دکتر محسن رضایی در برنامه تیتر امشب:
کد خبر: ۳۳۵۷|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه شب 21 بهمن در برنامه زنده تیتر امشب در شبکه خبر گفت: انقلابي گري نه محافظه كاري است، نه ماجراجويي. انقلابي كسي است كه براي خدا و مردم كار كرده و آهسته تر يا سريعتر از رهبري حركت نمي كند.
مردم فردا پاسخ لفاظي هاي امريكا را خواهند داد/ محور اقتدار ما موشک نيست، ايمان و دانش دفاعي استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب 21 بهمن در برنامه زنده تیتر امشب در شبکه خبر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب گفت:  عید بزرگ پیروزی ملت ایران را تبریک می گویم و یاد امام و شهدا را گرامی می دارم و امیدوارم این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه پیدا کند.

دکتر رضایی با ذکر خاطرات روزهای مبارزه گفت: من در سال 55 ناچار شدم به خاطر فشارهای ساواک با خانواده مخفی شوم و در شهرهای مختلف به صورت مستعار زندگی کنم و چون گروه منصورون را تشکیل داده بودیم؛ مبارزات انقلابی را در خانه های تیمی ادامه می دادیم. موقعی که حضرت امام می خواستند وارد ايران بشوند، همه ما از شهرستان ها و استان های مختلف به سمت تهران آمدیم.اکثر دوستان ما که در یزد یا کاشان، اصفهان، اهواز، بابل و کرمان بودند، آمدند و  در تهران مستقر شدند. خود من اواخر دیماه 57 آمدم و با شهید بروجردی ارتباط برقرار کردم. وقتی حضرت امام به خیابان ایران آمدند و در مدرسه رفاه مستقر شدند، ما با شهید بروجردی تقسیم کار کردیم و ایشان و شهید عراقی حلقه اول حفاظت از امام را بر عهده گرفتند. من و گروه منصورون سر خیابان ایران  طبقه بالاي یک خانه ای  را اجاره کردیم و آنجا مستقر بودیم. در شب بیست و دوم بهمن رژیم در تهران اعلام حکومت نظامی کرد و امام به ما پیام دادند که بروید و به مردم بگویید:ما حکومت نظامی نداریم. لذا از ساعت 5 بعد از ظهر به بعد از یک طرف تانک ها وارد خیابان ها می شدند و ما هم وظیفه داشتیم برویم و به مردم بگوییم که به خانه نروید و به خیابان ها بیایید. همین کار را کردیم. روزی که انقلاب پیروز شد در وسط معرکه در خلع سلاح پادگان ها در همین تهران بودیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: بیشتر خاطرات من از روز بیست و دوم بهمن از همین درگیری بود.ما وقتی رفتیم پیام امام را به مردم برسانیم دیدیم که خیابان ها خیلی خلوت شده چون مرتب رادیو اعلام می کرد که حکومت نظامی شده است.  ما با یکی دو اسلحه ای که داشتیم سوار یک وانت شدیم. از این چفیه های عربی به صورت بسته بودیم که شناسایی نشویم. اسلحه ها را در آورده بودیم و به راننده وانت گفتیم که برو از میدان شهدا تا میدان خراسان دور بزن و برگرد بالا که ما این اسلحه ها را به مردم نشان بدهیم و الله اکبر بگوییم که مردم برگردند به خیابان ها و روحیه بگیرند. بار اول مردم اندکی که سر کوچه ها بودند با تعجب نگاه می کردند. وقتی ما را دیدند انگار موضوع عجیب و غریبی می بیینند، به یکدیگر علامت می دادند. بار دوم که ما برگشتیم ، دیدیم که جمعیت زیاد شده است. مردم به یکدیگر می گفتند که از فلسطین نیروی کمکی برای ما آمده است در حالی که ما وقتی الله اکبر می گفتیم لهجه ما مشهود بود که ایرانی هستیم. منتها با آن کلاشینکف ها که دست ما بود و آن چفیه های عربی، مردم فکر می کردند ما از فلسطین آمده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تعریفی از انقلابی گری گفت: انقلابی گری یعنی بن بست شکنی، یعنی شکستن موانع، انقلابی گری یعنی همت های بلند و تلاش برای تغییر و اصلاح وضع جامعه، تحول خواهی و انقلابی گری معمولا راه گشایی یک ملتی را در بر می گیرد که موانع دشمنان داخلی و خارجی را یا مخالفین آن ملت به وجود می آورند. انقلابی گری یعنی روحیه ای که باعث می شود جمعی یا ملتی برای بن بست شکنی راه بیافتند و موانع را از سر راه بردارند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به مفهوم انقلابی گری در دوران امروز گفت: انقلابی گری در شروع انقلاب بیشتر معنای بن بست شکنی می داد ولی امروز هم بن بست شکنی درنقابل موانع باقيمانده و هم حفظ دستاوردهای انقلاب را دربر می گیرد. یعنی ما انقلابیونی داریم که با گذشته خودشان خداحافظی کرده اند. اینها دیگر انقلابی نیستند. دیروز انقلابی بوده اند ولی امروز انقلابی نیستند. چرا که در حفظ آن ارزش ها کوتاهی کردند یا فاصله گرفته اند. این طور نیست که خیلی از کسانی که امروز فاصله گرفته اند حتما ضد انقلاب شده باشند.خیلی ها هستند که فاصله گرفتند . از ارزشهاي انقلاب فاصله گرفته اند و دیگر انقلابی نیستند.موضوع دیگر اين است كه تداوم انقلاب بسیار مهم است. چون انقلاب یک عرصه هایی مثل سیاست و دفاع و امنیت را فتح کرده اما در اقتصاد، کشاورزی و صنعت انقلاب باید تداوم پیدا کند. بنا بر این در کنار شاخص های گذشته باید تداوم انقلاب و حفظ ارزش ها را هم در نظر بگیریم.مردم فردا پاسخ لفاظي هاي امريكا را خواهند داد/ محور اقتدار ما موشک نيست، ايمان و دانش دفاعي است

