کد خبر: ۳۳۱۷|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آزادگی و صراحت داشتند و همیشه نظراتش را در زمان امام(ره) و در سال‌های اخیر می‎گفتند، ولی هیچ‎گاه صراحت بیانش در مسیر ضد انقلاب نبود چون معتقد به پیروی از رهبری و ولایت بود.
به گزارش ایسنا، محسن رضایی در مراسم بزرگداشت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد صادقیه کاشان اظهار کرد: هیچ‌وقت یادم نمی‌آید که هاشمی چیزی برخلاف فرمایشات امام(ره) و رهبری گفته باشند یا به آن عمل کنند. وی همیشه تابع بوده و در مسیر آن‌ها حرکت می‌کرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم وحدت و برادری را در مسیر انقلاب حرکت دهیم، چون دهه آینده بسیار عجیبی داریم و دعا کنیم که عمر رهبری طولانی‌تر شود.

رضایی گفت: اگر امروز از نقاط مختلف ایران برای وداع با ایشان به تهران می‌آیند، این تشییع نشان‌دهنده وابستگی دلی و عمیق مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این تشییع باشکوه ما را به وحدت، مجاهدت و انقلابی‌گری در دوره اول انقلاب برگرداند که بر این اساس باید شکاف‌های امروز در نظام را به هم نزدیک‌تر کرده و پشت سر رهبری و ارزش‌های انقلاب حرکت کنیم.

رضایی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی یک مجاهد نستوه و مبارزه خستگی‌ناپذیر بود، گفت: ایشان همه وجودش را برای نظام تقدیم کرد و در هیچ شرایط سختی در انقلاب وجود ندارد که ایشان حضور نداشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: قبل از انقلاب در حوادث دوران شاهنشاهی در شکنجه‌ها حضور داشت و در روزهای سخت پیروزی انقلاب و در سال‎های اول انقلاب در زمان حضور تروریست‎ها و کودتاچیان، در اطراف کشور برای حفظ آرامش نقش‌آفرینی کردند.

وی گفت: در دفاع مقدس و در زمان حمله رژیم بعثی عراق به ایران علاوه بر فرماندهی جنگ در هنگام پذیرش قطعنامه الجزایر، صدام حسین برای هاشمی نوشتند، من پذیرفتم که مرزهای ایران را به رسمیت بشناسم و جنگ تمام شد. هاشمی در هنگام وداع با امام خمینی(ره) و جانشینی ایشان نقش تاثیرگذاری داشتند و هرجا سختی و فشار برای کشور بوده، هاشمی حضور داشته است.

رضایی با خواندن آیه‎ای از قرآن، گفت: بر اساس آیات قرآن دو بعد ایمان، حفظ رفاقت و برادری و دشمنی و مبارزه علیه استکبار است. بنابراین باید رفاقت و برادری را که جزو ارزش‎های انقلاب و احکام الهی و سنت پیامبر(ص) و مسیر ائمه اطهار(ع) می‎باشد را حفظ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که آیت الله هاشمی رحلت خوبی داشتند، گفت:‌ مرگ ایشان غافلگیرانه و جانکاه بود. چون ما ظهر یکشنبه در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت که با ریاست ایشان برگزار شد، در مورد کمبود انرژی برق و تامین نیازهای مردم جلسه داشتیم.

وی افزود: در این جلسه بیان شد که کشور 7 هزار مگابایت برق باید طی 5 سال آینده داشته باشد که برای این 5 میلیون یورو پول لازم است و 5 میلیون یورو پول برای رساندن برق به مردم نیاز است که ایشان پیشنهاد دادند برای تامین آن صرفه‎جویی کنیم که برای راهکارهای اتخاذشده جلسه‎ای با رهبری تشکیل شود.

