سرلشکر پاسدار محسن رضایی در یادواره شهدای شهر چوار:
کد خبر: ۳۲۹۹|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
دکتر محسن رضایی در یادواره 186 شهید سرفراز شهر چوار در استان ایلام گفت: چوار جغرافیای خاطره‌های مقاومت و فداکاری است.
به گزارش «پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه‌شب هفدهم دی‌ماه 1395 در یادواره 186 شهید سرفراز شهر چوار با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات آزادسازی میمک گفت: اینجا شهر خاطره‌های بزرگ از حماسه‌های فراموش ناشدنی است. اینکه امشب در این ساعت در اینجا جمع شده‌اید، از عشق و علاقه شما به نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی حکایت دارد. این اجتماع جلوه زیبایی از ارتباط مردم با انقلاب و شهدا است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از رشادت‌های ایل خزل و ایل ارکوازی و بولی گفت: ایلام سرزمین عشایر غیرتمندی است و به‌عنوان دیار مرزبانان وفادار نام‌گرفته است. من به‌عنوان سرباز این مردم، خاطرات زیادی از این سرزمین دارم. شب‌هایی که در پادگان تیپ امیرالمؤمنین (ع) که بعدها لشکر امیرالمؤمنین (ع) شد، بسر می‌بردم و نقطه به نطقه این استان را می‌شناختم. اینجا جغرافیای خاطره‌های مقاومت و فداکاری است. خاطره حماسه و خاطره بمباران که ایلام را درخشان کرده است. سرزمین علمای بزرگواری چون آیت‌الله مروارید و آیت‌الله حیدری که با رزمندگان همراهی می‌کردند. نباید کسی فکر کند که ایلام از تهران دور است. ایلام در قلب ملت ایران است. ایلام مدافع سرسخت مرزهای ایران است. نمونه‌اش حماسه مقاومت چوار است و میدان فوتبالش که سی سال پیش دو هواپیمای عراقی از مرز عبور کردند و چند دقیقه بعد به بالای سر این شهر رسیدند. در همان حال جوانان اینجا با خیال راحت و به‌دوراز دغدغه جنگ، به مهاجمین پوزخند زدند و در پنجاه کیلومتری مرز فوتبال بازی کردند. این نشان‌دهنده شجاعت جوانان ما است. 

ایستادگی ملت و هدایت حکیمانه رهبری ارکان پیروزی ما است
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در تمام قوانین بین‌الملل حمله به بیمارستان و زمین‌های بازی را ممنوع کرده‌اند.این دو هواپیما در یک ارتفاع پایین، تماشاچیان و بازیکنان را بمباران کردند. این حادثه در تاریخ ورزش دنیا بی‌نظیر است. اگر مدیران فیفا بخواهند برای حیثیت خودشان هم که شده، کاری بکنند، تیم فوتبال چوار را به‌عنوان الگو و نماد ورزش فوتبال جهان مطرح کنند. این حادثه، می‌تواند به‌عنوان یک رویداد بین‌المللی ثبت بشود.
رضایی افزود: چرایی حمله صدام هم جالب است. مشکل صدام و امریکا  با ایران، مردم ایران بود. این مردم بودند که جنگ را داوطلبانه پیش بردند و حمایت می‌کردند.روحانی و دانشجو و کارگر و کارمند به جبهه رفتند و شهرهای ما را آزاد کرد. او به مردم حمله‌ور شد، چون مردم پشتیبان جنگ و عزت ایران بودند. کینه اصلی دشمنان ما علیه ملت ایران است. با به خاک و خون کشیدن ملت ایران عقده‌گشایی می‌کنند. یکی از نمونه‌های این مخالفت، حمله به ورزشکاران شهر چوار است. 
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: همین امروز هم تحریم‌های اقتصادی، به خاطر مخالفت با ملت ایران است. اما صدام و کسانی که به مردم ایران حمله کردند کجا هستند؟ یا با ذلت کشته‌شده‌اند یا فرار کرده‌اند. تکفیری‌هایی که می‌خواستند به خاک ایران وارد شوند، کجا رفته‌اند؟ ما کجا هستیم و آن‌ها کجا هستند؟ آمریکا چه شد؟ خطر صدام به خود آمریکا و کویت برگشت. آمریکایی‌ها مزد حمایت خود را از صدام را با تجاوز بعثی‌ها به کویت گرفتند. همین چندی قبل تکفیری‌ها که در اربیل و بغداد به نزدیکی پایگاه آمریکا رسیده بودند، دست‌به‌کاری نمی‌زدند چون وابسته بودند. اما حالا تکفیری‌ها در اروپا دست به حملات تروریستی زدند. این حمایت از تکفیری‌ها به خود اروپا و آمریکا برگشت. ان شا الله سعودی‌ها هم به سرنوشت دیگر دشمنان ملت ایران دچار می‌شوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردم چوار گفت: شما با مقاومت خودتان، علاوه بر پیروزی، دشمنان ملت را به جان هم انداختید. اختلاف و تفرقه در اردوگاه دشمن، ثمره مقاومت و اتحاد شما مرزنشینان است. شما پشتوانه انقلاب بودید و حالا باید دولتمردان ما به شما خدمت کنند. شما مردم استان ایلام نور چشم ما هستید و نباید محروم بمانید. نظام و دولت و مجلس باید به این مردم یاری برساند. نقطه‌به‌نقطه ایلام پر از مقاومت و ایثار و جان‌فشانی است. کم‌پیدا می‌شود جنگی که یک ملت، یک استانش جانانه بجنگد. وظیفه و مسئولیت خود را به‌خوبی انجام دادند. عزیزان ما در دولت و مجلس و قوه قضاییه باید این خدمات را جبران بکنند.


