دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنگره ملي تجليل از شهيده رقيه رضايي در قزوين:
کد خبر: ۳۳۹۰|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
دیپلماسی و مذاکره اگر در جهت عزت و هویت نباشد، مورد قبول نیست چراکه ذلت را رقم می‌زند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در کنگره ملی شهیده رقیه رضایی، شهید شاخص جامعه زنان کشور در سال 95 که با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بيان اين مطلب و با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس در سراسر کشور و درود به روح بانوان قهرماني که از ابتدای انقلاب پا به پای مردان جان خود را تقدیم انقلاب کردند، اظهار داشت: برگزاری این کنگره حرکتی عظیم است.
وی افزود: شهیده رقیه رضایی از بانوان شاخصی است که با توجه به استعداد عظیمی که در حوزه دانشگاهی داشته و رتبه ممتاز کنکور را کسب کرده بود، اما به حوزه علمیه رفت.دولتمرداني كه زمان به آمریکا دادند، مرتكب بزرگترين اشتباه شدند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به چرایی این موضوع عنوان کرد: زنان ومردان ما خود شان انتخاب می‌کنند که چطور زندگی کنیم و  چگونه راه انسان‌ساز را برمی‌گزینيم.

دكتر محسن رضایی با اشاره به فعالیت‌های این بانوی شهید اضافه کرد: حضور در کردستان و تربیت و آموزش از دیگر خدمات این شهید بزرگوار به انقلاب اسلامی است.
وی یادآور شد: از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون مردان و زنانی وجود داشته‌اند که خانواده را  به عالي ترين شكل ممكن معنا کرده و انسان‌ساز شده اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین بار در همين قزوين بود كه اسلام به سیاست كشورمان راه يافت و پیشینه پایتخت بودن  قزوین  در عصر صفویه نيز این موضوع را  به خوبي روشن کرده است.
استاد دانشگاه جامع امام حسين  بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر سیاست را وارد دین کرد و این انقلاب نقطه آغاز حرکتی عظیم بود ؛ هرچند كه دست‌های دشمن به دنبال این است تا  این انقلاب ما به نتیجه نرسد اما در مقابل ما هم با نگاه به هویت‌یابی تلاش می‌کنیم انقلاب اسلامي تا رسیدن به همه اهداف از پا نایستد.
وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب ما هویت نداشتیم و بزرگ‌ترین فتح‌الفتوح  انقلاب اسلامي ، بازگشت هویت ملی ما بوده است . هویت‌دهی به مردم وپیداکردن خود  و تربیت  شهيد رقیه ها ، باکری‌ها و باقری‌ها بوده و هست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هویت ما بر پایه مبارزه و جهاد به وجود آمد و باید دانست ملتی که هویت ندارد، استقلال هم نخواهد داشت.

دكتر محسن رضایی یادآور شد: امروز در منطقه و دنیا نام ایران شناخته شده است و این مسئله از سوی دشمن قابل تحمل نیست به همین دلیل هم آغاز به محاصره اقتصادی و تهاجم فرهنگی کرده است.
وی اضافه کرد: امروز اگر خواستار حفظ هویت خود هستیم باید مبارزه را ادامه دهیم اما این مبارزه درشرایط امروز تحریم‌شکنی و مقابله با تهاجم فرهنگی است.دولتمرداني كه زمان به آمریکا دادند، مرتكب بزرگترين اشتباه شدند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر هویت داشته باشیم عزت، وحدت، پیشرفت و استقلال خواهیم داشت و این هویت در سایه مبارزه ایجاد می‌شود، تصريح كرد: مبارزه با فقر و بیکاری یک جهاد بزرگ است که امروز باید به این دو مقوله توجه ویژه‌ شود.

رضایی با اشاره به سفر اخیر خود به سرخس عنوان کرد: اگر قرار باشد پول کشور را با پول امارات مقایسه کنند، اذلتي بزرگ است و چنانچه بخواهیم در اقتصاد هم همانند حوزه نظامی و علمی افتخار کسب کنیم، باید اعتبار و حسن شهرت توليدات ایرانی را افزايش دهیم.

وی ادامه داد: مسئولان باید جوانان را وارد عرصه اقتصادی و فرهنگی کنند. اگر جوانان با همان روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی وارد عرصه شوند، بی‌تردیدمثل آزادسازی  خرمشهرها زندگی ومعیشت مردم ازبیکاری وفقرازاد می‌شود. جنگ ما امروز جنگ اقتصادی است و باید دانست که در ادامه این مبارزه است که  ضمن آنکه فقر و بیکاری برطرف می شود ،هویت خود را حفظ می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نیروهای انقلابی هیچ‌گاه مانع و مخالف مذاکرات بین‌المللی نبوده و نیستند اما باید دید که تا امروز از این مذاکرات چه چیزهایی را به دست آورده‌ایم ویا ازدست داده آیم ؟

دكتر رضایی تشریح کرد: دیپلماسی و مذاکره اگر در جهت عزت و هویت نباشد، مورد قبول نیست چراکه ذلت را رقم می‌زند.

وی یادآور شد: امروز ما به نقطه مهم و حساسی رسیده‌ایم و تمام فشارها برای توقف در همین محدوده  است تا دشمنان و در رأس آن آمریکا زمان به دست آورند و به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: زمان دادن به آمریکا بزرگ‌ترین اشتباه دولتمردان امروز کشور است و باید نیمه راه  باقي مانده را که در میدان دادن به زنان و جوانان و توسعه اقتصادی معنا مي شود، طی کرد.
دكتر رضایی در ادامه با اشاره به شکست عربستان در منطقه خاطرنشان کرد: جوان ناپخته عربستانی عادل‌الجبیر به دنبال شکستی که در منطقه خورده است، مسؤولان عراقی را به عربستان دعوت می‌کند تا عراق و سوریه را از ایران جدا کند.
وی اضافه کرد: این مسئله نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی است اما ما در مسائل اقتصادی عقب هستیم  که راهکار آن هم شناختن و شناساندن باکری‌ها و باقری‌هاي امروز ماست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز فضا بسیار مسموم است و در هیچ برهه‌ای از تاریخ ایران و حتی اسلام تا این حد شایعات وجود نداشته اما اگر اخلاص باشد، می‌توان شهدا را شناساند.

ارسال نظر