رضایی افزود: در این جلسه ایشان خاطره‎ای از دوران ریاست جمهوری‎اش بیان کرد که هرگاه برنامه‎ای برای کشور قرار بود اتخاذ شود ابتدا با رهبری جلسه‎ای برگزار کرده و تایید آن را می‎گرفتند و با حمایت‎های همه‌جانبه وی آن تصمیم را به مرحله اجراء می‎گذاشتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هاشمی رفسنجانی در این جلسه بر انسجام بین قوای سه‌گانه و رهبری تاکید داشت تا کارهای بزرگی بتواند با آن انجام شود، مانند صرفه‎جویی 7 هزار مگابایت برق که همکاری‎های دولت و مردم را نیاز داشت و این امر را تنها با قرارگرفتن در محور ولایت و مردم امکان‎پذیر می‎دانست.

وی گفت: بعد از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان به خانه می‎رود و برای ورزش از خانه خارج می‎شوند که در این هنگام این حادثه ناگوار برای‎ ایشان پیش می‌آید و بیشتر از دو ساعت هم طول نمی‎کشد که دار فانی را وداع می‎کنند.

رضایی گفت: تشییع جنازه باشکوه وی به ما نشان داد که اعتبار ما به ادامه راه انقلاب، دلسوزی و فداکاری است و این‌گونه است که انقلاب به اهداف و آرمان‎هایش می‌رسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استقبال امروز مردم و نقش‎آفرینی صدا و سیما و مراجع و علما در کنار پیام رهبری، قدرت واقعی ما را نشان داد به شرطی که در راه امام(ره) و انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان خاطره‎ای از اولین دیدار خودش با هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب، گفت: در سال 57 و در زمان اعتصاب کارگران نفت، ایشان از طرف شورای انقلاب برای تقویت اعتصاب کارکنان به اهواز آمدند که با ایشان آشنا شدم.

رضایی ادامه داد: ایشان در این سفر پیام امام(ره) را خواندند که نگذارید اعتصاب شرکت نفت شکسته شود چون آن موقع ایران با تولید 6 میلیون بشکه نفت مقام دوم را در اوپک داشت و بخشی از نفت ایران به رژیم غاصب اسراییل می‎رفت و این مساله مهمی بود که اگر اعتصاب شکسته می‎شد شاه قدرت پیدا می‎کرد و اگر اعتصاب ادامه داشت، پیامی برای آمریکا بود که شاه دیگر قدرت ندارد.

وی افزود: ایشان با آوردن پیام امام (ره) درخواست کرد تا اعتصاب شرکت نفت ادامه پیدا کند و این اعتصاب نقش موثری در پیروزی انقلاب داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترور انقلابیون توسط گروه فرقان در اوایل پیروزی انقلاب، گفت: پس از شهادت چند نفر از عوامل موثر انقلاب، اطلاع پیدا کردیم که هدف بعدی گروه فرقان آیت‌الله هاشمی هستند که این را به ایشان گفتیم و این گروه با طراحی یک نقشه ماهرانه توانستند به خانه ایشان راه پیدا کنند و چندین گلوله به طرف ایشان شلیک کردند که خانم‎شان خود را جلو انداخته و نگذاشتند با شهادت آیت‌الله هاشمی منافقین به هدف‎شان برسند که پس از این واقعه بود که امام(ره) آن جمله معروف را در وصف ایشان بیان کردند که "تا هاشمی زنده است نهضت زنده است".

وی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی در ماجرای بنی‌صدر، گفت: قضیه بنی‎صدر ماجراهای زیادی داشت و ایشان اهانت‎ها و فشارهای زیادی بر انقلابیون وارد می‎کرد که براساس آن دوستان ما پیش امام(ره) رفتند و حتی با گریه این مطالب را به ایشان گفتند که امام(ره) گفتند، صبر کنید ولی بنی‌صدر با داشتن روزنامه‎اش به همه نیروهای انقلاب حمله می‎کرد تا آن‎که از ریاست جمهوری برکنار شد.

به گزارش ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر سه‌شنبه به کاشان سفر کرده است، با آیت‌الله نمازی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان و همچنین معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان کاشان و جمعی از مسئولین این شهرستان در دفتر امام جمعه کاشان دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از این دیدار نیز، نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله نمازی اقامه شد.
ارسال نظر