دکتر رضایی افزود: به فضل خدا، ما رهبری داریم که ملت ایران را از گرداب حوادث عبور داده است. در همین داستان تکفیری‌ها ، ملت ایران با سربلندی و با رهبری حکیمانه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، پیروزمندانه مقاومت کرد. ما از یکی از بزرگ‌ترین حوادث و توطئه‌های دشمنان عبور کردیم. روز اول اوضاع به‌گونه‌ای بود که همه ملت‌ها از این تکفیری‌ها به وحشت افتاده بودیم. عربستان و آمریکا می‌خواستند که ایران در مذاکرات سوریه نباشد. رفته‌رفته و به‌سختی ایران را پذیرفتند. امروز پس از آزادسازی حلب، ما و روسیه با ترکیه مذاکره کردیم و عربستان و آمریکا را به‌پای میز مذاکرات سوریه راه ندادیم.
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: ایستادگی ملت و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری ارکان پیروزی‌های ما بوده است. امیدواریم مردم این دستاوردها و تاریخ و فرهنگ را حفظ کنند و دولتمردان ما توفیق خدمت به این مردم را با هیچ‌چیز معامله نکنند.
در این مراسم، خانواده معزز شهدای بخش چوار و آیت‌الله لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، مهندس مروارید استاندار ایلام و حجت‌الاسلام‌والمسلمین الیاسی امام‌جمعه شهر چوار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولدبیگی، امام‌جمعه شهر مهران، سردار حسینی، فرمانده سپاه استان ایلام، سردار یاری فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام و سایر فرماندهان نیروهای های نظامی و انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم و مسئولین بخش چوار حاضر بودند.
در ابتدای این مراسم آیت‌الله لطفی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الیاسی امام‌جمعه شهر چوار، مهندس مروارید، استاندار ایلام و محمد بیگ محمدی، فرزند شهید جاویدالاثر محمدباقر بیگ محمدی با برشمردن گوشه‌هایی از حماسه‌آفرینی رزمندگان و مردم استان ایلام، مقدم دکتر محسن رضایی را  به شهر چوار، سرزمین لاله‌های فوتبال گرامی داشتند.
در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای بخش چوار در عملیات آزادسازی میمک و از جانباز سرافراز جوزعلی نجفی فرمانده نیروهای ایل ارکوازی و بولی در میمک تجلیل شد.

ایستادگی ملت و هدایت حکیمانه رهبری ارکان پیروزی ما است


ایستادگی ملت و هدایت حکیمانه رهبری ارکان پیروزی ما است
ارسال نظر