سرلشکر پاسدار محسن رضایی در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان:
کد خبر: ۳۵۳۸|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۶
دکتر محسن رضایی، در بیست و ششمین یادواره شهدای مسجد اعظم همدان گفت: هر كس ارزش های انقلابی را تضعیف کند، به پشتوانه و كيان ملت آسيب زده است و با حفظ اين ارزشهاست كه که امريكا و غرب را مي توان از تحریم هاييشان مأيوس كرد.
در شهرها و روستاهایمان صدها جوان گمنام مثل شهید همدانی داريمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب، دوم شهریور1396 در در بیست و ششمین یادواره شهدای مسجد اعظم، در جمع خانواده های معزز شهدای مناطق نواب، اعتمادیه و پیشاهنگی همدان در کانون شهید پور میدانی  یاد و خاطر شهدای مسجد اعظم همدان و به ویژه شهید مقصودی را که مشاور شهید رجایی بودند، گرامي داشت و گفت : این مکان که در آن جمع شده ایم،  مكاني است كه اولین هسته سپاه همدان در آن تشکیل شده است . مرحوم خانم دباغ، شهید شهبازی، شهید همدانی و شهید صوفی از همین مکان برخاستند و ملت ایران را از تنهایی و غربت در
آوردند. البته این اتفاق بدون حضور علمای مجاهدی مثل شهید مدنی و شهید مفتح  امكانپذير نبود. مرحوم آیت الله موسوی همدانی بارها در جبهه ها حضور یافت.  استان همدان علاوه بر لشکر 32 در لشکر سایر استان ها نيز  نیرو داشت و رزمندگانش در چهار پنج لشکر مهم حضور داشتند؛ به طوري كه در پنجاه عملیات شرکت کردند و هشت هزار شهید استان و هفده هزار جانباز و هزار آزاده ،معجزه اي  در این جغرافیا محسوب می شود.

دكتر محسن رضايي افزود: یکی از سوالات مهمی که موجب شگفتی مردم دنیا شده است، سرسختی و ایستادگی ملت ایران در مقابل قدرت‌ها طی چهل سال است .برای دنیا جالب است بداند چرا ملت ایران خسته نشده و از راه بازنمانده است. به خصوص كه دشمنان ما هم از هر جناحی که حمله می کنند،شکست می خورند. دشمنان ما  از بعدنظامی، فرهنگی و اقتصادی  بارها به ما حمله کرده اند و بارها هم شکست خورده اند. ما دویست سال است که برای اهداف خود مبارزه می کنیم. از مشروطه تا قبل از پانزده خرداد مبارزه کرده اما دست خالی بازگشته بوديم. ملت ما این بار می خواهد به هدف برسد و برای این هدف، جانانه دفاع از ارزش هاي  الهي و اعتقادي خود  کرده است. دشمن اصرارش بر دست یافتن به گنج هاي درون ایران است؛ زيرا از قله بلند ایران می تواند بر پانصد میلیون نفر وسی کشور درمنطقه حکمرانی کند. این برای دشمنان ما انگیزه اي  مهم است و به اين زودي ها  ناامید نيز نمی شوند.

در شهرها و روستاهایمان صدها جوان گمنام مثل شهید همدانی داريمدبير مجمع تشخيص مصلحت نظام  با تحلیل وضعیت امروز جامعه افزود: از زمان شروع انقلاب، ایستادگی ما و توطئه های دشمن، روزافزون و بعد از تضعیف شاه، چهره دشمنان خارجی ما افشا شد. آمریکایی ها تا هفته های آخر مبارزه ملت با شاه، پیگیر انجام کودتا بودند. بعد از پیروزی انقلاب در اسفند  ناآرامی هاي مهاباد و سربردیدن پاسداران در پاوه باعث شد که امام دستور حرکت نیروهای مسلح به سوي کردستان را داد. در اردیبهشت 58 شهید مطهری را به شهادت رساندند. در آذربایجان، در ترکمن صحرا و  حتی در قم ناآرامی را گسترش دادند. حادثه پشت حادثه پیش می آمد. سال 60 منافقین عليه مردم كوچه و خيابان دست به اسلحه بردند. . در 6 تیر مقام معظم رهبری را ترور کردند و در 7 تیر شهید بهشتی و 72 عضو حزب جمهوری اسلامی را شهید کردند تا آنجا كه مجلس از رسمیت افتاد.  آن روزها حتي برخی برخي نمایندگان را از بیمارستان به مجلس مي آوردیم تا جلسات  مجلس  رسمیت بیاید. .

