سرلشکر پاسدار محسن رضایی در یادواره شهید علیخانی:
کد خبر: ۳۲۶۱|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
دکتر محسن رضایی، عصر پنجشنبه دوم دی‌ماه در روستای طلاور شهر صیدون از توابع باغملک خوزستان حاضر شد تا در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم محمدرضا علیخانی به ایراد سخنرانی بپردازد.

امروز در سرزمین سوریه نصرت خدا را می‌بینیمبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع صدها نفر از خانواده‌های شهدا، بسیجیان و مسئولان استان خوزستان و اهالی شهرستان باغملک گفت:حقیقتاً این اجتماع، حماسه‌ای در نوع خودش است در این سرزمین محرومیت مادی و غنای معنوی، خانواده‌های محترم شهدا، روحانیت و علمای بزرگوار، مسئولین و نماینده محترم جمع شده‌اید تا از مقام شهدا تقدیر کنید. این وفاداری به شهدا و خلوص در محضر خدا را نشان می‌دهد. درود خدا بر شما مردم حق‌شناس، وفادار و فداکار.

سرلشکر محسن رضایی با اشاره به شکست‌های پی‌درپی تروریست‌های تکفیری و حامیان آن‌ها افزود: امروز در سرزمین سوریه نصرت خدا را می‌بینیم. روزی که فرزندان شما برای دفاع از حرم رفتند. روزهایی بود که دشمن دمشق را محاصره کرده بود و نزدیک به هشتاد درصد سوریه به‌نوعی سقوط کرده بود و تکفیری‌ها با خمپاره اطراف حرم حضرت زینب(س) را هدف قرار می‌دادند. آن روز اجتماعی که پشت صدام بود، پشت تکفیری‌ها و تروریست‌ها جمع شده بودند و همه فکر می‌کردند کار دولت آقای اسد تمام شده است و این‌ها می‌ریزند و اماکن مقدسه را ویران می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت سوریه به‌طور رسمی از ما تقاضا کرد که مستشار اعزام کنیم و ارتش سوریه را سامان بدهیم. داعش چاه‌های نفت سوریه را به خارجی‌ها می‌فروخت و دولت سوریه پولی برای دستمزد نداشت تا به نیروهایش بدهد. به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم نیروهای زبده و فرماندهانمان را برای انتقال تجربه و آموزش به سوریه بفرستیم. شرایط سختی آنجا بود. آن روز اگر ارتش سوریه می‌خواستند یک بلندی را از تکفیری‌ها بگیرند، مدت‌ها طول می‌کشید. ولی مقاومت شروع شد . رزمندگانی از افغانستان و عراق و لبنان به کمک ارتش سوریه آمدند .پیشروی‌های مهمی به دست آمد. در این اواخر دولت روسیه نشان داد که می‌خواهد نقش‌آفرینی کند و به دولت سوریه کمک کند. ما فضا را برای مشارکت روس‌ها در نبرد سوریه فراهم کردیم. همکاری‌ها شروع شد و بمباران‌های هواپیماهای روس در اختیار مدافعین حرم قرار گرفت.

استاد دانشگامروز در سرزمین سوریه نصرت خدا را می‌بینیماه جامع امام حسین (ع) با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های متعددی پیرامون بحران سوریه در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های اول مذاکرات ایران را به مذاکرات سیاسی در باب سوریه دعوت نمی‌کردند. غربی‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه مذاکرات و دیپلماسی را بدون ایران می‌خواستند. پنج سال طول کشید تا اینکه ارتش سوریه و مدافعان حرم به حلب رسیدند. حلب شهر بزرگی که دو میلیون نفر جمعیت داشت را از تکفیری‌ها آزاد کردند. البته در این راه فشار و حادثه‌های زیادی رخ داد. برادران لبنانی، افغانستانی، پاکستانی‌ها و عراقی‌ها، لشکر و تیپ ساختند و با جیش الوطنی سوریه و ارتش سوریه محاصره حلب را تنگ‌تر کردند. تا اینکه دو سه هفته پیش، ده هزار تروریست به محاصره مدافعین حرم درآمدند. طبق یک توافق خواستند تا با اتوبوس از حلب خارج بشوند. در برابرش قرار بود مردم فوعه و کفریا هم از محاصره خارج بشوند اما تروریست‌ها حاضر نشدند که این تبادل انجام شود. سروصدا راه انداختند که ارتش سوریه به مردم حمله کرده است. یک‌مرتبه ورق برگشت و اوضاع دگرگون شد. چند روز پیش ایران و روسیه و ترکیه جلسه سه‌جانبه‌ای برای موضوع سوریه گذاشتند. شب قبل از جلسه، سفیر روسیه را در ترکیه ترور کردند. روس‌ها متوجه بازی خطرناک صهیونیست‌ها و ارتش امریکا شدند و جلسه را تشکیل دادند. در نشست مسکو، توافق شد که دولت اسد بماند و شرمندگی در قیافه وهابیت باقی ماند. این همان یاری خداوند است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: کسی که به دین خدا کمک بکند، خدا به او کمک می‌کند. پنج سال پیش ما را به مذاکرات راه نمی‌دادند اما امروز آمریکا و عربستان را به مذاکره سرنوشت‌ساز راه نمی‌دهند. این بهترین تدبیر و منطق بود که ما نشان دادیم. خوزستان 63 شهید مدافع حرم تقدیم کرد که بهای این پیروزی است. جهانیان در چهره ایران، منطق، صلح‌طلبی، اقتدار را می‌بینند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدا این حیثیت را برای ما درست کرده‌اند. جناح‌های سیاسی، گروه‌ها، احزاب، مدیران و دولتی‌ها و نمایندگان مجلس، این هدیه شهدا را حفظ کنید. این خانواده‌های شهدا را احترام کنید و از ایثار چنین رادمردانی تقدیر کنید تا خدای متعال نصرت خود را تداوم بخشد.

ارسال نظر