دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع باشکوه مردم یزد:
کد خبر: ۳۲۷۷|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
سرلشکر محسن رضایی در پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه در اجتماع باشکوه مردم یزد در روضه محمدیه شهر یزد گفت: این حادثه نشان داد ملت ایران روزبه‌روز از لحاظ سیاسی و آگاهی در حال پیشرفت است و از همه ملت‌های دیگر در درک مسائل سیاسی جلوتر است.

به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنجشنبه در پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه، در اجتماع مردم با بصیرت استان دارالعباده یزد گفت: خدای متعال را شاکر هستم که توفیق داد یک‌بار دیگر در جمع شما مردم متدین، صبور و متعهد به آرمان‌های امام و ولایت‌فقیه حاضر شوم. در محضر مرحوم آیت‌الله صدوقی (رحمت‌الله علیه) هستیم. اعتقاد داریم که شهدا زنده‌اند و انشاءالله روح ملکوتی ایشان در جمع ما حاضر هستند. امروز اجتماع شما یکی از همان تصاویر پرانرژی و خاطره‌انگیز روزهای دفاع مقدس را به یاد می‌آورد. استان یزد 4000 شهید و ده هزار جانباز و 700 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده و این تعداد ایثارگر آن‌هم از استانی که از استان‌های پرجمعیت ما نیست یک شگفتی است.این انقلاب متعلق به خواص نیست

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: یزد، سرزمین علم و علما، مجاهدت و بصیرت است. علمای شما برای گسترش دین و علم و اسلام خدمات متعددی کرده‌اند. تأسیس حوزه علمیه قم و بخش مهمی از تمدن و اسلام و انقلاب ما مدیون شما مردم یزد است. درود خدا بر شما و شهیدان شما. تجمع شما در این مکان مقدس برای یادآوری حماسه نهم دی، قیام مردم و انقلاب بصیرت و قیام ملت ایران بسیار اهمیت دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خیلی‌ها می‌خواهند نهم دی به فراموشی سپرده شود و می‌گویند این روز تمام شد و رفت. مانند همان‌هایی که می‌گفتند انقلاب تمام شد و رفت. اوایل انقلاب مهندس مهدی بازرگان هم در نطق رادیویی به مردم گفت انقلاب تمام‌شده است، مردم به خانه‌های خود بروند و دیگر نیازی به کمیته‌های انقلاب نیست. درحالی‌که روزهای نقش‌آفرینی و حمایت مردم از انقلاب همچنان باقی بود. می‌دانیم هر وقت مردم کنار بروند، خطرات کشور را تهدید می‌کند.

