پاسخ به يک شبهه نشر يافته در فضای مجازی
کد خبر: ۳۴۸۶|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
در پي انتشار مطالبی خلاف واقع در فضای مجازی و درباره عمليات فتح المبين، پايگاه اطلاع رسانی دكتر محسن رضايی ضمن انتشار حقايقی در اين باره، خواستار اصلاح مطالب كذب مذكور و جلوگيری از تحريف تاريخ دفاع مقدس شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دكتر محسن رضايي، به تازگي برخي روايت هاي خلاف واقع از تاريخ دفاع مقدس در فضاي مجازي منتشر شده كه بر استخاره فرماندگاهان جنگ و التزام آنان به نتيجه استخاره در عمليات فتح المبين تأكيد دارد، حال آن كه از نظر فرماندهان جنگ به ويژه فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس كه همگي مقلدان امام (ره) بودند،  هر چند استخاره در حالت تحير و ابهام، به قصد رجا مانعي نداشت، اما نمي توانست مبنای تصميم گيری در عمليات ها باشد. لذا  برای جلوگیری از تحریف تاریخ و آثار نامطلوب  آن در جامعه لازم است  مطلب انتشار يافته در اين خصوص،  براساس واقعیت های  زیر اصلاح شود:

۱- حضرت امام در جلسه  با محسن رضایی قبل از عملیات فتح المبین گفتند كه  اول مشورت هايتان  را بکنید و بعد اگر در موردي ابهام داشتید، به قرآن  استخاره كنيد.

۲- در عملیات فتح المبین، فرمانده سپاه  پاسداران انقلاب اسلامي پس از بازگشت  از ملاقات با امام با فرماندهان ارتش وسپاه مشورت كرد و با فرمانده وقت ارتش، برادر علي صیادشیرازي مشترکا تصمیم به انجام عملیات گرفتند. لحظاتي پس از آن كه دستور عملیات صادر و رمز آن اعلان شد، فرمانده سپاه پاسداران دوران دفاع مقدس  به قرآن مراجعه کرد كه آياتي از سوره فتح آمد.

۳-در هیچ عملیاتی در دفاع مقدس با استخاره تصمیم گیری نشده است؛ ولی همیشه از قرآن کمک گرفته شده است.

۴-فرماندهان سپاه، در هرعملیاتی برای رسیدن به تصمیم و انجام عملیات دهها جلسه می گذاشتند؛ به طوري كه گاه  برادران ارتش به تعدد اين جلسات اعتراض مي كردند.
ارسال نظر