کد خبر: ۳۵۴|
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم همدان گفت: برخی در کشور فقط هنر شعار دادن دارند و در معرکه و کارزار حضور ندارند.وی افزود: به سیاست‌بازی‌ها باید پایان داد، نمی‌توان با دو یا سه نفر، دولت را اداره کرد و با توجه به اینکه امروز در شرایط جنگی هستیم باید همه در کنار هم فعالیت کنیم.
برخی فقط هنر شعار دادن دارند/بیکاری جوانان آزاردهنده است/باید به سیاست‌بازی‌ها پایان داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس،  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در دیدار مردمی با بیان اینکه همدان دارالمؤمنین، دارالمجاهدین و دارالعلم است اظهار داشت: همدان سرزمین علم، حماسه و فرهنگ است.

وی ادامه داد: مردم همدان را قبل از اینکه به کشاورزی بشناسند باید به فرهنگ و تمدن شناخت چرا که همدان بزرگ‌ترین فرهنگ‌ها را در چند قرن گذشته ایجاد کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه امروز با هر کس صحبت می‌کنیم از مشکلات گرانی و بیکاری سخن می‌گوید تصریح کرد: بیکاری جوانان آزاردهنده است و به پدیده روز کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: جوانان با فضیلت، تحصیل‌کرده و با سواد کشور برخی ماه‌ها و بعضی دیگر سال‌ها به دنبال کار می‌گردند و بیکار هستند، بیکاری بسیار برای کشور مضر است و آثار زیان باری بر روی وضعیت مالی و معیشت مردم، عزت نفس و ایمان جامعه تأثیر می‌گذارد و فقر که از در بیاید ایمان از دری دیگر بیرون می‌رود.

رضایی اضافه کرد: گرانی‌ها باعث شده که مردم از وضعیت اقتصادی کشور گلایه‌مند باشند و گرانی‌های اخیر بی‌ترمز کنتور می‌اندازد و هر روز قیمت‌ها در حال افزایش و تغییر است و قدرت خرید مردم کم می‌شود.   

وی افزود: گرانی‌های اخیر به قدری قدرت خرید مردم را کاهش داده که 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان اسفند سال گذشته است و با کاهش قدرت خرید مردم بخشی از درآمدهای مردم بی‌خاصیت می‌شود و در کل وضعیت مردم نسبت به گذشته بدتر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: دو عامل گرانی و بیکاری بر روی مسائل اجتماعی، ازدواج و طلاق، اخلاق و اخلاص و تعهدات اثر می‌گذارد و و ایجاد ناامنی می‌کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه برخی ظرف پنج سال گذشته با نادیده گرفتن گرانی‌ها، بیکاری و مشکلات اقتصادی جامعه و بی‌توجهی به هشدارهای کارشناسان فرصت اصلاح امور را از دست دادند و این در حالی است که دشمنان با اعمال تحریم‌ها چنگ و دندان نشان می‌دهند از حل مشکلات اقتصادی جامعه غفلت کردند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در چاره‌اندیشان برای رفع معضل گرانی‌ها و بیکاری دو گروه هستند یادآور شد: یک گروه احساس ناامیدی و دلسردی می‌کنند و مأیوس از حل مشکلات هستند و افرادی که معتقدند نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

وی ابراز داشت: گروه اخیر نیز خود به دو گروه تقسیم می‌شوند گروه اول فقط امیدوار به حل مشکلات اقتصادی است و برنامه‌ای ندارند اما یک گروه دیگر با ارائه برنامه و راهکارها بر اساس منابع و امکانات موجود کشور به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دشمنان با تبلیغات گسترده رسانه‌ای و ماهواره‌ای فضای ناامیدی و ناکارآمدی نظام را در بین مردم ایران تبلیغ می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط سخت و سنگین اقتصادی و ناامیدی همیشه امیدی برای رفع مشکلات وجود دارد.

رضایی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، گرانی و بیکاری جوانان مهمترین مسئله کشور است و باید راهکاری جدی برای حل این مسئله اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور در یک شرایط واقعاً سختی قرار دارد افزود: ما نباید دشمن را کم بگیریم و با حرف‌های خلاف مردم را از پرداختن به حل مشکلات اقتصادی دلسرد کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان داشت: ما در حال حاضر محاصره اقتصادی هستیم و اجازه نمی‌دهند نفت بفروشیم، بیمه کشتی‌ها را قطع کردند اما این واقعیت تحریم را می‌توان با عقل، درایت، برنامه و استفاده از امکانات و استعدادهای کشور خنثی کرد.

وی گفت: چرا برخی زانوی غم بغل گرفته‌اند و آیه یأس می‌خوانند و این در حالی است که جوانان ما توان مدیریت جمعیت 10 برابری ایران دارند و با استفاده از منابع عظیم کشور و انسان‌های بزرگ می‌توان مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

 

باید به سیاست‌بازی‌ها پایان داد

محسن رضایی با بیان اینکه مردم همدان در تاریخ خود عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز بودند اظهار داشت: همدانی‌ها همیشه پیرو شعار عدالت بودند و همواره در انتخابات به عدالت طلبان رأی دادند.