دکتر رضایی گفت: سی و هشت سال از پیروزی انقلاب می گذرد و چهل سال از سال 55 يعني از زمانی که تظاهرات ها و مخالفت های میدانی شروع شده می گذرد. این چهل سال تجارب بسیار زیادی برای ملت ما داشته و ما از فراز و نشیب های فراوانی عبور کرده ایم. در این سالها ما مسائل سیاسی و امنیتی و دفاعی داشته ایم. این تجارب پشتوانه بزرگي  برای ملت ماست. این تجربه به من می گوید نباید احساس کنیم که کار تمام شده و انقلاب تمام شده است.  بلکه باید ببینیم چه بخش هایی باقی مانده و آنها را ادامه بدهیم. خستگی ناپذیر جلو برویم. بارها شده است که انقلاب به تار مویی بند شده ولی  دستي غیبی آمده و به ملت ما کمک کرده است. بنابراین توکل و اعتماد داشتن به نصرت الهی رمزي مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رسیدن انقلاب به پیروزی دو سال طول کشید اما بعد از انقلاب تا کنون 38 سال به طول انجامیده و استقامت و پایداری ملت ما نشان می دهد که حفظ انقلاب و انقلابی ماندن سخت تر از انقلاب کردن است.

دکتر رضایی تصریح کرد: کشور با جناح های سیاسی اداره نمی شود. من البته مخالف جناح های سیاسی نیستم اما ما نیاز به یک انرژی جدید داریم. نیاز به یک روحیه جدید داریم که تنها با انقلابی گری می تواند ما را از مشکلات کنونی کشور عبور بدهد. من جایی نوشته بودم که خوب است جناح های سیاسی یک مدت به مرخصی بروند، به من خرده گرفته بودند که شما ضد جناح های سیاسی هستید. من ضد جناح های سیاسی نیستم اما با روحیه جناحی نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم. واقعا در اقتصاد مشکلات جدی وجود دارد، اخلاق جامعه و فرهنگی که امروز رایج شده و مسائلی که مرتبط به فساد می شود و الان در جامعه ما هست، نياز به نگاه غير جناحي دارد. ما نیاز به بازگشت به خود داریم. یعنی دوباره باید بازگردیم به ارزش ها و باید انقلابی گری را در کشور تقویت کنیم و با یک روحیه جدید، ایثار و برادری را در پيش بگيريم  و با یک هم افزایی جدید  به پیش برویم. ما باید کاری فراتر از جناح ها در کشور صورت بدهیم. برداشت من این است که فلسفه اینکه مقام معظم رهبری از سال گذشته تا الان در دیدارهای مختلف حتی در دیدار با حوزه علمیه قم فرمودند شما حوزه علمیه قم را انقلابی نگه دارید و در صحبت هایی که با  به مجلس خبرگان داشتند هم همین را فرمودند و در سالگرد رحلت امام، هم  مفصل به مفهوم انقلابی گری و اینکه چه اصولی را باید در انقلابی گری رعایت کرد پرداختند؛ اين است كه ما باید به انقلابمان برگردیم و از این ذخیره بزرگ روحی و معنوی و فکری برای حل مشکلات کشورمان استفاده کنیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: به جرات می توان گفت در صدساله اخیر که انقلاب های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم از نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و پانزده خرداد و بیست و دوم بهمن و حوادث بعد از آن همیشه در کنار انقلابیون ماجراجوها و محافظه کارها وجود داشته اند. انقلابی گری نه ماجرا جویی است و نه محافظه کاری. نه افراط گرایی است و نه تفریط گری.

