دكتر محسن رضایی در برنامه خبر 21 سیما:
کد خبر: ۳۳۵۶|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیام راهپیمایی 22 بهمن این است که ملت می گوید ما را تهدید نکنید و از تهدید کردن پشیمان خواهید شد، گفت: مردم در راهپیمایی جواب درشتگويي هاي جدید از گوشه و کنار منطقه و تهدیدها ي امريكارا خواهند داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در برنامه خبر 21 سیما در پاسخ به سوالی درباره اهمیت و پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، با تبریک عید انقلاب اسلامی و حماسه بزرگ ملت ایران که در سال 57 خلق کرد و با بیان اینکه این راهپیمایی چند معنای بسیار مهم در دورن خود دارد، گفت: اولین معنای آن این است که این راهپیمایی صرفا یک بزرگداشت نیست. بلکه تکرار، تداوم انقلاب و زنده نگه داشتن خود انقلاب است و فی نفسه موضوعیت و آثاری دارد.

وی افزود: خیلی خوب است که بسیاری از بزرگان خاطرات انقلاب را بیان می کنند و مردم ما بزرگداشت حادثه بزرگی را برپا  می کنند اما حضور باشکوه ملت در راهپیمایی، نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی زنده است و حیات دارد ودر حال ادامه دادن به موجودیت خود است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام «ما همچنان انقلابی هستیم» را دومین معنای حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی ذکر کرد و افزود: مردم می خواهند بگویند کسانی که خواب ازبین رفتن انقلاب را در نسل های آینده دارند، آنرا به گور خواهند برد.

رضایی تاکید کرد: ملت ایران از طرف دیگر می خواهند بگویند انقلاب متعلق به ماست و حتی مسئولان ایرانی هم مهمان ما هستند و ما صاحب انقلاب هستیم.

وی سومین پیام این حضور را خلق مجدد یک حماسه ملی دانست و تصریح کرد: مردم می خواهند بگویند همه ما ایران هستیم. ما همه با هم هستیم. ما وحدت داریم. مسلمان اعم از شیعه، سنی و ادیان مختلف مسیحی همه در داخل ایران هستیم و هر کس با انقلاب اسلامی طرف شود، با ما طرف خواهد شد و این فلسفه ای است که در همه سالها ادامه دارد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیام حضور مردم در راهپیمایی امسال که شامل پيامهاي مهمي است که این راهپیمایی می تواند انها را بيان كند گفت: اولین پیام این راهپیمایی به تهدید کنندگان ایران است. سروصداهای جدیدی از گوشه و کنار غرب و منطقه برخاسته و مستقیم و غیر مستقیم می خواهند ایران را تهدید کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه مردم ما جواب این تهدیدها را خواهند داد، اظهار داشت: عجیب هم این است که این کشورها حضور ملت ایران را خیلی جدی می گیرند.بعد از هر راهپیمایی وقتی بازتاب سخنان رهبران و روسای کشورهای دنیا را مطالعه می کنم، می بینم که این راهپیمایی اثر کرده و آنها حضور مردم را جدی می گیرند.

به گفته وی پیام دیگر راهپیمایی این است که ما را تهدید نکنید و ما از تهدید کردن نمی ترسیم، از تهدید کردن پشیما ن خواهید شد.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام آل سعود را یکی از کانونهای تفرقه و اختلاف در منطقه دانست و با اشاره به حوادث زیادی که آل سعود مسبب آن بود از جمله حادثه منا، گفت: پیام دیگر این راهپیمایی به کشورهای منطقه مخصوصا به آل سعود است که راه خانه خدا را باز کنید و برای انجام مراسم حج مانع تراشی نکنید. شما لیاقت اداره خانه خدا را ندارید و دست از تفرقه و قوم گرایی بردارید. مردم در راهپیمایی 22 بهمن جواب آل سعود را خواهند داد.

رضایی پیام دیگر را پیام به کشورانگلیس دانست و افزود: انگلیس بعد از 70 سال به منطقه برگشت. مردم این را زیر نظر دارند و جواب خواهند داد که منطقه همچون 70 سال پیش نیست.

