دکتر محسن رضایی در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشجویان:
کد خبر: ۳۴۶۱|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر محسن رضایی در جمع دانشجویان عضو جامعه اسلامی ضمن بیان اینکه جامعه اسلامی از نهال های انقلاب اسلامی است که در دل دانشگاه های کشور و توسط دانشجویان متعهد پديد آمده است بیان داشت این تشکل همیشه مورد علاقه من بوده و هر گاه توانسته ام از آن حمایت کرده ام.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز جمعه هشتم اردیبهشت در جمع دانشجویان عضو جامعه اسلامی گفت:این تشکل همیشه موردعلاقه من بوده و هرگاه توانسته‌ام از آن حمایت کرده‌ام. انشا الله که این تشکل تداوم و گسترش‌یافته و شاخ و برگ آن در همه دانشگاه‌های کشور، رویش داشته باشد.

دکتر محسن رضایی با اشاره به اين مطلب كه انقلاب اسلامی، سرآغاز مجموعه‌ای از تحولات بوده است، گفت: پشتوانه انقلاب اسلامي، تجربه فكري برخاسته از درون ملت ایران و جهان‌بینی اسلامی است. همچنین تجربه گران‌سنگ صدساله مبارزات ملت ایران در این انقلاب مؤثر بوده است. پشتوانه ایدئولوژیك انقلاب نيز با ارزش و مهم بود. امام عزیز ما که نظریه‌پرداز و گنجینه معرفت‌شناسی اين انقلاب بودند، ایدئولوژی اسلامی را با شرایط امروز جهان انطباق دادند، تجربه مردم‌سالاری را با اسلام تلفيق و الگويي جديد از نظامات سیاسی را به جهان معاصر عرضه کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: چندين بار از مقام معظم رهبری شنیدم که فرمودند حضرت امام در پاسخ به اين پرسش كه چطور ایده جمهوری اسلامی به ذهن ايشان رسيده است ، گفته بودند ما هر جا دیدیم که باید به تکلیفمان عمل کنیم ، به آن عمل کردیم و نتیجه‌اش جمهوری اسلامی شد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: امروز لازم است جایگاه خود را در نقشه انقلاب پیدا و بررسی کنیم كه در چه زمینه‌هایی پیشروی داشته‌ایم و در چه موضوعاتی عقب هستیم. انقلاب اسلامی توانسته است سنگرهای سیاست، دفاع و امنیت را فتح كند؛ به‌طوری كه امروز رهبر انقلاب اسلامی، قوی‌ترین رهبر جهان و بزرگ‌ترین سیاستمدار دنیا است؛ در طول این سال‌ها، بسیاری از روسای جمهور آمریکا، به مصاف انقلاب اسلامی آمده‌اند اما نتوانسته‌اند كاري انجام دهند. در مسأله دفاع هم امروز قوی‌ترین نیروهای مسلح را در منطقه داریم ؛ هرچند نه آمریکایی‌ها و نه شوروی سابق، وسایل مدرن و استراتژیک را خود را به ما ندادند . امروز تکیه‌گاه دفاعي و امنيتي بسیاری از کشورهای منطقه، ایران است. همگان دیدند که داعش تقریباً در عراق، سوریه ، یمن و افغانستان پیشروی كرده، حتی به نزدیکی مرزهای ما رسیده و بارها تلاش کرده بود که به تهران و شهرهای مرکزی ما وارد شود. داعش می‌خواست وارد مترو، نماز جمعه و اماکن عمومی ما شود، اما نتوانست.

دكتر محسن رضايي با تصريح اين مطلب كه انقلاب اسلامي با همه دستاوردهاي بزرگ خود هنوز نتوانسته است برخی دیگر از سنگرها را فتح کند، ادامه داد: اجازه نداده‌اند که انقلاب وارد اقتصاد ، کشاورزی و صنعت شود و با مقاومت بسیار سنگینی در اقتصاد روبه‌رو هستیم ؛ به‌طوری‌که دشمن، اقتصاد را آخرین سنگر خود می‌بیند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین افزود: دشمنان می‌خواهند جلو فعالیت نیروهای مستشاری ما را در ساحل مدیترانه و کشورهای منطقه بگیرند. این چالش در کنار چالش وارد نشدن مردم و انقلاب به اقتصاد، پیش روی ماست. از قضا همان کسانی که مانع ورود مردم و انقلاب اسلامي به چرخه اقتصاد شده‌اند، می‌گویند در سوریه و عراق چه می‌خواهید ؟ به داخل مرزها برگردید. ما به آن‌ها می‌گوییم، شما بگذاريد اقتصاد را مثل دفاع پیشرفت كند كارشكني نكنيد ، و کالاهای ايران به سوریه و عراق وارد شود؛ چرا كه باید راهی يافت تا نفوذ ما در منطقه حفظ‌شده و گسترش پیدا کند.

