دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه:
کد خبر: ۳۳۹۴|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
دکتر محسن رضایی، در مراسم بزرگداشت یاد و خاطر شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور گفت: امروز دشمنان با هویت واقتدار ما مخالف هستند. ما اسلام ایرانی نداریم. ایران اسلامی داریم. در داخل برخی به دنبال اسلام ایرانی و در منطقه برخی به دنبال اسلام عربی می گردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح پنجشنبه 19 اسفندماه در حسینیه اعظم ثارالله در اجتماع سپاهیان و مردم ارومیه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای بدر و خیبر و شهدای شمالغرب کشور گفت: اسفند ماه یادآور فرماندهان شهید دفاع مقدس است.  آقامهدی و حمید باکری در این ماه شهید شدند.  خرازی و همت هم در همین ماه به شهادت رسيدند و  اسفند، ماه یاران وفادار و ثابت قدم دفاع مقدس است.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: امروز دشمنان با هویت ما در جنگ هستند. مسوولان و جوانان ما باید توجه کنند که ما اسلام ایرانی نداریم. 

ايران اسلامي داريم، نه اسلام ايراني/ دشمن مي خواهد پيوند اقوام  را بگسلد/ تاهويت ملی وارد چرخه پيشرفت نشود، اقتصاد بومي شكل نمي گيرد
 ایران اسلامی داریم. در داخل برخی به دنبال اسلام ایرانی و در منطقه برخی به دنبال اسلام عربی می گردند. اسلام، اسلام است. ای کاش روزی عربستان اسلامی و از نوکری آمریکا و اتحاد با اسرائیل خارج شود. اسلام عربی و اسلام ایرانی، ضد هویت ما است. هویت و شخصیت ما ایرانی، اسلامی و انقلابی است كه چهره ما را به دنیا معرفی کرده است. هویت ما شاهنشاهی نبود و جشن هاي تصنعی ٢٥٠٠ ساله هويت ما را نمايندگي نمي كرد. زيرا اگر قهرمانان پیش از اسلام ایران، امروز در بين ما بودند،  با پیشانی بند یا زهرا در جبهه های اطراف ایران، می جنگیدند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان می خواهند اقتدار ما را که ثمره دفاع مقدس است از ما بگیرند. اما به فضل خدا، ما مردان و زناني مهاجم و پیشرو داريم  و گام سوم را در جهت پیشرفت با موفقيت  بر خواهيم داشت و اقتصاد و فرهنگ را سامان خواهيم داد. 
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از توهين به اقوام كشور در فضاي مجازي و حقيقي اظهار داشت:
 گاهي ديده مي شود كه دشمنان به  قومی توهین می کنند. ایران از هم نشینی اقوام درست شده و بدون اقوام معنایی ندارد. اقوام ایرانی، فرزندان این خاکند. بیست سال پیش در تبریز گفتم که آقا مهدی تبلور غیرت آذربایجان است. امروز می خواهم بگویم که باکری نه تنها نماد آذربايجان بلكه نماد هویت ایران اسلامی است.
وی افزود: دشمنان و بدخواهان می خواهند با توهین به یک قوم، احساسات را تحریک کنند تا پیوندهای بین اقوام را از هم گشوده و به نیات پلید خود برسند. حال آن كه ولایت پشتوانه دو رکن هویت و اقتدار ملی است و با این دو ستون می توان بنای تمدن ایرانی اسلامی را احیا کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند و می دانند که دولت ها مهمان هستند . البته در عين حال انتظار دارند که دولت ها از هویت و اقتدار ملي  استفاده کنند و بر پیشرفت این مرز و بوم بیفزایند. بنابراين ما با دو مسأله مواجهيم . یکی حمله دشمنان به هویت و اقتدار ما و دیگری استفاده نکردن از این دو موهبت در پیشرفت کشور. 
دکتر محسن رضایی افزود: پیشرفت ما اگر بر پایه هویت و اقتدار مان باشد، جهان را شگفت زده خواهد كردو  مسلما در برابر این جهش ، مقاومت ها و کارشکنی هایی  نيز وجود خواهد داشت. اگر هویت وارد چرخه پیشرفت  كشور نشود، اقتصاد بومی شکل نمی گیرد و  شکست اقتصادی را شاهد خواهیم بود
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با ذکر این عبارت که خدا خشنود از اینکه ضعف و ناکارامدی در کشور نشان داده شود، خشنود نمي شود گفت : در عملیات خیبر که جبهه گسترده ای بود، باید از دریاچه ای باتلاقی عبور می کردیم و جاده بصره به بغداد را می گرفتیم. نیروهای ما در برخی محورها، موفق نشدند و فرماندهانشان تقاضای عقب نشینی کردند. ما توانستیم جزیره شمالی و بخشی از جزیره جنوبی را بگيريم  و  آنجا عراق برای اولین بار از سلاح شیمیایی استفاده کرد. آقا مهدی باكري در آن عمليات و در  جلسه فرماندهان با ناراحتی گفت: چرا باید یک فرمانده سپاه اسلام، تقاضای عقب نشینی کند؟ آيا خدا به فرمانده اي که عقب نشینی کرده، نصرت می دهد؟ همين اراده بود که کوه را متلاشی  و فولاد را ذوب می کرد. او انعکاس نور الهی بود و شعاع روح او، دیگران را نيز متحول می کرد. شهيد مهدي باكري در میان آبها به شهادت رسید و خون و پیکرش به خلیج فارس پیوست. او به حق، نماد غیرت آذربایجان و نماد هویت ایران اسلامی است.
در ابتدای این برنامه سردار اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) حضور دکتر محسن رضایی را در مجلس  گراميداشت شهدا، خوش آمد گفت و  حجت الاسلام و المسلمین قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در سخنانی یاد و خاطر شهدای این استان در دفاع مقدس و دفاع از حرم  را گرامی داشت.
ايران اسلامي داريم، نه اسلام ايراني/ دشمن مي خواهد پيوند اقوام  را بگسلد/ تاهويت ملی وارد چرخه پيشرفت نشود، اقتصاد بومي شكل نمي گيرد

ارسال نظر