سرلشکر محسن رضایی در بیرجند خبر داد:
کد خبر: ۳۲۳۷|
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز همان‌طور که جهاد در موصل و جنگ علیه تکفیری‌ها واجب است حضور در حوزه اقتصادی مقاومتی نیز واجب است.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه 17 آذر 1395 در آیین افتتاح قرارگاه استانی ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور در بیرجند ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: امروز تمام ما باید به ندای رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی لبیک گفته و در کنار دولت در حوزه جهاد اقتصادی برای مردم گام برداریم. امروز تحقق اقتصادی مقاومتی نیازمند همت دولت، مؤسسات خیریه و آحاد مردم و بخش عمومی است. اقتصاد مقاومتی تنها کار دولت نیست و باید آحاد مردم و بسیج پای‌کار باشند.

رئیس خیریه جهاد توانمندسازی محرومین کشور گفت: چهل تا از خیریه‌ها زیر پوشش این ستاد اعلان آمادگی کرده‌اند که در زمینه عمران و آبادانی و مسائل فرهنگی و بهداشتی روستاها فعالیت خود را انجام دهند . اولین اقدام از استان خراسان جنوبی شروع شده است ، که این کار در شهرستان فردوس خراسان جنوبی در ۲۵ روستا آغاز شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرار است خیریه‌ها از منابع مردمی و خصوصی و منابع خودشان برای آبادانی روستاها استفاده کنند، افزود: این خیریه‌ها در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که به ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور کمک کنند تا اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

دکتر رضایی با اعلام اینکه جنگ و دفاع مقدس به دست مردم اداره شد و مردم منبع عظیم پیشرفت ما هستند، تصریح کرد: مردم توانمند روستاها همانند قطراتی هستند که اگر به هم وصل شوند اقیانوس خواهند شد و می‌طلبد مؤسسات خیریه و دولت کنار هم باشند.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصاد مقاومتی دشمن را مأیوس خواهد کرد و امروز همه باید برای رونق زندگی مردم درصحنه باشیم، تأکید کرد: خیریه‌هایی که امروز پای‌کار آمده‌اند در کنار دولت و نظام خواهند بود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت و بخش خصوصی این است که از خیریه‌ها حمایت کنند و البته جهاد توانمندسازی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی پی گیری می‌شود، کار اجرایی را البته از شهرستان فردوس آغاز می‌کنند.

رضایی با اشاره به آغاز فعالیت‌های عمران و آبادانی یک هزار دهستان در ایران با کمک بسیج و سپاه اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار دهستان شناسایی‌شده است و قرار است این تعداد از دهستان‌ها در تمام ابعاد ساخته شوند و تحویل جامعه داده شود.

وی تأکید کرد: امروز همان‌طور که جهاد در موصل و جنگ علیه تکفیری‌ها واجب است حضور در حوزه اقتصادی مقاومتی نیز واجب است و هر فردی اگر توانایی کمک دارد و دریغ کند باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد و امیدوارم در این جهاد نیز، ملت ما سربلند باشند.

ارسال نظر