دکتر محسن رضایی همچنين به مؤلفه‌های انقلابی گری در اقتصاد اشاره کرد و گفت: اولین شاخص در اين زمينه ، نظرگاه‌ها ، سیاست‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. صنعت و کشاورزی ما باید بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوي مقام معظم رهبری تنظیم و اداره شود. متأسفانه در حال حاضر برخي در برابر اجرای اقتصاد مقاومتی، مقاومت می‌کنند؛ طوري كه انگار نان خیلی‌ها با اجراي اقتصاد مقاومتي بریده می‌شود! دليل اين واکنش‌ها هم اين است كه بسیاری از رانت‌ها قطع می‌شود. دومین شاخص این است که نیروهای انقلاب وارد اقتصاد شوند و مساله سوم این‌که ارزش‌های انقلاب به اقتصاد راه يابد. اگر اقتصاد ما از ارزش‌های انقلابی برخوردار بود، امروز شاهد فساد نبودیم. زيرا فساد، معلول از میان رفتن ارزش‌هاست. مساله چهارم، مدیریت انقلابی است. وضعیت كنوني اسراف ، وضعیت فعلي خودروی ملی، وضعیت سنتی و عقب‌افتاده كشاورزي ، همه و همه نشان از فقدان مدیریت انقلابی در اقتصاد دارد. مساله پنجم نيز مردمی شدن اقتصاد است. اگر سیاست‌های کلی نظام اجرایی شود و مدیریت و نیروهای انقلابی همراه با مردم به اقتصاد وارد شوند، تحولات گوناگوني را در اقتصاد شاهد خواهیم بود؛ به‌طوری‌که مشکل اشتغال حل خواهد شد و نخبگان جهان به ایران رو خواهند آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذكر اين مطلب كه آمریکا قصد دارد نوعي نظم منطقه‌ای به نفع خود به وجود آورد، اظهار داشت : ما باید به‌سوی اتحادیه و استقلال منطقه‌ای حركت كنيم و در كنار آن، نیازمند دولتي انقلابی هستیم تا از یک‌سو انقلاب اسلامي را وارد چرخه اقتصاد کند و از ديگر سو به پیشرفت‌های ما در منطقه برای برقراری امنیت استمرار ببخشد. با ادامه دولت کنونی، در چهار سال آینده، فرصت این پیشرفت‌ها را از دست خواهیم داد و به‌طورقطع با مشکلات جدی در عراق و سوریه روبه‌رو خواهیم شد. ادامه دولت فعلی به گسترش فقر می‌انجامد؛ چنان‌که شاخص‌های رفاه و قدرت خرید نيز نشان می‌دهد كه در طول چهار سال گذشته، ملت ایران، 20 درصد فقیرتر شده است . بنابراين ما نیازمند به جایگزینی روش جديدي در اداره اقتصاد هستیم؛ هرچند كه تنها با تغییر یک فرد، یک دولت درست نمی‌شود و ما به دولتی نياز داریم که همه نیروهای انقلاب را بسیج کند.

دكتر محسن رضايي در بخش ديگري از سخنان خود گفت : امیدوارم از دو برادری که از سوی نیروهای انقلاب وارد انتخابات شده‌اند و هر دو ازنظر من اصلحند، یکی رئیس‌جمهور شود و دولت انقلابی را تشکیل داده، همه نیروهای انقلاب را با سازمان‌دهی به صحنه بیاورد تا ظرف چهار سال همان شگفتی‌های درخشاني را که در جبهه‌ها شاهد بوديم،در اقتصاد به وجود آوريم و ثابت کنیم که اسلام برای همه امور زندگی حرف، نقشه و برنامه دارد.

دکتر محسن رضایی در ادامه مراسم و در پاسخ به سؤال يكي از دانشجويان درباره طرح انتخاباتی دو تن از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت : در اقتصاد ایران می‌توان ظرف چهار سال، چهار یا پنج میلیون شغل ایجاد کرد. تعداد نیروهای شاغل در ایران در حال حاضر 21 میلیون نفر است، اما ترکیه که جمعیتش برابر ما است، 27 میلیون شاغل دارد. ما هفت میلیون ظرفیت ایجاد شغل داریم و بنابراين ظرف چهار سال می‌توان با مدیریت متفاوت ، بين چهار تا پنج میلیون شغل ایجاد کرد. این وعده که برخی دوستان داده‌اند انجام‌شدنی است ، اما البته با مدیریت فعلی بعید است كه بیش از دو میلیون شغل ایجاد شود.


ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
1
به قول پدرم...
این آقا محسن، همیشه همان آقا محسن دوران دفاعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
0
1
....ادامه دولت کنونی - حداقل - به فقر می انجامد. زیرا در این استمرار اقشار ضعیف- متعهد- ایثارگر- انقلابی و مردمی باید له شوند یا دست از انقلابیگری و آرمانهایشان بردارند و یا نوکر غرب و آمریکا شوند!