دکتر محسن رضایی در یادواره سردار شهید حاج حسن کربلایی عنوان كرد
کد خبر: ۳۳۹۶|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه شب در مسجد حاجی آقا بابا در شهر تبریز گفت: با وجود دلسوزی مدیران، سرطان ناکارآمدی كشور را فراگرفته و کارآمدی حلقه مفقوده کشور ماست.
خطر بن بست مالي با بدهي ٧٠٠ هزار ميليارد توماني دولت/ سرطان ناکارآمدی كشور را فرا گرفته استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه شب 19 اسفندماه 1395 در یادواره سردار شهید حاج حسن کربلایی در جمع خانواده های محترم شهدا، جانبازان و نمازگزاران مسجد حاجی آقا بابای تبریز  با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، به ویژه شهدای آذربایجان گفت: اسفندماه، ماه فرماندهان شهید دفاع مقدس است. حدود 10 نفر از فرماندهان بزرگ سپاه در اسفندماه سالهای مختلف به فیض شهادت رسیده اند. شهید حسن کربلایی هم یکی از این فرماندهان بود. مقوله فرماندهی در دفاع مقدس، ویژگی هایی داشت که توانست ملت ایران را بعد از اشغال مناطقی از پنج استانش و نبرد با قدرت های جهانی، موفق و سربلند بیرون بياورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون با وجود دلسوزی مدیران، کشور سرطان ناکارآمدی كشور را فرا گرفته است؛ از حادثه آتش سوزی قطار تا حوادث ناگوار ناشي از برف و سرما و هوای آلوده خوزستان، شاهد نوعی ناکارآمدی هستیم که قابل رفع  است. حضرت امام از جوانان ناشناخته، قهرمانان بزرگ ساخت  و ما در سپاه و ارتش این واقعيت  را شاهد بودیم.

دکتر رضایی گفت: در اقتصاد ملی، شاهد عقب ماندگی ها و ناکارآمدی های بسیاری هستیم و این عدم پیشرفت به فرماندهی و مدیریت بر می گردد. فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: شناخت فرماندهان شهید و نحوه مدیریت هر یک از آنها برای ما آموزنده است و نبايد تنها بعد شهادت طلبی و مظلومیت آنها را برجسته کنیم. بلكه لازم است به تصمیم گیری و حس مسوولیت پذیری و تعهد این فرماندهان  هم توجه  کنیم و از آن درس بگیریم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اين مطلب كه در حال حاضر دولت 700هزار میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: هرچند همه این بدهی ها، مربوط به دولت فعلی نیست اما اگر همین وضع ادامه پیدا کند، در پنج شش سال آینده کشور با بن بست مالی مواجه خواهد شد.

خطر بن بست مالي با بدهي ٧٠٠ هزار ميليارد توماني دولت/ سرطان ناکارآمدی كشور را فرا گرفته استفرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت : جوانان ما باید از باکری و تجلایی و شفیع زاده و کربلایی درس بگیرند. استعداد و ويژگي ناگفته  این فرماندهان،  عمدتا به مدیریت آنها بر می گردد. در دفاع مقدس، مدیریت انقلابی کارها را جلو می برد. در کربلای پنج، وقتی به موفقیت رسیدیم، عراقی ها عمدتا در مرخصی بودند چون خیال می کردند عملیات اصلی ما، همان عملیات چند ساعته کربلای چهار بوده است. حتی یکی از فرماندهان ارتش عراق را بدون لباس نظامی و با لباس خانه به اسارت گرفتیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: باید نیمه پنهان فرماندهی جنگ را در دوران دفاع مقدس مطالعه کنیم و از آن درس بگیریم.دولتمردان، نمایندگان مجلس و  قضات قوه قضاییه می توانند از مديريت انقلابي دوران دفاع مقدس درس بگیرند. شهید کربلایی در 26 سالگی شهید شد. او  بر اساس شایستگی هایش به فرماندهی گردان رسیده بود، اما آيا  امروز هم همین وضع وجود دارد  یا  اشخاص بر اساس رابطه گرایی ارتقا پیدا می کنند؟

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: لازم مي دانم  از آقامهدی باکری در یادواره شهيد حسن کربلایی ياد کنم وو احساس تکلیف می کنم که از فرماندهی و مدیریت نماد غیرت آذربایجان سخن بگویم. او در رزمندگانش نفوذ معنوی داشت. رزمندگانش زخمی که می شدند، بعد از به هوش آمدن، در حالی که زخم هاشان هنوز ترمیم نشده بود، می خواستند برگردند به خط و آقا مهدی را ببينند. مساله دیگر، توان تصمیم گیری فرماندهان جنگ بود. در تصمیم گیری فرماندهان ما با روش خود عمل می کردند. برای نمونه در عملیات والفجر 8 که باید 60هزار نیرو از رودخانه عبور می کردند و سکوهای موشکی فاو را از بین مي بردند، 48 ساعت به عملیات، ابهام داشتیم که عملیات لو رفته است یا نه؟ آقای رشید در جلسه فرماندهان، دلایل لو رفتن  یا لو نرفتن عملیات را فهرست می کرد. بعد از دو ساعت دیدیم 7 دلیل داریم که عملیات لو رفته و 8 دلیل هست که لو نرفته است. من گفتم، عملیات را انجام می دهیم. همین یک دلیل کافی است که کار را تمام کنیم. از جلسه که خارج شدیم، هواپیماهای دشمن، پانصد متری آنجا را بمباران کردند. یکی از دوستان گفت این هم دلیل هشتم! حرفی نداشتم، کارشناسان بمباران را آوردیم  كه گفتند این بمباران هدفمند نبوده است.  تصمیم گرفتیم و عملیات انجام شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشي ديگر از سخنانش گفت: کشور را نمی توان در حالت ضعف و رکود نگه داشت و با فکر و مطالعه می توان مدیریت انقلابی را اجرایی کرد. شجاعت پيش نياز مدیریت جهادی و توان تصمیم گیری اصلی ترین شرط  برای مدیریت انقلابی است. موضوع دیگر این است که فرماندهان در تمام مسائل خودشان تصمیم مي گرفتند و  حتی موضوع آب و خوراک رزمندگان را خودشان رسیدگی می کردند. الان هم باید استانداران و فرمانداران ما دارای اختیار باشد. اگر امروز هم با همان روحیه تعهد به بیت المال که در فرماندهان شهید بود،  عمل می شد، شاهد اخبار فساد و اختلاس نبودیم.

دکتر  محسن رضایی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب یک سال است از روحیه انقلابی سخن می گویند، افزود:تأكيد رهبر معظم انقلاب بر انقلابي گري به این خاطر است که نسخه شفابخش مشکلات داخلی و خارجی، بازگشت به ارزش های انقلابی است. ما پاسدار انقلابی، مدیر انقلابی، قاضی انقلابی، نماینده انقلابی، استاد انقلابی، روحانی انقلابی و جوانان انقلابی می خواهیم. انقلابی گری یعنی ابار دیگر در درون خودمان به ارزش های انقلاب برسیم تا بساط فساد و رکود را برچینیم و ناکارآمدی را از اقتصاد کشور بيرون برانيم.

در ابتدای این یادواره سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی، حضور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در جمع مردم محله حاجی آقابابا تبریز را گرامي داشت. در پایان  مراسم نيز  با حضور سرلشکر پاسدار محسن رضایی و استاندار آذربایجان شرقی، از خانواده های دو تن از شهدای محله مسجد حاجی آقابابا تجلیل شد.
ارسال نظر