وی با بیان اینکه مردم در راهپیمایی 22 بهمن به اسرائیل هم پیام خواهند داد، خاطر نشان کرد: در ذهن اسرائیلی ها توطئه ای است که به برخی مراکز هسته ای ما حمله کنند. اما مردم در راهپیمایی جواب اسرائیل را خواهند داد و خواهند گفت که مطمئن باش اگر کوچکترین تحرکی داشته باشید دهها موشک از ایران به سمت شما شلیک خواهد شد و چیزی از شما روی زمین باقی نخواهد ماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال آیا مصداقی وجود دارد که تهدیدی از سوی دشمنان با راهپیمایی 22 بهمن خنثی شده باشد، گفت: دوران بوش رئیس جمهور آمریکا را به یاد دارم که بعد از حمله به افغانستان عراق، ایران را هم تهدید کرد. البته بوش در خاطراتش صراحتا اعلام کرد که من به پنتاگون دستور دادم آماده حمله به ایران باشد. اما بعد از فردای راهپیمایی 22 بهمن آن سال، لحن ها و گفته های روسای پنتاگون عوض شد و تغییر کرد.

وی افزود: خود آقای بوش هم گفت که روسای پنتاگون و ژنرالهای وزارت دفاع به من گفتند که مصلحت ما نیست به ایران حمله کنیم.

دکتر رضایی درباره زیاده‌طلبی‌های ترامپ و هم‌پیمانانش گفت: به نظر من مسئول انقلابی این است که به‌موقع درصحنه باشد و از تهدیدات نترسد، جواب تهدیدات را بدهد، البته متناسب! ما نمی‌گوییم اگر آقای ترامپ این حرف‌ها را زده است، ما فردا به‌جایی موشک بزنیم؛ این را ماجراجویی میدانیم. البته اگر آن‌ها بخواهند حرکتی بکنند ما جوابشان را خواهیم داد. ما پیش‌دستی نخواهیم کرد. حفظ آمادگی بسیار مهم است. اگر ترامپ گمان کند که این تهدیدات جواب داده است و باعث ترس شده است، یک گام جلوتر خواهد آمد. می‌دانید که این آدم یک آدم کاباره‌ای است، یعنی اهل ضد و خورد است، اگر او بفهمد که طرف مقابل دست‌کمی از خودش ندارد ترمز خواهد کرد، اما اگر بفهمد که طرف مقابل کوتاه آمده جلوتر خواهد آمد. مخصوصاً اگر بفهمد که هارت‌وپورت‌هایش محبوبیتش را هم افزایش خواهد داد؛ پس علامت غلط دادن و ضعف از داخل در بسیاری از مواقع باعث جنگ شده است. وقتی زورآزمایي شروع می‌شود، قدرت واقعی کشور از سوی مسئولین باید نشان داده شود؛ مردم هم فردا این را نشان خواهند داد، ولی مجلس، دولت و قوه قضاییه هم  خیلی به‌موقع، متین و قوی باید درصحنه باشند.

فرمانده دفاع مقدس در پاسخ به اینکه مهم‌ترین اصل دکترین دفاعی ایران چیست، گفت: مهم‌ترین اصل دفاعی ما این است که قوی باشیم تا جنگی اتفاق نیافتد، هر چه ما اقتدار داشته باشیم، از جنگ جلوگیری خواهد شد. لذا بازدارندگی دکترین ماست؛ ما معتقدیم برای جلوگیری از جنگ، باید امکانات نظامی، سیستم موشکی، بخش اطلاعات و توانایی نیروهای مسلح خود را همیشه ب بروز نگه‌داریم. قوی بودن مانع جنگ خواهد شد. هر چه ما قوی‌تر باشیم، امنیت منطقه برقرار خواهد بود. ایران در منطقه، نقش مهمی در برقراری امنیت و صلح به عهده گرفته است. الآن چه کسی در  سوریه و عراق دارد امنیت را برقرار می‌کند؟ ایران الآن نقش مؤثر و پررنگی درزمینهٔ صلح و امنیت برعهده‌گرفته است. اگر قدرت نداشتیم، نمی‌توانستیم امنیت را برقرار کنیم. سؤال من از خیلی از مخالفین نظامی‌ها و تقویت بنیه دفاعی  این است که اگر ما در روزهای آغازین جنگ این توانایی کنونی را داشتیم آیا عراق به ایران حمله می‌کرد؟ قطعاً حمله نمی‌کرد.

