کد خبر: ۳۵۶۳|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نشست هم‌اندیشی کمک به مردم یمن، عصر امروز با حضور محسن رضایی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در تهران برگزار شد.

علی فراحت در این نشست در تبیین مشکلات مردم یمن گفت: جمعیت یمن 27 میلیون و 400 هزار نفر است که 85 درصد آن‌ها با فقر مواجه هستند و 17 میلیون امنیت غذایی ندارند یعنی حتی نمی‌دانند فردا غذایی دارند یا نه! 20 میلیون و 700 هزار نفر در یمن نیاز به کمک انسانی دارند. 9 میلیون و 800 هزار نفر در خطر گرسنگی منجر به مرگ به‌سر می‌برند. 2 میلیون و 200 هزار کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند که 462 هزار نفرشان در آستانۀ خطر مرگ هستند. 65 درصد مردم یمن از وضعیت بهداشتی مناسب برخوردار نیستند یعنی دو سوم جمعیت یمن مواجه با مشکلات بهداشتی و درمانی هستند. 11 ماه است که حقوق کارکنان دولت پرداخت نشده، 8 میلیون نفر درآمدشان را از دست دادند که یک میلیون نفرشان کارمند دولت هستند.

نمایندۀ وزارت امور خارجۀ ایران در صنعا در مورد انتظارات یمنی‌ها از ایران بیان کرد: ائتلاف عبدالله صالح و انصارالله به نوعی از ما توقع دارند و بدنۀ انصارالله و مردم علاوه بر کار رسانه‌ای از ما توقع عمل دارند. دوستان هلال احمر البته کارهایی کرده‌اند اما عموم مردم یمن از ما این توقع را دارند و به نظر می‌رسد تبلیغات در این حوزه نیز ضروری است.


ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
0
0
با سلام. جنگ یمن نشون میده که آمریکا و سعودی در منطقه شکست خورده اند. با این جنگ اتحاد مردم یمن بیشتر میشه و بیش از پیش به انقلاب اسلامی ایران گرایش پیدا می کنند. آمریکا و سعودی در دنیا بی آبرو شده اند و علنا دست به کشتار می زنند که البته این کشتارها را همیشه انجام داده اند و تازگی ندارد. آمریکا و سعودی در منطقه و دنیا سقوط کرده اند و راهی جز این جنگ ندارند. تا کی می خواهند به این جنگ و وحشی گری ادامه دهند.