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: به خاطر دارم که یک بار  در تهران با یکی از دوستان داشتم به مقر سپاه بر می گشتم . دیدم منافقین دارند دو نفر حزب الهی را با تیغ موکت بري، به شدت مجروح می کنند و من و همراهم در وسط شهر تهران با آنها درگیر شدیم.  اين موج ناامنی، اولین رویارویی ما با غربی ها پس از پيروزي انقلاب اسلامی بود. یکی  ديگر از این رویدادهاي مهمي  که مردم همدان در خنثی کردن آن نقش داشتند کودتای پایگاه هوایی شهید نوژه بود. دو هفته مانده به کودتا،  خدمت مقام معظم رهبری گفتم که متوجه شده ايم  قرار است کودتایی رخ دهد، اما از کیفیت آن اطلاع دقیقی نداریم. چند روز بعد مقام معظم رهبری به ما خبر دادند که یک خلبان فانتوم آمده و از کودتا حرف می زند. به سراغش رفتیم، آن خلبان اطلاعاتی داد و گفت که قرار است کودتاچیان در  در پارک لاله تهران تجمع کنند. زمان گذشته بود و آنها حرکت کرده بودند. من موضوع را  به آقای نوروزی، فرمانده سپاه همدان اطلاع دادم و بچه های سپاه ساعت یازده شب، خود را به اطراف پایگاه هوایی رساندند و بعد از آن کودتاچیان را که بالغ بر پانصد نفر بودند،  دستگیر کردند. كودتاچيان پس از دستگيري،  اعتراف کردند که می خواستند اغلب مراکز حکومتی و انقلابی غیر از کاخ ریاست جمهوری بنی صدر را بمباران کنند.

در شهرها و روستاهایمان صدها جوان گمنام مثل شهید همدانی داريمدکتر  محسن رضایی با تأكيد بر  بارها  تجربه و درك امداد الهی در انقلاب افزود: موج دوم علیه انقلاب ما جنگ تحمیلی بود كه با  ایستادگی ملت ما شکست خورد. در  این سالها  هم موج سوم با تحریم های اقتصادی ، جنگ های نیابتی و فشارهای سیاسی شروع شده و می خواهند از طریق تحریم اقتصادی ما را شکست بدهند. در دو موج اول شکست خوردند و ما توانستیم علاوه بر خنثی کردن تهدیدات، ضعف 200ساله خود را در امنیت و دفاع جبران  کنیم. امروز صنایع نظامی و موشکی ما آنچنان قدرت یافته اند که  دشمنان دیگر نمی توانند  علیه ما جنگ به راه بیندازند. اگر این اقتدار را نداشتیم، دست كم  سه بار پس از جنگ تحمیلی به ما حمله می شد یا گروه هایی مانند داعش، کشور ما را ناامن می کردند. موشک های ما هم اكنون با نهايت  دقت به کیلومترها آن طرف تر اصابت می کند و داعشی ها را از بین می برد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتمردان عزیز ما باید تلاش کنند که علاوه بر ایستادگی در برابر تهدیدها، گامی جلوتر گذاشته و به گونه اي رفتار كنند که ترامپ و بعدی ها، از تحریم اقتصادی مأيوس  شوند. این كه  در کنگره آمریکا ما را تحریم می کنند و فقط دو نفر به آن رای منفی می دهند، یعنی امید دارند که با تحریم ها به موفقیت دست يابند و باید آنها را مایوس کرد. مردم ما ایستاده اند و باید از  اين ایستادگی  برای اصلاح اقتصادی و ایجاد اقتدار اقتصادی بهره برد. ا وظیفه دولتمردان استفاده از فرصت هاست و بايد دشمنان را از اصرار بر تحريم ها پشيمان كنيم..

در شهرها و روستاهایمان صدها جوان گمنام مثل شهید همدانی داريماستاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: در حال حاضر  از هر هشت نفرجمعیت کشور ، شش نفر ارتباط مستقیمی با انقلاب و جنگ نداشته اند و باید روحیه انقلابی را به آنها منتقل و  برادری ، مردم یاوری و مردم داری را در همه عرصه ها زنده کرد. اگر این روحیه انقلابی وارد اقتصاد شود، کشورهای پیشرفته به ما التماس خواهند کرد و  فناوری هاي جدید رادر  صنعت و کشاورزی  از ما خواهند خواست.
دکتر رضایی گفت: تنها ملتی که توانسته داعش را شکست بدهد، قهرمان مبارزه با تروریسم، ملت ایران است. امروز همه کشورهای عربی و اسلامی، شهید حسین همدانی را می شناسند و در شهرها و روستاهای ما هزاران جوان مانند شهید همدانی است.
در این مراسم علاوه بر خانواده های معظم شهدا، آیت الله محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و حاجی بابایی و خجسته نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، سردار مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین (ع)  و ديگر فرماندهان سپاه استان حضور داشتند.
 در اين مراسم  با حضور دکتر محسن رضایی از خانواده شهید مقصودی، از شهدای ترورقدرداني  شد. همچنین از سوی برگزار کنندگان یادواره شهدای مسجد اعظم همدان، از یک عمر مجاهدت، فرماندهی و مدیریت دكتر محسن رضایی تجلیل و قدرداني به عمل آمد.
ارسال نظر