دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در زنجان:
کد خبر: ۳۲۲۱|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
سرلشکر محسن رضایی در همایش پیشکسوتان و نخبگان بسیج سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: ارتباط با آمریکا، سرابی بیش نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر جمعه در همایش پیشکسوتان و نخبگان بسیج سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به‌فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی گفت: این فرمان 8 9 ماه قبل از هجوم ارتش متجاوز بعثی به 5 استان ایران صادر شد. در موضوع این فرمان نیز مردم متوجه الهامات غیبی حضرت امام شدند. امام به‌موقع متوجه شده بودند که جنگی در راه است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در حوادث بعد از جنگ، حادثه پشت حادثه بود و اگر دریای بیکران ملت ایران در بسیج نبود، انقلاب اسلامی بارها در معرض سقوط قرار می‌گرفت. بارها دست غیبی از طریق نیروهای بسیجی بود که انقلاب را از سقوط نجات داد. این‌ها از ثمرات این شجره طیبه بودند. بعد از امام، مقام معظم رهبری از سپاه، بسیج و امنیت کشور، دفاع کردند.ا باید ببینیم فلسفه و حکمت این دفاع چیست؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با نگاه به وضع کشور بعد از سی‌وهفت سال می‌بینیم که مقام معظم رهبری همچنان از انقلاب گری صحبت می‌کنند. رمز این تأکید چیست و چرا نیاز به روحیه انقلابی احساس می‌شود؟

دکتر رضایی با اشاره به‌ضرورت نگاه درست به انقلاب اسلامی گفت: انقلاب و ارزش‌های آن نباید به فراموشی سپرده شود و نباید بگذاریم که آن دستاوردها به حاشیه برود. امروز در برخی امور کشور، شاهد پیشرفت‌های خارق‌العاده هستیم اما در بعضی موارد، که به زندگی و معیشت مردم مربوط می‌شود دچار عقب‌ماندگی شده‌ایم. در سیاست، امنیت، دفاع و صنایع هسته‌ای، پیشرفت معجزه‌آسا است. جوان‌های شانزده هفده‌ساله در دانشگاه جبهه‌ها و در جهاد تبدیل به قهرمان‌های راهبردی شدند. این از معجزات انقلاب است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌ها در مسیر تعالی و رفاه زندگی مردم گفت: در بحث اقتصاد و معیشت مردم، در صنایع، در کشاورزی عقب‌ماندگی‌های ما کاملاً جدی است. در تسلیحات و اقلام نظامی تحریم‌های شدیدی، را به ما تحمیل کرده بودند. ولی ما راه خود را پیدا کردیم . دست به‌زانوی خود گرفتیم و بلند شدیم . دو راه را انتخاب کردیم. اینکه در کوتاه‌مدت، واردکننده فناوری‌ها و محصولات باشیم و در درازمدت، به تولید بپردازیم. آن روزها حتی سیم‌خاردار به ما نمی‌دادند. شهید تهرانی مقدم به سوریه فرستادیم تا آموزش موشک را ببینند . آقای رفیق‌دوست هم به لیبی رفت و با تحریک قذافی تعدادی موشک به ایران آورد. برای آموختن دانش ساخت موشک، تعدادی از نیروهای ما به کره شمالی رفتند و هر سه تیم در کنار هم، کار کردند ولی وقتی موشک‌ها را برای شلیک به کرمانشاه بردیم، متخصصان لیبیایی، 17 قطعه حساس این موشک‌ها را با خود بردند به سفارتخانه‌شان در تهران. اما غیرت حزب الهی سربازان روح‌الله، در مدت کوتاهی این موشک‌ها را آماده و شلیک کرد و اولین موشک به مهم‌ترین بانک بغداد اصابت کرد. امروز موشک‌های ما به برد بیش از دو هزار کیلومتر و دقت چند متر رسیده‌اند. این پیشرفت فوق‌العاده است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تحریم در بخش‌های دفاعی، به‌مراتب بیشتر از تحریم‌های تجاری و صنعتی بوده است. پس چرا این پیشرفت فوق‌العاده را در تولید محصولات باکیفیت داخلی شاهد نیستیم؟ چطور با این توانایی، نمی‌توانیم خودرو باکیفیت بسازیم؟

دکتر رضایی افزود: یک‌میلیون میلیارد تومان، نقدینگی در کشور هست اما معلوم چرا دولتمردان نمی‌توانند این سرمایه عظیم را به‌سوی تولید ببرند؟ اگر این پول در تولید ، در صنعت و کشاورزی تزریق شود، ایران را آباد می‌کند اما می‌بینیم که کشور ما در چهار پنج سال اخیر عمیق‌ترین رکود را داشته است. من می‌خواهم که در هفته بسیج به این سؤال پرداخته شود. بسیج در موضوع دفاع و امنیت حضور فعال و مؤثر داشته اما در اقتصاد و شکوفایی صنایع و کشاورزی ایران، از نیروی فوق‌العاده جوانان کشور ، غفلت شده است. اگر از الگوی دفاع مقدس در اقتصاد استفاده کنیم و مردم را به صحنه بیاوریم، مسائل حل می‌شود. انقلاب ما، انسان‌ساز است، باکری و تهرانی مقدم می‌سازد. حالا هم می‌تواند، انسان‌های موفق در کارآفرینی تربیت کند.

دکتر رضایی با تأکید به تکیه‌بر تولیدات داخلی گفت: برخی بعد از چهار دهه می‌گویند: ما نمی‌توانیم و اقتصاد و سرمایه خارجی نیاز داریم. ما باید از خارج فناوری وارد کنیم و امریکا اجازه این کار را به ما نمی‌دهد. در میان این مدیران، اعتماد و اعتقاد به جوانان ایرانی ازدست‌رفته است. می‌گویند صحبت از بسیج و انقلابی گری نکنید و این موضعشان درست در مقابل دکترین نظام و انقلاب است. می‌خواهند مرتب صحبت از امام باشد اما از راه امام اثری نباشد! صحبتی از بسیج و ارزش‌های بسیجی نباشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا و انگلیس در طول تاریخ ، شریک خوبی برای ما نبوده‌اند و در عمل به تعهداتشان همیشه بدعهدی می‌کنند. در برابر روحیه مسالمت‌آمیز ایران، طرف مقابل هیچ حسن نیتی از خود نشان نداده است. باید بگوییم که ارتباط با آمریکا، سرابی بیش نیست.

دکتر رضایی گفت: اینکه با نرمش قهرمانانه ما باید دفع شر بکنیم یک واقعیت است. ما مذاکره بر سر بیعت با آمریکا را قبول ندادیم . منظور امام حسین (ع) در واقعه کربلا هم عدم بیعت با طاغوت بود. دفع شر جزو سیاست‌های نظام است. ما با آمریکا مبارزه می‌کنیم اما به دنبال جنگ‌افروزی نیستیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین گفت: کسانی که در قدرت می‌نشینند، زمان را از دست ندهند. مقاومت و ایستادگی ملت ما، فلسفه دارد و آن سربلندی و پیشرفت ملت ماست. چه در دفاع از حرم باشد، چه ساخت موشک و چه سلول های بنیادی. مردم پشت سر مسئولین هستند. مقام معظم رهبری بااقتدار مسیر امام را ادامه می‌دهند و این تداوم راه بنیان‌گذار انقلاب، خود از معجزات انقلاب است. برداران و خواهران زنجانی، شما تاکنون صادقانه در مسیر امام و رهبری بوده‌اید. معطل کسی نشوید و این انقلاب را در فرهنگ و اقتصاد به‌پیش ببرید.

ارسال نظر