دکتر محسن رضایی ، با اشاره به ویژگی‌های فتنه 88 گفت: این فتنه ویژگی‌هایی دارد که باید آن را با رخدادهای انقلاب مقایسه کرد. در انقلاب اسلامی مبارزه‌ای شروع شد علیه استبداد با شعار مرگ بر شاه، استبداد شکست خورد. در حادثه تسخیر لانه جاسوسی، دانشجویان توانستند کسانی که به کودتاچیان و تجزیه‌طلب‌ها کمک می‌کرد، با شعار مرگ بر آمریکا ازسر راه خود بردارند. توانستیم در سیاست بین‌المللی حضور پیدا کنیم و نقش‌آفرینی داشته باشیم . همه می‌پرسیدند این‌ها کیستند که لانه جاسوسی را گرفته‌اند. روز قدس با حمایت از آرمان فلسطینیان ایجاد شد و توسعه پیدا کرد. روز نهم دی‌ماه قیام علیه وابستگی، خودخواهی و لج‌بازی و کینه‌توزی داخلی و دخالت خارجی بود. حماسه نهم دی پرده از روی یکی از موانع انقلاب بر می‌دارد. این انقلاب متعلق به خواص نیست. نهضت بصیرت بود. انقلاب عبور ملت از خواص وابسته و مرعوب و فریب‌خورده بود. انقلاب و نظام و ملت را از فردگرایی و غرور و تکبر و احساس تولیت بر انقلاب دور کرد. نشان‌دهنده پیشرفت سیاسی ملت ایران بود. در نهم دی از مانع داخلی انقلاب با شعار بر مرگ بر فتنه گران عبور کردیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: این حادثه نشان داد ملت ایران روزبه‌روز از لحاظ سیاسی در حال پیشرفت است و از همه ملت‌های دیگر در درک مسائل سیاسی جلوتر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فتنه‌های مختلف در دوران انقلاب گفت: اولین فتنه در اسفندماه 57، با دخالت منافقین و دور کردن رئیس شورای انقلاب از دید مردم رخ داد. بعدازآن فتنه ، فتنه شریعتمداری، فتنه مفتی زاده و فتنه مهدی هاشمی در قم روی داد. فتنه 88 با همه فتنه‌ها متفاوت بود. آمریکا و اسرائیل به این فتنه دل‌بسته بودند و به خیال باطل خود می‌خواستند نظام ایران را سرنگون کنند. به یاد داریم که رادیوهای خارجی دو سه هفته به انتخابات 88 دلسرد شده بودند و می‌گفتند دیگر نمی‌شود کاری کرد. ولی فتنه 88 به آن‌ها امید داد. رسانه‌ها خارجی و ضدانقلاب در فتنه فعال شدند و نوعی نگرانی در میان حامیان انقلاب روی داد. از لبنان و سوریه و کشورهای اسلامی، موجی از نگرانی به وجود آورد. ماجرا از یک حرکت اعتراضی شروع شد. اما دیری نگذشت که ضدانقلاب و اسراییلی‌ها ، سر جنگ احزابی را علیه ملت ایران شروع کردند. فراری‌ها و تروریست‌ها و وابستگان به غرب و رژیم شاه دور هم جمع شدند و یک تحرک بزرگی را علیه انقلاب شکل دادند. چند ماه سرمایه‌گذاری و اقتصاد را تعطیل کردند. به اعتبار بین‌المللی ما آسیب زدند. به انتخابات 40 میلیونی ما خدشه وارد کردند و حق و باطل را مخلوط کردند. در فضای مه‌آلود بر چهره حق، نقاب باطل گذاشته بودند.

دکتر محسن رضایی گفت: در این فتنه سه‌راه حل وجود داشت که عمل نشد. اولین راه‌حل این بود که نامزدهای شکست‌خورده باید به شورای نگهبان مراجعه می‌کردند و اعتراضات خود را مطرح می‌کردند. باید به قانون مراجعه می‌کردند. این‌ها نرفتند. خود من تلاش بسیار زیادی کردم و ابروی خود را درخطر قراردادم . با این دو نفر تماس گرفتم. آقای کروبی پرسید که رفتار شورای نگهبان چطور بود . من گفتم بسیار خوب بود و شما به شورای نگهبان مراجعه کنید. گفت بگذار با آقای میرحسین صحبت بکنم. با میرحسین تماس گرفتم و ازایشان خواستم بجای خیابانی کردن اعتراضات به شورای نگهبان مراجعه کنید. میرحسین گفت بگذار با ستادم صحبت کنم . از ساعت 11 شب دیگر پاسخ تلفن‌ها را نمی‌دادند . دومین راه‌حل این بود که حامیانشان و جناح طرفدار آن‌ها باید این دو نفر را قانع می‌کردند که به قانون تمکین کنند. در مرحله سوم باید اصحاب و بزرگان انقلاب که نمی‌خواهم اسم بیاورم و شما می‌شناسید وارد عمل می‌شدند و این دو نفر را با تحکم از راه خلاف بر می‌گرداندند. هیچ‌کدام از این راه‌ها عمل نشد. مردم در اضطراب بودند و خودشان به صحنه آمدند. تمام راه‌کارها به بن‌بست رسیده بود. در روز عاشورا فتنه گران پرچم‌های سیاه امام حسین را آتش زدند و این ملت را منقلب کرد. من در اجتماع مردم حضور داشتم از میدان فردوسی تهران تا نزدیکی دانشگاه در میان راهپیمایان بودم می‌دیدم که صداوسیما در پوشش این معجزه بزرگ کم آورده بود. نهم دی‌ماه ماجرایی که انقلاب را بیمه کرد. مانند 22 بهمن و 13 آبان، نهم دی‌ماه هم روز تاریخی است. لزومی ندارد که نیروهای انقلاب در دفاع از عظمت این روز با یکدیگر درگیر بشوند. باید مسائل پشت پرده را برای مردم گفت. نهم دی تبدیل به یک حرکت بزرگ شد. به نظر من باید در محاکمه این دو نفر یک کار تاریخی کرد و خساراتی که به ملت ایران زده‌اند را در تاریخ ثبت و ضبط کرد.