دکتر رضایی با پرداختن به شاخص های انقلابی گری گفت: چند شاخص مهم وجود دارد که این فرد انقلابی است یا ماجراجو و افراط گرا است. اولین شاخص این است که یک انقلابی کار را برای خدا انجام می دهد. کار را برای خودش انجام نمی دهد. ولی یک فرد افراطی چون می خواهد شناخته بشود و از او تعریف کنند. می خواهد نمود داشته باشد پس به افراط دست می زند. دومین شاخص این است که انقلابیون از رهبری جلو نمی زنند و جلوتر از رهبری حرکت نمی کنند. ولی افراد ماجراجو و افراطی همیشه از رهبری جلو می زنند. حتی می خواهند بگویند از امام، انقلابی تر هستیم. همین تعبیر را حضرت امام در مورد منافقین به کار برده اند. قبل از پیروزی انقلاب منافقین در عراق نزد امام رفتند و بعد از چند جلسه ای که حضرت امام با اینها گذاشت، فرموده بودند اینها دائما  قرآن و نهج البلاغه می خواندند که بگویند ما از همه جلوتر هستیم. آشنایی و معرفت داریم به قرآن و نهج البلاغه. همانهایی که امام به آنها راه نداد دیدیم که در جنگ عراق علیه ایران کنار صدام قرار گرفتند و امروز در کنار آل سعود و اسرائیل هستند. در حالی که اینها ادعای اسلامی بودن و انقلابی گری می کردند. گروه فرقان با شعار اسلام توحیدی استاد مطهری را از ما گرفت. این افراط گرایی و ماجرا جویی است. مساله سوم کار برای مردم است. یک انقلابی همه هدفش این است که زندگی مردم را بهتر کند و جامعه را اصلاح کند. اما افراط گرایان به سمت گروه خودشان و افراد خودشانمي روند و  دست به کارهای افراطی می زنند.

افراطیون می خواهند قدرت رابراي قدرت  بدست بیاورند. انقلابیون قدرت برایش مهم نیست قدرت براي خدمت مي خواهند . در جنگ و امنیت خدمت بدون منت انجام می دهند. در کنار مردم است. شاخص ها روشن است. اگر یک ملتی یک بار انقلاب کرده بود، تفکیک آدم های افراطی و انقلابی سخت بود. اما ما از بس از این ناحیه آسیب دیده ایم از جمله در مشروطه و ملی شدن نفت که هر چه آقای کاشانی به مصدق توصیه کرد که این آقای زاهدی را به کار نگیر، اینها برایت مشکل ایجاد می کنند، گوش ندادند. یا آقای نواب صفوی که با جبهه ملی که توافق کرد، درمقابل خواست سران جبهه ملي آنها گفته بودند که ما حرفی نداریم. ما رزم آرا را از سر راه شما بر می داریم . اما شرطش این است که وقتی شما به مقصودتان رسیدید  اسلام و احکام اسلامی را بیایید و پیاده کنید. مصدق و دوستانش زیر بار نرفتند و آقای مصدق و دوستانشان تعهداتشان را عمل نکردند و در حقیقت اسلام و روحانیت را کنار گذاشتند و آن بلا به سرشان آمد که در تاریخ شاهد هستیم. بعد از انقلاب هم ماجراهای زیادی داریم ازکسانی که  افراط کردند یا تفریط کردند. تفریط کرده ها کسانی هستند که می گویند انقلاب تمام شده و باید رها کرد. افراط گرایان کسانی هستند که شاخص های انقلابی گری را رعایت نمی کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: از همان هفته های اول انقلاب این بحث بود که آقای مهندس بازرگان در رادیو گفت: ملت ایران انقلاب تمام شده، شما دیگر به خانه هاتان بروید و ما کشور را اداره می کنیم. ما یعنی دولت. اولین کسی که این حرف را زد، با همین عبارت بود. ولی خیلی زود کشور ناامن شد و در کردستان دموکرات ها حمله کردند و پادگان مهاباد را گرفتند و همان اواخر اسفند 1357 بود كه توپ های ١٠٥ میلی متری را از داخل پادگان بردند و از آنجا مکان های دولت را با توپ می زدند. آیا انقلاب تمام شده بود؟ بعد منافقین آمدند. کودتا شد و بعد جنگ شد. همین الان آقای ترامپ برای خودش حرف هایی می زند. که فردا ملت ایران جواب آقای ترامپ را خواهند داد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ما صرفاً موشک‌های زمین به زمین نداریم؛ بلکه موشک‌های ساحل به دریا؛ موشک‌های زمین به هوا را براي مقابله با هواپیماهای دشمن، نیروهای مسلح ما تولید کرده‌اند، همه نیروهای مسلح ما در حال پیشرفت در صنعت و فناوری نظامی هستند؛ البته موشک‌های زمین به زمین، برد بسیار مؤثری داشت، من یادم است از روز اول که انقلاب شد، حتی یک موشک 30 ویا 40 کیلومتری هم آمریکایی‌ها به ایران نداده بودند! عراق موشک‌های 300 کیلومتری از روسیه گرفته بود. ولی شاه که وابسته به صنعت نظامی غرب بود، حتی یک موشک 40 کیلومتری هم نداشت؛ لذا وقتی عراقی‌ها شروع کردند به ایران موشک زدند، ما دستمان خالی بود، ابتدا از لیبی موشک گرفتیم، بعد از کره شمالی گرفتیم و دیدیم که هم هزینه خرید موشک بالاست و هم به ما نمی‌دهند و بنابراين شروع کردیم از این موشک‌ها کپی‌سازی کردیم. یعنی موشک‌ها را خودمان مهندسی کردیم و شروع کردیم به تولید کردن آن؛ بعد برد را افزایش دادیم، سپس دقت را بالا بردیم، و بعد خود کره‌ای‌ها می‌گفتند که شما مقداری از این دانش خود را به ما بدهید. یعنی کسی که مادر این موشک‌ها بود، حالا از ما کمک می‌خواست که دانش‌های خودمان را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم؛ موشک الآن نقش مؤثری در دفاع ما دارد.

