دکتر محسن رضایی در مصلاي زرین شهر:
کد خبر: ۳۳۸۱|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوشنبه شب در جمع مردم شهرستان لنجان اصفهان گفت: برای مقابله با فساد، به انضباطي انقلابی نياز داریم که امام علی(ع) با آهن گداخته اي که به دست برادرش نزدیک کرد ، نمونه متعالی آن است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در آستانه  ايام شهادت حضرت زهرا(س) در جمع عزاداران  هيأت منتظران  در مصلاي شهرستان  لنجان استان اصفهان شهادت مظلومانه ام ابیها و نور چشم نبی اکرم را تسليت گفت و افزود: فرزندان اين منطقه از كشور کار بزرگی در دفاع مقدس کردند. شهید شاهمرادی در تیپ 44 قمر بنی هاشم حماسه آفرید. عملیات بدر و عبور از رود دجله، توسط فرزندان شما انجام شد و  فرزندان شما اولین کسانی بودند که از  دجله عبور کردند.این شهرستان، علمای بزرگی در تاریخ تشیع داشته و امیدواریم نور علم و جهاد در این منطقه همچنان پرتو بيفشاند.لازمه فسادستيزي ، انظباط انقلابی است
دكتر محسن رضايي گفت: بعد از پیامبر اکرم، حوادث عجیبی در جهان اسلام حادث شد. جهان اسلام ازیک طرف گسترده شد، اما از درون دچار فروپاشی گردید. موریانه هایی از درون  به درخت  تناور جهان اسلام آسیب زدند. قدرت و تجهیزات ایران و روم در  آن دوران، در برابر لشکر اسلام به زانو در آمد اما حکومت اسلامی با چالش فروپاشی درونی،  روبه رو شد. هجوم و اهانت به خانواده پیامبر، حادثه  بسیار تلخی بود که سرآغاز حوادث ناگوار و فروپاشی تمدن اسلامی به شمار مي آيد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر ملتی یک وجه دروني و یک دنیای  بیرونی دارد. ممکن است حکومتي در بیرون وجه قدرتمندی داشته  اما از درون درحال فروپاشی باشد .  ايران در دوران صفویه پیشرفت داشت ولی دراواخر آن از درون رو به فروپاشی گذاشته بود. در عصر حکومت قاجار، نیمی از سرزمین های  روزگار صفویه را از دست دادیم. بنابراین باید ضمن آن كه به گسترش حوزه نفوذ اهمیت می دهیم ، به مراقبت ازدرون هم بپردازیم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين كه معرفت و اندیشه حضرت زهرا (س)چراغ هدایت است ، افزود: خطبه فدکیه  حضرت زهرا(س) نسخه اي  جامع برای نجات جوامع اسلامی است. ظاهر اين خطبه  به زمین و باغ فدک اشاره دارد اما به این بهانه حضرت، حکام وجوامع اسلامی را مورد خطاب قرار داده و خطرات بزرگي را كه  در كمين جهان اسلام بوده، هشدار داده است.
این بانوی گرامی هزار و چهارصد سال قبل خطاب به مخاطبان خود در مسجد مدینه به  ضرورت اطاعت از امام ، نظام داشتن جامعه  و سپس جهاد اشاره كرده و امر به معروف را موجب اصلاح جامعه عنوان مي كنند. 
دکتر محسن رضایی گفت: امامت به جامعه وحدت و انسجام می دهد و جامعه اسلامی با فراموش کردن این اصل، در طول تاریخ دچار انحراف شد. با اين حال ملت ما از  ابتدای انقلاب ، این ستون  جامعه را حفظ کرده است. در حوادث سال 88، اگر معترضان  به نظام مندي جامعه اسلامي توجه و شکایت خود را از راه قانون دنبال می کردند، نظم کشور مخدوش نمی شد و کشور چند ماه دچار هرج و مرج و آسیب نمی گرديد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: امروز بی تفاوتی و کنار گذاشتن پرچم انقلاب، همان مشکلاتي را برای ما پدید می آورد که جامعه اسلامی در  دوردست هاي تاریخ دچار آن شد. امروز به فضل خدا ما  در ساحل مدیترانه کمک مستشاری می دهیم و با داعشیان نبرد می کنیم. امروز ما پرچم دار شهدای مدافع حرم  هستيم که نزدیک به هفتاد نفر آنان از استان اصفهان برخاسته اند. امروز فرزندان شما مدافعان صلح و امنیت هستند و اروپایی ها، آمریکایی ها و چینی ها بايد اين فرشتگان نجات زمین را بشناسند؛ زيرا ایران تنها کشوری است که فرزندانش در صف مبارزه با جنایتکاران  تروریست قرار دارند .
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در داخل کشور، ناکارآمدی، فساد و انحرافات مانند یک بمب عمل می کنند و  بنابراين باید با غربزدگی و تحجر مبارزه کرد. زيرا  اگر با این آسیب ها مبارزه نکنیم از داخل تهی می شویم. مشکلاتی که در یکی از فرودگاه های کشور پیش آمد و ساعت ها مردم را گرفتار کرد؛  قطاری که آتش گرفت و مردم مظلومانه در آن سوختند) گرد و غباری که مردم خوزستان را مي آزارد و دریاچه هایی که خشکیده اند؛ همگي  ناشي از ناکارآمدی است. مساله شايسته سالاري را بايد جدي كرفت . خطر دوم جامعه اسلامي فساد است .  برای مقابله با فساد، به انضباطي انقلابی  نياز داریم که امام علی(ع) با آهن گداخته اي که به دست برادرش داد، نمونه متعالی آن است.

سرلشکر محسن رضایی با تأكيد بر اين مطلب كه راه نجات ما نزدخارجي ها و  آمریکایی ها نیست، افزود: در سالهای بعد از انقلاب، سه بار در دوران امام و مقام معظم رهبری به دولت ها اجازه داده شد تا با کشورهای غربی تعامل بیشتری داشته باشند؛ اما افزايش اين تعاملات تنها براي دفع ضرر خوب بود . سود ودرامد وفايده  قابل توجهي در بر  نداشت.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: انحراف چه در بعد غرب زدگي وشيفتگي به بيگانگان و چه  تحجر وسطحي نگري ،  از چالش هاي امروز كشور است . حركت كردن جلوتر از رهبر انقلاب ، انحرافي خطرناک است که باید کنترل شود.در مقابله با  هر دو خطر انحراف و تحجر باید به ارزش های اصیل انقلابی بازگرديم و  طایفه گری و قوم گرایی را  كنار بگذاريم تا از درون آسیب نبینیم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان يادآور شد: علاوه بر پیوندهای دفاعی با همسایگان  بايد برای صادرات محصولات ایرانی نيز  با برنامه پیش برویم.


ارسال نظر