دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای منطقه ستارخان:
کد خبر: ۳۵۵۷|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه پنجشنبه در جمع خانواده های معزز شهدا در مسجد المهدی (عج) منطقه ستارخان تهران به بازخوانی برخی حوادث عبرت آموز در دهه شصت پرداخت و گفت: مساجد همچنان می توانند کانون آفرینش عزت نفس ،اعتماد به نفس، خودباوری و زدودن تردیدها باشند.
مساجد کانون هم اندیشی و مشارکت در جبهه اقتصاد مقاومتی باشندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب 23 شهریور96  در یادواره 266 شهید و شهدای مدافع حرم منطقه ستارخان تهران که توسط پایگاه بسیج مسجد حضرت مهدی (عج) این منطقه برگزار شد، گفت: مکتب مقاومت مردم ایران در سطح جهاني  به پديده اي الهام بخش و  رو به گسترش تبديل  شده است.تا چند سال پیش، كمتر کسی  از ابعاد و اهميت واقعه اربعین مطلع بود ؛  حال آن كه امروز با راهپیمایی عظیم و بیست و چند میلیون نفری اربعین، جهان به عمق راهبردي اين مناسبت و مناسك ارزشمند آن  پي برده است ؛ امروز نگاه جهانيان به سمت ائمه( ع)  و معارف آنها جلب شده است و در این سالها و  با  حماسه آفريني  مدافعان حرم، همه  جهان با نام پر عظمت حضرت زینب(س) آشناست.
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بيان اين كه  متحد شدن امریکا و متحدانش علیه ایران و شکست هاي مکرر امریکا در برابر كشورمان نيز  به رمز و رازي جهاني تبدیل شده است، مقاومت و ایستادگی 40 ساله ملت ایران و شکست های 40 ساله امریکا را  جز در پرتو عنایت الهی، لطف حضرت ولی عصر(عج)، جانفشاني ملت و حکمت و هدايت  دو امام این انقلاب قابل رقم زدن ندانست و افزود : «اخیرا رهبر معظم انقلاب فرمودند رخدادهای تاریخی دهه شصت را برای جوان ها بازگو كنيد. اولين سر بریدن ها  که امروز به عنوان جنایت داعش نسبت به  شهید حججی شناخته می شود، جنایتی است که پيش از اين در سال 58 در پاوه رخ داد و  ضدانقلاب سر حدود 12 پاسدار را برید. این شهادت ها، شوق شهادت طلبی و قیام را در ملت ما تازه تر کرده و می کند.
دکتر محسن رضایی در ادامه به بیان خاطره ای از گفتگوهایش با حضرت آیت الله خامنه ای که منجر به کشف کودتای نقاب در پایگاه شهید نوژه انجامید، پرداخت و گفت: «بعد از توطئه های ضد انقلاب، صدام به ایران حمله  و پنج استان ایران را اشغال کرد و حدود دو و نیم میلیون نفر از مردم ما آواره شدند. هشت نه ماه بعد، منافقین هم دست به اسلحه بردند و روزانه در شهرهای ما حدود 40 تا 50 نفر ترور  و کشته می شدند و انفجارهای مکرر رخ می داد.
وی افزود: ملت ما در برابر همه  توطئه های آمریکا در دهه شصت ایستاد و شکست را به آمریکا تحمیل کرد و این حادثه اي غیرعادی، اما ارادی است. ملت ما در برابر هر حادثه ای آن را مهار  و  تبدیل به یک توانمندی تثبیت شده کرده که دیگر دشمن از آن روزنه نمی تواند وارد شود.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: با جانبازی ملت و هدایت حکیمانه امام انقلاب، توطئه های مختلف دشمن خنثی  و راه جنگ، کودتا،  ترور ،انفجار و حرکتهای تروریستی بسته شد. اقتدار ملت ما در این مسیر 40 ساله باعث وحشت آمریکا و هم پیمانانش شده است.  ايجاد داعش برای مهار این حرکت بزرگ تمدنی ملت ایران است؛ به خصوص كه این نبرد،  یک جنگ تمدنی است . ملت ایران برای دستیابی به تمدن ایران اسلامی قبلا هم حرکت هایی نظير  قیام مشروطه، نهضت ملی شدن نفت و قیام پانزده خرداد را رقم زده است، اما اوج این تلاش ها در پيروزي انقلاب اسلامی بود. امروز مهمترین نکته، اجازه ندادن به  پيدايش تردیدها است.  ايجاد تردید  در راه ملت ایران به  فقر و نابرابری اقتصادی مي انجامد و  این یک پرسش اساسی است که ما  چطور موشک هایی با این دقت را درست کردیم؛  ولی خودروسازی ما پس از شصت سال این گونه عقب ایستاده است. یک عده شب تا صبح منتظرند که درهای امریکا چه زمانی باز می شود!  حال آن كه چهل سال است مشخص شده  است آسمان امریکا بارشی برای ما ندارد و اگر داشت براي نوکرهای خودشان یعنی شاهان گذاشته مي داشت. ما امروز نیازمند خودباوری، عزت نفس و تکیه بر خود هستیم. ما کی و کجا در 300 سال گذشته چنین اقتداری داشتیم؟  ما اقتدار موشکی  موجود یعنی ساخت موشک دقیق با برد 2000 کیلومتر را می توانیم در همه حوزه های اقتصادی، کشاورزی،  صنعت و فناوری غي رنظامی هم داشته باشیم. کافی است به تردید آفرینان اجازه ندهيم  در مسیر ملت ایران خلل ایجاد کنند.
دکتر  محسن رضایی با بيان اين مطلب كه مساجد می توانند کانون آفرینش عزت نفس ، اعتماد به نفس، خودباوری و زدودن تردیدها باشند، افزود : همان گونه  که امریکا را در دمشق و حلب و ديگر نقاط شکست دادیم، باید آن را در جبهه های اقتصاد مقاومتی یعنی  کشاورزی، صنعت و بازرگانی خودمان هم شکست دهیم.
وی با اشاره به بخش هايي از سخنان شهید حسین کابلی در سال 64 درباره احساس مسؤوليت  و خورباوری گفت: مساجد باید کانون هم اندیشی و مشارکت در جبهه اقتصاد مقاومتی باشند، با  احساس مسؤوليت وارد این حوزه شوند تا امریکا را در این بخش هم شکست دهند و شکوفایی  و عدالت اقتصادی را رقم بزنند. خداوند را شاكريم كه  در ایران امروز از  نعمت ولایت برخورداريم ؛چنان كه وجود اين نعمت بزرگ موجب شده است مسير جهاد را در حوزه های مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعي و فرهنگی بشناسيم و  با احساس مسوولیت و خودباوری وارد اين جبهه ها شویم.
ارسال نظر