دکتر  محسن رضایی تأکید کرد: پایه‌های اقتدار کشور ما ابتدا ایمان و بعد فکر و بعد بافاصله‌ای فناوری است، ما واقعاً جنگ را عمدتاً باایمان، خلاقیت و نوآوری اداره کردیم. در حقیقت ایمان الهی رزمندگان ما متبلور در شهادت‌طلبی بود. رزمندگان ما فراتر از خاک  برای خدا می‌جنگیدند. جنگ ایران و عراق نبود؛ جنگ حق و باطل بود، شما اگر بهترین متخصصین را هم داشته باشید اما روحیه و امید نداشته باشند، نمی‌توانند از امکانات خود استفاده کنند و امکانات جدیدی هم نمی‌توانند به دست بیاورند. ما با کمک روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، از عراقی‌ها تانک می‌گرفتیم و از همان تانک‌ها علیه خودشان استفاده می‌کردیم. ایثار و فداکاری، باعث می‌شد امداد الهی بر فکر و تلاش ما نازل شود، روحیه و ایثار و شهادت‌طلبی، دو اثر دارد، اولا خودشان بخشی از قدرت هستند و ثانيا ابزارهاي دیگر قدرت را چند برابر می‌کنند. در سوریه و عراق، اگر  نیروهای ایثارگر از پاکستان، افغانستان، ایران، عراق و خود سوریه و از دل مردم نمی‌جوشید و کمک به ارتش عراق و سوریه نمی‌داد، هم دمشق و هم بغداد سقوط کرده بود. چه عاملی این ها را  عقب زد؟ نیروهای مردمی، یعنی همان کسانی که باانگیزه الهی آمدند و به مقابله با تکفیری‌ها وداعشی ها برخاستند  و لذا ملت ما  امروز هم شهید می دهد؛ شهدای مدافع حرم.

سرلشگر محسن رضایی تصریح کرد: ما با سریال سیاسی در این 40 سال در اداره آمریکا مواجه هستیم، سریال کلینتون و بوش، یا اوباما و ترامپ؛ همه این‌ها یک مسیرواخدی ولی با روشهای متفاوت را در پیش می‌گیرند، این‌ها باهم مرتب عوض می‌شوند، البته هرکسی که می‌آيدنفر قبلی را نقض می‌کند و می‌گوید اشتباهات اورا درست خواهم کرد.بوش و اوباما ناامنی درست کردند، اما جنس و ابزار این ناامنی متفاوت بود؛ ولیکن یک هدف داشتند: غارتگری و ناامنی. دکتر رضایی در پایان گفت: مطمئن هستم فردا ملت ایران پاسخ دندان‌شکنی به تهدیدکنندگان خواهد داد. راهپیمایی فردا یک هشدار دارد، یک هشدار ملی به دشمنان که ایران راه تهدید نکنید! ما همه ایرانی هستیم، فردا شیعه و سنی و مسیحی و ... همه خواهند آمد؛ این حضور حتماً تأثیر خواهد گذاشت و آقای ترامپ را به فکري عمیق فرو خواهد رفت.
ارسال نظر