دبیر مجمع تشخیص ملحت نظام در دیدار جمعی از دانش آموختگان دوره هاي تربيت مديران راهبردی جهادي عنوان كرد
کد خبر: ۳۵۰۱|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
دكتر محسن رضايي در ديدار جمعي از دانش آموختگان دوره تربيت مديران راهبردي جهادی گفت : «برای تبدیل شدن به مدیر جهادی باید داوطلب شد،انگیزه لازم را در خود تقویت واز کوره سختی ها عبور کرد ».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، چهارشنبه شب، ٣١ خردادماه در مراسم افطاری با حضور جمعی از دانش آموختگان مدیریت جهادی راهبردی با اشاره به مجاهدت های شهيد مهدی باکری ، شهيد حسین خرازی ، احمد متوسلیان و سایر فرماندهان ، قبول شرایط سخت و عبور از کوره ذوب مقاومت را شرط تبدیل شدن به انقلابي واقعی دانست و عنوان كرد: اگرجوانها بخواهند راه انقلاب و نظام را تداوم ببخشند، باید خود را به معنای واقعی کلمه آماده کنند و با کار جهاد گونه و قبول مسئولیت، این وظيفه خطیر را به عهده بگیرند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در اين ديدار با اشاره به ضرورت کادر سازی به عنوان یکی از خلاء های جدي افزود: ما در 10 سال آینده با انتقال قدرت از نسل هاي اول و دوم به نسل های سوم و چهارم مواجهيم؛ بدون این كه زمینه این انتقال را فراهم کرده باشیم. نسل سوم و چهارم باید الزاما این مسئولیت را بپذیرند، اما الزام بدون آگاهی و آمادگي خسارت هايي را به همراه خواهد داشت.

دکتر محسن رضایی ادامه داد: فرصت های ما اندک است؛ بنابراین باید مجاهدتي بزرگ از سوی نسل اول و دوم صورت بگیرد و بستر هاي قبول مسؤوليت را برای نسل های سوم و چهارم آماده نمایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برنامه ما در این دوره از کلاس ها در سه مرحله تدوين و اجرا شد كه مرحله اول، آموزش تئوریک، بر پايي اردوها و بازدید ها از مناطق دفاع مقدس و وزارتخانه ها، مرحله دوم شامل ورود به دوره آموزش هاي پژوهشی و مرحله سوم، انجام پروژه های اجرایی بر اساس اقتصاد مقاومتی است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: «ما در انقلاب به یک فناوری رسیدیم که ابتدا تهدیدات را تبدیل به فرصت و سپس فرصت ها را تبديل به شکوفایی کرد. این فناوری طي سه رويداداتفاق افتاد و به ثمر نشست، ولی در رويداد چهارم یعنی تحریمهای اقتصادی و پس از گذشت 20 سال هنوز به طور کامل به كار گرفته نشده است .

این فناوری ابتدا درانقلاب ، سپس در امنیت و آن گاه در دفاع به سرانجام رسید، اما در تحریمهای اقتصادي به طور کامل محقق نشد؛ لذا باید بر روی این موضوع تمرکز کرد و برای آن راهکارها و پیشنهاد هاي کاربردی عرضه نمود.

وی با اشاره به این‌که شکل‌گیری تهدید علیه کشور به‌واسطه برخي ضعف‌هاست، افزود: «به‌عنوان مثال حمله رژیم بعث عراق به ایران، به دلیل این بود که قدرت دفاعی ایران وابسته به غرب بود، در پی، انقلاب ما را تحریم نظامی کردند و جنگ تحمیلی آغاز شد . ما از حيث امنیتی هم تهديد شديم؛ چرا كه گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی از قبیل منافقین و فرقان با انجام ترورهاي كور و ایجاد آشوب، فضای داخلی کشور را نا امن کردند. با اين همه، فناوری انقلاب در سال های 56 و 57 با این تهدیدات مبارزه کرد و در مقابل این هجمه ها ایستادگی و مقاومت نمود و با دستور امام و با مشت های گره کرده و شعار پيروزي خون بر شمشير، همه تهدیدات را از بین برد. لذا مرحله اول این فناوری، ایستادگی ،مرحله دوم، خلع سلاح تهدیدکننده ها و مرحله سوم، تعقیب دشمنان نظام است . همان گونه که ما بعد از 22 بهمن ،دشمن را تعقیب کردم و اکنون که 40 سال از عمر این نظام گذشته است، دشمنان نظام، قدرتی برای بازگشت ندارند.

دكتر محسن رضايي با تأكيد بر اين كه فناوري انقلاب ابتدا در خود انقلاب،  سپس  در امنیت و سرانجام در حادثه جنگ ، به كار گرفته شد، ادامه داد : سال اول جنگ سال مقاومت در شهرهای خرمشهر،سوسنگرد و آبادان بود؛ به طوری كه  با گذشت یک سال از جنگ، ایران نتوانست هيچ منطقه  اشغال شده ای را را آزاد کند؛ اما از سال دوم جنگ ،دشمن را خلع سلاح، او را تا داخل مرزهای عراق تعقیب و با یک سازماندهی مستحکم، جنگ را مدیریت کردیم. بر اثر همین  فناوری بود که سازماني قدرتمند به نام  سپاه  پاسداران انقلاب اسلامي ایجاد شد.

وي در پایان  با طرح اين پرسش كه چرا امروز با گذشت این همه مقاومت درمقابل تحریمها ، هنوز از سوی غرب و آمریکا تحریم می شویم، افزود: نسل سوم و چهارمی ها باید پاسخ این سوال را  دريابند . دليل اين امر آن  است که مرحله اول که ایستادگی درمقابل تحریمها  بود، به خوبی طي شده،  اما هنوز دشمن را  از ادامه تحریمها خلع سلاح  نکرده و او را نا امید  نکرده ایم و از دل این تهدید ، اقتصاد را به  شکوفايي نرسانده ایم . در نتيجه بايد پذيرفت كه اين فناوري، اولین بار است که نتوانسته تهدید را  به فرصت تبديل كند و لذا  فناوري  انقلاب در حوزه اقتصاد به خوبی اجرا نشده است.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد محمدى والا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
درود خدا بر سردار هميشه بيدار و هوشيار نظام جمهورى اسلامى ايران