دکتر محسن رضایی در سیمای آذربایجان :
کد خبر: ۳۳۹۳|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
دبير مجمع تشخیص مصلحت نظام چهارشنبه شب 18 اسفندماه با حضور در شبکه استانی آذربایجان غربی، با مردم این استان در خصوص ویژگی های سردار شهید مهدی باکری گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در برنامه زنده «اولدوز» با گرامیداشت سالگرد شهدای استان آذربایجان غربی به ویژه سرداران عاشورایی این استان، شهیدان مهدی و حمید باکری و تجلیل از حماسه های لشکر 31 عاشورا گفت: با شروع جنگ تحمیلی رزمندگانی از سراسر کشور در جبهه ها حضور یافتند. تمرکز نیروهای آذربایجانی در آبادان و سوسنگرد بود. شهید علی تجلایی در سوسنگرد بودند و شهید مهدی باکری و شهید شفیع زاده در محور آبادان  بودند. در آذرماه 1360 تیپ ها و لشکرها شکل مي گرفت و رزمندگان آذربایجان در لشکری گرداگرد آقا مهدی جمع می شدند. به فکر افتادیم که استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل را در قالب یک لشکر سامان بدهیم. با آن که می دیدم برخی نمی توانند بزرگی روح آقامهدی باکری را تحمل و تحلیل کنند، حکم آقامهدی را بعد از 24 ساعت تقدیمش کردم. ایشان به عنوان فرمانده لشکر در عملیات های خیبر و بدر  درخشید. بعد از شهادت شهید باکری هم این لشکر قهرمانی هایی از جمله ایستادگی در برابر حمله منافقین را تجربه كرد.

باكري ها نماد غيرت آذربايجان اند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهيد باكري  اولین شهیدی است که پیکرش از دجله به اروند و خلیج فارس رفت و  اگر بخواهیم آذربایجان را به دنیا معرفی کنیم باید تابلویی از آقامهدی را ترسیم کنیم.

دکتر رضایی با اشاره به روحیات و ویژگی های شهید مهدی باکری افزود: آقا مهدی  احساس مسوولیت قابل توجهي داشت. در مقابل عقب نشینی نيروها بسیار حساس بود. فرماندهانی در عملیات خیبر، تقاضای عقب نشینی داشتند. او می گفت فرمانده لشکر اسلام نباید تقاضای عقب نشینی کند. دست کم نباید زود تقاضای عقب نشینی کند. یکی از دغدغه های او همین مساله بود. او در مورد بیت المال هم بسیار حساس بود. در عملیات خیبر، در موضوع تمرینات قایقرانی نیروها، وقتی دیده بود که چند نفر  با قایق های لشکر تفریح می کنند، با جدیت با آنها مقابله کرده بود. آقا مهدی بسیار با حیا و مودب بود. خیلی کم حرف می زد. برخی وقت ها از او خواهش می کردم که نظر بدهد و تا نظر نمی داد، دلم قرص نمی شد. او یکی از فرماندهانی بود که دانش تاکتیک جنگ را بسیار خوب  مي شناخت و بسيار خوب به کار می گرفت.

سرلشکر محسن رضایی گفت: رابطه فرماندهان  دفاع مقدس با یکدیگر ، شبیه ارتش های دیگر نبود. رابطه من با فرماندهانم فراتر از رابطه با فرزندانم بود.يك عشق ومحبت اسماني بين ما فرماندهان بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص گفتمان انقلاب و شهادت گفت: شهادت طلبی رمز عزت و بقای ایران اسلامی است. از خودگذشتگی مردان و زنان ایران، برای دین و كشور، ایران را حفظ کرده است. . رمز این تاثیرگذاری در عاشورا و کربلا است که کانون جوشان فرهنگ سازی در طول تاریخ است. امیدوارم که خدای متعال ما را به جمع شهدا پیوند بزند و از فرهنگ و آموزه های آنها، فاصله نگیریم. 

خاطر نشان می شود، سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی، روز پنجشنبه 19 اسفند در حسینیه ثارالله ارومیه، در یادواره شهدای بدر و خیبر، به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

باكري ها نماد غيرت آذربايجان اند
ارسال نظر