کد خبر: ۳۵۴۹|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
تولیت حرمین، آثار گلوله های رژیم بعث در سرکوب انتفاضه را که بر در و دیوار حرم و حتی در نزدیکی ضریح مطهر وجود دارد، حفظ و چند تابلوی کوچک با محتوای یادآوری این واقعه تاریخی در چند نقطه نصب کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در اینستاگرام نوشت: این قبیل کارها، گامی در مسیر تقویت حافظه تاریخی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و کاهش هزینه های سیاسی است.
در جریان زیارت حرمین ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نظر دکتر محسن رضایی به آثار اصابت گلوله های مزدوران رژیم بعثی عراق در سرکوب قیام شیعیان در ماه شعبان 1412 قمری جلب شد و به یکی از همراهان گفت: «تولیت حرمین، آثار گلوله های رژیم بعث در سرکوب انتفاضه را که بر در و دیوار حرم و حتی در نزدیکی ضریح مطهر وجود دارد، حفظ و چند تابلوی کوچک با محتوای یادآوری این واقعه تاریخی در چند نقطه نصب کرده اند».
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام این اقدام را قابل تقدیر دانست و گفت: «این قبیل کارها، گامی در مسیر تقویت حافظه تاریخی برای جلوگیری از تکرار اشتباهات و کاهش هزینه های سیاسی است. ای کاش ما هم بخشی از آثار موج گسترده جنایات تروریست ها و تجزیه طلبان در دهه شصت را حفظ می کردیم تا نسل جوان با حقایق تاریخی بيشتر و بهترآشنا شوند».
حفظ آثار انتفاضه 1991 در کربلا
ارسال نظر