کد خبر: ۳۵۱۷|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
سرلشکر محسن رضایی با خانواده سردار شهید ابوالفضل رفیعی ملقب به علمدار خیبر دیدار کرد.
دیدار سرلشکر محسن رضایی با خانواده شهید رفیعی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز پنجشنبه 22 تیرماه در مشهد مقدس با خانواده سردار شهید ابوالفضل رفیعی ملقب به علمدار خیبر  دیدار کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در این دیدار، با تجلیل از مقام همه شهدای دفاع مقدس، به روان مطهر امام شهدا  و نيز شهید برونسی،شهید شوشتری،شهید نظرنژاد، ،شهید چراغچی،شهید عامل درود فرستاد  و شهید رفیعی را فرمانده اي شجاع و ایثارگر توصیف کرد که جایگاه و مجاهدت هایش به رغم  ناشناخته بودن، در نزد خداوند، شناخته شده است و سزای او  رضای خداوند متعال  خواهد بود.

دکتر محسن رضایی در ادامه از خانواده شهید خواست که سرگذشت این شهید بزرگوار را بازگو کنند و نيز همواره راه ایشان را ادامه دهند.

در این دیدار،  یکی از پسران شهید رفیعی كه تازه از سوریه باز گشته  و از ناحيه  دست مجروح بود، با اشاره به مجاهدت ها و ایثار آن شهید بزرگوار گفت : «ایشان با شروع جنگ تحمیلی، از کردستان به مشهد مراجعت کرد،  در ۱۰ دی ماه ۱۳۶۱ که سمت فرماندهی تیپ شهید رجایی را بر عهده داشت، عازم جبهه‌های جنوب  و در جبهه‌های شوش مستقر شد. او در عملیات فتح‌المبین، مشاور نظامی تیپ ۲۱ امام رضا (ع) و مسئول محور یکی از خط‌های تنگه‌ چزابه بود و نيز فرماندهی تیپ امام صادق (ع) را برعهده داشت.بعد از عملیات والفجر۴، به عنوان معاونت لشکر۵ نصر برگزیده شد. در عملیات خیبر و در عملیات‌های والفجر مقدماتی تا والفجر۳ شرکت داشت و در عملیات فتح المبین مجروح و سرانجام  در ۱۲ اسفند ۱۳۶۲ مفقودالاثر شد.

چندی پیش براساس آزمایش هاي  انجام شده مشخص شد که پیکر سردار رشید لشکر 5 نصر ابوالفضل رفیعی که در سال  1362 در عملیات خیبر به شهادت رسیده بود، مربوط به یکی از دو شهید گمنام به خاك سپرده  شده در دانشگاه فردوسی مشهد است.
ارسال نظر