وی با بیان اینکه در همدان آثار عدالت رعایت نشده، افزود: برای مثال سیب زمینی در همدان تولید می‌شود و کارخانه چیپس در تهران مستقر شده و یا نیروگاه در همدان برق تولید می‌کند و بیش از 90 درصد برق آن به اراک ارسال می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حوزه کشاورزی با توجه به اینکه استان همدان ظرفیت استعداد خوبی در راستای گسترش کشاورزی دارد همچنان به شیوه سنتی کشت، داشت و برداشت انجام می‌شود در صورتی که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی، فراوری و اصلاح بذر و خاک درآمدهای کشاورزان را افزایش داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کم شدن درآمد کشاورزان باعث مهاجرت روستائیان به شهرها شده افزود: از وقتی که نیروگاه برق مفتح در منطقه ایجاد شده با نابود کردن منابع آبی منطقه بیش از 700 هزار نفر از مردم منطقه مهاجرت کردند.

رضایی در ادامه با اشاره به گسترش بدون فکر کارخانجات فولاد در اصفهان بیان داشت: زاینده‌رود به خاطر گسترش کارخانجات فولاد خشک شده و مسائل و مشکلات عدیده‌ای را در منطقه ایجاد کرد و این به خاطر بی‌تدبیری و بی‌فکری است و هیچ ربطی به نظام ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شعار آزادی و عدالت دادن خوب است افزود: ما منکر شعار دادن نیستیم اما باید برای رفع مشکلات برنامه و راهکار عملی ارائه کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه برای انجام امور باید اختیارات استان‌ها داد تصریح کرد: در عالی‌ترین سطح اداری در همدان نیرو داریم و از اول انقلاب تاکنون یک استاندار بومی نیامده و می‌توان از کادر دلسوز و قوی که از مشکلات منطقه شناخت دارد استفاده کرد.

وی ادامه داد: شعار آزادی و عدالت ارزش زیادی دارد و نباید عدالت و آزادی در ذهن و آرزوی ما بماند و می‌توان با ارائه فکر، برنامه و راهکار این مسئله را حل کرد. 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست‌بازی مردم را خسته کرده است تصریح کرد: باید همه مسئولان، مدیران، فعالان اقتصادی، روحانیون و مدیران اصولگرایی جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی بداخلاقی‌ها در کشور زیاد شده است افزود: با ریختن آبروی دیگران، پله ساختن درست نیست، در جمهوری اسلامی ایران رعایت اخلاق، فقه و شرع و سیاست مهم است و نباید به دنبال بداخلاقی باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به سیاست‌بازی‌ها باید پایان داد و همه در یک دولت دور هم جمع شوند، نمی‌توان با دو یا سه نفر تیم دولت را اداره کرد و با توجه به اینکه امروز در شرایط جنگی هستیم باید همه در کنار هم فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: گرانی مردم را اذیت می‌کند اما باید بر روی فشارها و توطئه دشمنان که علیه نظام طراحی شده متمرکز شویم و با چاره‌جویی در این راستا حرکت کنیم.

رضایی در ادامه با بیان اینکه حل گرانی و بیکاری نیاز به یک‌سری عوامل دارد گفت: یکی از عوامل حل گرانی و بیکاری نیروی انسانی هوشمند و توانمند است که جوانان بهترین پشتوانه نظام هستند و من در برنامه‌های خود برنامه‌ریزی کردم که از جوانان برای حل مشکلات خودشان استفاده کنم.

*لزوم استفاده از نیروهای انسانی در مسیر معنویت با ابزار فرهنگی

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی در جامعه امروز استفاده از نیروهای انسانی در مسیر عرفان و معنویت با ابزار فرهنگی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یک الگو و مدل است و در شرایط تحریم اقتصادی با هدف خنثی کردن تحریم‌ها و شکوفایی اقتصاد است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و تحمل گرانی‌ها و بیکاری نیست بلکه قیام در مقابل تحریم است.

رضایی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی جنبش، نهضت و مجاهدت بزرگ و قیام است نباید بی‌کفایتی و بی‌تدبیری خود را به اقتصاد مقاومتی نسبت دهیم در صورتی که در کل اهداف بزرگی در اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وقتی من از حل مشکلات اقتصادی صحبت می‌کنم با مطالعه و اطلاعات اقتصادی است، تصریح کرد: تیپ من طوری نیست که روی هوا حرف بزنم، بر اساس مطالعات اقتصادی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کردم.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت در خرید گندم داخلی به قیمت ارزان کوتاهی کرد افزود: دولت در سال گذشته با اعلام نرخ پایین قیمت گندم و از طرفی دیگر افزایش قیمت علوفه دامداران، گندم را خرید و به جای علوفه به دام‌ها داد، این در حالی است که گندم باید به کارخانجات آرد می‌ر‌فت و تبدیل به آرد می‌شد.

رضایی ادامه داد: دولت برای جبران کسری گندم از برزیل و آمریکا به قیمت نزدیک یک هزار تومان گندم خریداری کرد و این باعث رنجش خاطر کشاورزان شده است.

وی اضافه کرد: من برای حمایت از کشاورزان یارانه سبز را برای کشاورزان در زمینه‌های بیمه محصولات، صنایع کشاورزی، اصلاح بذر و خاک، آموزش و توانمندی زارعین پرداخت می‌کنم تا کشاورزی سرپا بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: قیمت محصولات کشاورزی را بر اساس فرمول‌های دقیق اقتصادی تعیین می‌کنیم و با تشکیل تعاونی‌ها محصولات را از کشاورزان خریداری می‌کنیم که سود به خود زارعان برگردد.

 

ارسال نظر