در دیدار با نوری مالکي عنوان شد
کد خبر: ۳۵۵۲|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، روز دوشنبه، 13 شهریور96 در دیدار با نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق گفت: عراق می تواند با بهره گیری از تجارب جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی به موفقیت دوچندان و کاهش آسیب ها دست یابد.
آيت الله شاهرودي: عراق با عبور از بحران های امنيتي به  تعميق    فرهنگی اجتماعی بينديشد/ محسن رضايي :هوشياري نسبت به پروژه نفوذ امريكا و اسرائيل در عراق ضروري استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی مصلحت، آیت الله هاشمی شاهرودی بر توجه به مسائل فرهنگی پس از پیروزی اخیر و عبور از بحرانهای امنیتی تاکید کرد و گفت: بعد از عبور موفقیت آمیز عراق از بحرانهای امنیتی، اکنون ضرورت دارد مسئولان، اهتمام و توجه بیشتری به مسائل اجتماعی،فرهنگی و تربیتی به ویژه در قبال  نسل جوان داشته باشند تا بتوانند نسلی مؤمن به باورهای دینی و انقلابی پرورش دهند و مدیران جوان لایق و توانمند را وارد سطوح مختلف مدیریتی کشور كنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  همچنين با اشاره به نقش معارف اهل بیت علیهم السلام در پیروزی های اخیر عراق گفت:« مسئولان عراقی که بحمدالله از بحران هاي  امنیتی عبور کرده اند، در این مرحله می توانند با توسعه و ارتقای فعالیت نهادها و موسسات فرهنگی و ورود به عرصه های بین المللی برای پاسخگویی به شبهات دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام به تثبیت قدرت نرم و سرمایه های معنوی وحدت بخش کشورشان کمک کنند.
دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار گفت:  دشمنان اسلام که درصدد تحمیل بحرانهای امنیتی به کشور عراق بودند با مقاومت دولت ،مردم ، روحانیت، ارتش و حشد الشعبی شکست خوردند.اکنون امریکا و اسرائیل پروژه نفوذ را در عراق دنبال می کنند و طبق گزارشهای رسیده می کوشند از طریق موسسات غیردولتی به نفوذ در بین نخبگان بپردازند و آنها را به سوی خود جذب کنند.
نوری مالکی در این دیدار که با حضور آیت الله شاهرودی و دکتر محسن رضایی در محل ریاست جمهوری عراق برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دولت در حل مشکلات و تسهیل خدمات عمومی به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان شهرهای دورافتاده و آوارگان و آسیب دیدگان از جنگ و تجاوز داعش، از حمایت های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.
نوری مالکی در ادامه سخنان خود، یکی از راهبردهای دولت عراق را توجه به زیرساختها و نیازهای مختلف جامعه با تاکید بر حل آسیب ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی دانست.
معاون نخست وزیر عراق آمادگی کشورش را برای حمایت از سرمایه گذاری خارجی به ویژه تسهیل ورود فعالان اقتصادی ایرانی و ایجاد زمینه مشارکت آنان در پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی در عراق اعلام کرد.
در این دیدار، علاوه بر نوری مالکی، جمعی از مسئولان دولتی و مقامات مذهبی عراق  در این نشست حضور داشتند.
ارسال نظر