که می‌شد بعد از آزادسازی خرمشهر، مدتی در مرز توقف کنیم و شروطمان را با عراق مطرح می‌کردیم. یقین داریم آن‌ها موافقت نمی‌کردند، به پیش‌روی خودمان ادامه می‌دادیم؛ اما اگر از مرز عبور نمی‌کردیم چه می‌شد؟ در این صورت صدام تا حالا زنده بود و ما طبق نقشه آمریکایی‌ها، چهل پنجاه سال درگیر با صدام ‌بودیم. توطئه بزرگی طراحی‌شده بود که ما و عراق در مرز، سرشاخ بمانیم نه ارتش صدام حسین آزاد شود و نه ایران نیروهای خود را آزاد کند. ولی ما این توطئه را خنثی کردیم. ما از مرز عبور کردیم تا صدام دفن شود. شوروی دفن شود. امریکا مأیوس شد و ارتش صدام حسین پس از جنگ با ما، با تجهیزاتی که ابرقدرت‌ها به رژیم بعث داده بودند به کویت حمله کرد. بعد همین قدرت‌ها، عراق را اشغال کنند و در باتلاق آن گرفتار شوند. این جنگ برای قدرت‌های جهانی هیچ دستاوردی جز بی‌آبرویی و سرافکندگی و آبروریزی نداشت. امروز هم همان قدرت‌ها پشت سر داعش و وهابیت ایستاده‌اند. این وهابیت مورد حمایت غرب، بدتر از صدام و داعش است. این حمایت هم به کارنامه‌ای سیاه برای قدرت‌های جهانی منتهی می‌شود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: پیام و رفتار ما بسیار روشن است. ما می‌گوییم که به مرزهای یکدیگر تجاوز نکنید. این حرف ما را همه جهان قبول دارد. ما می‌گوییم کشورهای منطقه باید استقلالشان را حفظ کنند و وابسته نباشند. می‌گوییم مردم باید حاکمان خودشان را با رأی خود، انتخاب کنند. عربستان، انتخابات دموکراتیک را قبول ندارد. عربستان باید به مردمش آزادی بدهد و مردم‌سالاری در آن‌جا شکل بگیرد. این نوع دفاع ما برای ما آبرو و برای آن‌ها بی‌حیثیتی و بی‌آبرویی خواهد آورد. خدا پشت سر ماست. ما رهبر و ملت خوبی داریم و با وجود همه توطئه‌ها، به نصرت الهی امیدواریم و ان‌شاء‌الله خدا ما را کمک خواهد کرد و به آن وعده الهی خواهیم رسید.

پیش از سخنرانی دکتر رضایی، آیت‌الله سید محسن ملک حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به جایگاه شهادت، در تعالیم اسلامی گفت: خیرمقدم می‌گویم به مردم و سرداران و عشایری که آمده‌اند تا یادواره شهدا را به راه‌واره شهدا تبدیل کنند. خدا را شاکریم که بقیه‌السیف، دکتر محسن رضایی این‌جا هستند تا خاطره آن روزهای غرور و حماسه را برای ما زنده کنند. هم‌چنین دکتر خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به انتخاب عنوان روز بزرگ‌داشت عشایر شهید، در نخستین روز برگزاری این کنگره، حضور و سفر فرزند عشایر و یادگار و فرمانده دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: هدف اصلی آن است که بتوانیم راه و رسم شهدا را محترم بدانیم و از این گنج شهادت بهره لازم را ببریم.

سردار بوعلی دیگر سخنران اولین روز کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بود که ضمن خیرمقدم به مهمانان و شرکت‌کنندگان در این یادواره گفت: به نمایندگی از جامعه ایثارگری و رزمندگان استان، به لطف الهی، ولایت‌مداری خود را بارها اثبات کرده و می‌کنیم.

این کنگره با پنج بار ذکر لبیک یا حسین(ع) و استماع بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد کنگره شهدای این استان آغاز شد. کنگره ملی سرداران، امیران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از یازدهم تا پانزدهم مهرماه 1395 در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

ارسال نظر