دکتر رضایی در جلسه جهاد توانمندسازی استان خوزستان:
کد خبر: ۳۲۶۵|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
با حضور دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و دکتر شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از فعالان و خیرین استان اولین جلسه جهاد توانمندسازی استان خوزستان تشکیل شد.
به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمعه‌شب سوم دی‌ماه 1395 با اشاره به فعال شدن خیریه‌ها برای یاری‌رساندن به محرومین در قالب طرح جهاد توانمندسازی گفت: چهل خیریه بزرگ در تهران اعلام آمادگی کرده‌اند در جهاد توانمندسازی مناطق محروم فعال‌شده‌اند. شهرستان فردوس خراسان جنوبی اولین منطقه‌ای بود که از مردم و خیریه‌ها برای آبادانی اش استفاده‌شده است. در این طرح خیریه‌ها، یک روستا را در همه ابعاد رشد می‌دهند. از عمران و ساختمان‌سازی تا اصلاح کشاورزی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و صنایع‌دستی و آموزش‌های فرهنگی در این طرح دیده‌شده است. در این طرح از طریق توانمندسازی محرومین پیگیری می‌شود. با مشارکت خیریه‌ها، توانمندسازی بخش‌های محروم خوزستان تسریع می‌شود
در ادامه این جلسه، آیت‌الله موسوی جزایری با استقبال از طرح مشارکت خیریه‌ها در رفع محرومیت‌های استان گفت:ان شا الله با کمک‌های مردمی و خیرین، محرومیت‌زدایی را به شیوه توانمندسازی پیگیری کنیم. با تقسیم‌کار و اتحاد و همدلی مؤمنان می‌شود، کمک‌ها را به این طرح برسد.
ایشان طرح توانمندسازی محرومین را یک طرح زیربنایی برای یاری‌رساندن به مستضعفین خواند و گفت: این طرح و طرح‌های مشابه آن، می‌تواند سرنوشت خانواده‌های محروم را تغییر بدهد و به اقتصاد کشور کمک کند. متأسفانه مدرک‌گرایی و گرایش به استخدام‌های دولتی، خسارات بسیاری را به روستاها و جوانان مستعد کشور وارد کرده و نیاز است تا با حمایت و فرهنگ‌سازی، بیکاری را در روستاها کاهش بدهیم.
همچنین دکتر شریعتی، استاندار خوزستان با تشریح برنامه‌های دولت برای اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ایرانی گفت: حمایت از بهره‌برداری و فعالیت کارگاه‌های تولیدی متوسط و کوچک، در ستاد اقتصاد مقاومتی به تصویب دولت رسیده و بانک‌ها همکاری خوبی برای واحدهایی که بیش از 60 درصد تکمیل‌شده‌اند یا نیاز به سرمایه در گردش دارند، انجام داده‌اند و تا الان حدود 300 میلیارد تومان به این‌گونه طرح‌ها در سال جاری اعطاشده است.در خصوص پیشنهاد دکتر رضایی، کاملاً آماده‌ایم با ایشان و رابطین این طرح همکاری کنیم و از حضور و فعالیت مؤسسات خیریه در رفع محرومیت‌ها، استقبال می‌کنیم.
در ادامه آقای شاه‌وارپور، با استقبال از اجرای طرح توانمندسازی در استان خوزستان، گزارشی از فعالیت‌های بسیج و سپاه پاسداران در رفع محرومیت‌های استان ارائه کرد. وی به برنامه بسیج مستضعفین در قالب اقتصاد مقاومتی و فعال شدن 3000 کارگاه اشاره کرد و گفت: امسال نیز ارائه تسهیلات برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک را در دستور کار قرار داده‌ایم.
دکتر رضایی در پایان ضمن تشکر از اعلام آمادگی مسئولان استان افزود: ان شا الله نقطه عزیمت ما از دفتر آیت‌الله جزایری باشد و بتوانیم با فعال شدن شورای راهبردی این طرح، دو منطقه را در شمال و جنوب استان مشخص کنیم و چند روستا را در این مناطق آباد کنیم. به امید خدا دوستانی که در این کار تجربه‌دارند، برای مشاوره و کمک به اهالی این مناطق اعزام می‌شوند.

با مشارکت خیریه‌ها، توانمندسازی بخش‌های محروم خوزستان تسریع می‌شود
ارسال نظر