دستاوردهای این انقلاب و قیام نهم دی واقعاً فوق‌العاده است. مردم ایران توانمندی خود را در تشخیص مرز حق و باطل نشان دادند. بصیرت افزایی و تشخیص راه به وجود آمد. مردم ایران کاملاً هوشیار هستند و با بصیرت به حوادث نگاه می‌کنند. یاس و ناامیدی دشمن از این ترفند هم بعد از این فتنه نمایانگر شد. آن‌ها به تحریم روی آوردند چون ناامید شدند از فتنه سازی. این راه بسته شد. نظام ما از راه فتنه از پای در نمی‌آید.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: مردم و ولایت و رابطه مردم با انقلاب تثبیت شد. رابطه مستحکمی است. این اوضاع اقتصادی در کشور و وضع بیکاری و کم بود آب را مردم از اسلام و نظام جدا می‌کنند. این مسائل را مردم به مدیریت کشور مرتبط می‌کنند و به اسلام و رهبری ربط نمی‌دهند . مردم می‌دانند که اشکال اساسی کجاست. دشمن متوجه شده آن نیروی معجزه‌گر مردم هستند. امروز همه دشمنی‌ها با مردم است. می‌خواهند مردم از رهبری فاصله بگیرند. می‌دانند تا مردم از دین و رهبری جدا نشوند کاری نمی‌توانند بکنند. اسرائیلی‌ها، وهابی‌ها ، لندنی‌ها و واشنگتنی‌ها بسیج شده‌اند و داستان‌پردازی می‌کنند. کانون این جنگ، اقتصاد و زندگی مردم است. ما از مانع سیاست خارجی، دفاع و امنیت عبور کرده‌ایم . به مانعی در بهبود زندگی مردم رسیده‌ایم. نقشه این مبارزه با موانع زندگی مردم اقتصاد مقاومتی است. مردم یزد الگوی یک اقتصاد مقاومتی است. شما در دل کویر، بهترین شاخص‌های اقتصادی را کسب کرده‌اید. سخت‌کوشی، امید به خدا، ابتکار و صرفه‌جویی را باید از مردم یزد الگو گرفت.

وی افزود: ما باید آمریکا را در هجوم فرهنگی و اقتصادی ناامید کنیم. اگر از این مانع عبور کنیم در بالاترین قله‌های جهان پرچم‌داری می‌کنیم. روزی بود که ما را در مذاکرات سوریه راه نمی‌دادند.اما حالا این ما هستیم که با ترکیه و روسیه بدون دخالت دادن آمریکا و سعودی در مذاکرات به جلو می‌رویم ، ما در ابعاد مختلف دفاعی و امنیتی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما در صنعت خودرو، کشاورزی، تجارت ما عقب است. دوستانی که در مجلس و دولت هستند باید خودشان را به رزمندگان و شهدا برسانند. باید راه ولایت و امام را پی بگیرند و فاصله با مردم را کم کنند. دولت و مجلس از مردم فاصله زیادی دارند باید خود به رهبری و مردم برسانند.

ارسال نظر