اگر ما بعد از جنگ آمادگی و توانایی خود را حفظ نمی‌کردیم آمریکایی‌ها كه  دو بار و اسرائیلی‌ها كه سه بار بعد از پایان جنگ می‌خواستند به ایران حمله کنند چرا حمله نکردند؟ چه چیزی مانع شد؟ ما با توانایی‌هاي خود  از این ماجراجویی‌های جدید جلوگیری می‌کنیم؛ لذا عده‌ای مردم را فریب ندهند که چرا ایران دنبال موشک است؟ اگر قدرت نداشته باشیم جنگ می‌شود، اگر موشک نداشته باشیم جنگ می‌شود، اگر از خودمان ضعف نشان بدهیم جلوی ما را می‌گیرند، ما بدون شک اگر قدرت امروز خود را در روزهای اول جنگ داشتیم، صدام جرأت  حمله نمی‌کرد و این‌همه خسارات عظیم برجای نمی‌گذاشت. پس من به روشنفکران عزیز و دلسوز عرض می‌کنم که چنین تحلیلی اشتباه است که اگر ایران موشک داشته باشد جنگ می‌شود، نخیر؛ اگر ما موشک نداشته باشیم، جنگ خواهد شد.
مدرس دانشگاه امام حسین درباره مهم‌ترین نقطه قوت جمهوری اسلامی گفت: اولین نقطه قوت ما، دانش دفاعی ماست. دانش نظامی خوبی درزمینهٔ استراتژی، عملیات، تاکتیک، راهبرد به دست آوردیم. دانش خوبی در فرماندهی و کنترل داریم، دانش دفاعی ما میلیاردها ارزش دارد و هرکجا که آن را صادر کردیم موفق بوده است، ما دانش دفاعی خودمان را به لبنان عرضه کردیم، جلوی اسرائیل ايستادند و به‌عنوان اولین کشور عربی اسرائیل را شکست دادند. دانش ما در حال انتقال به دولت عراق و  دولت سوریه  است و همين باعث پیروزی آن‌ها گردید.

مسئله دوم فناوری‌های دفاعی است؛ پیشرفت ما بسیار خوب بوده است،  هواپیمایي بدون سرنشین و مدرن آمریکا که در طبس سقوط کرد که از آن تنها شش عدد درارتش امريكا موجود است. کارشناسان، پژوهشگران و تکنسین‌های ما، ظرف شش ماه آن را مهندسی معکوس کردند و ساختند. تولید سلاح و صنایع نظامی ما پیشرفت فراوانی داشته است. مسائل موشکی ما روزبه‌روز دقتش بهتر می‌شود، روی برد و دقت آن داریم کار می‌کنیم که توان بازدارندگی کشور را افزایش دهیم.

دکتر رضایی در ادامه گفت: قبل از انقلاب 50 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند، آقای امیر جمالی جانشین برادر عزیزم شهید صیاد شیرازی به من می‌گفت که «ما در توپ‌خانه اصفهان بودیم، حتی مسئول کتابخانه توپ‌خانه خانمي آمریکایی بود؛ یعنی از آموزش توپ‌خانه، از مشاورین و غیره همه اش دست آمریکا بود؛ دانش و سلاح ما وارداتی بود. فناوری نظامی ما هم وارداتی بود. اما امروز ما مستقل هستیم، خودمان تصمیم می‌گیریم که تهدیدات آینده را چطور پاسخ بدهیم. ما برای برخورد اسرائیل با ایران طرح داریم بدون اینکه از کشورهای دیگر استفاده کنیم؛ ما پیش‌بینی می‌کنیم که گام بعدی عربستان چیست؛  ما این اتفاق‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم، برای این‌ها طرح می‌نویسیم، مانور درست می‌کنیم و درحالی‌که قبلاً کشورهای خارجی برای در اختیار قرار دادن دانش خود، میلیاردها دلار از ما می‌گرفتند ولی ما امروز خودمان دانش داریم، دانش فنی و راهبرد دفاعی داریم و  از کشورهای خارجی بي نياز شده ايم.

ارسال نظر