کد خبر: ۳۶۲۷|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
سوگواری پیامبر(ص) و گرامیداشت سرلشگر طهرانی مقدم به میزبانی خانواده های شهدای میرقائد در مسجدسلیمان


همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام مجتبی (ع)، مجلس سوگواری و عزاداری با حضور قشرهای مختلف مردم و جمعی از مدیران و مسئولان خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان به میزبانی بیوت شهدای سرافراز طایفه میرقائد برگزار شد.

آیت الله شیخ رضا حیدری استاد سطوح عالی حوزه علمیه، در سخنانی در این مراسم گفت: رحلت رسول خدا ص که آخرین پیامبر الهی بود مصیبتی سنگین بود اما انحراف امت از خط امامت و روی آوردن به روش های جاهلی برای تعیین جانشین پیامبر عواقب وخیمی برای جهان اسلام رقم زد.

وی با اشاره به آیه ۱۴۵ سوره آل عمران و بیان شان نزول آن گفت: قرآن با پیش بینی انحراف امت و دورشدن از حقیقت رسالت و هدایت که همانا امامت و ولایت اهل بیت است به مسلمانان هشدار داد اما پس از رحلت پیامبر (ص) حقیقت جانشینی امام علی (ع) را به مسلخ مصلحت جویی بردند و او را از ریاست بر جامعه اسلامی کنار نهادند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به یکدست شیعه بودن بختیاری ها، آن را مرهون میهمان نوازی آنان از امام زادگانی که از خلفای جور به کوهستان ها پناه آورده بودند دانست و گفت: مردم لر بختیاری دین خود را از امام زادگان گرفتند.

این پژوهشگر برتر حوزه علمیه با بیان موانع طبیعی نظیر کوچ و موانع تحمیلی سیاسی مانند تقسیمات خاص کشوری در دوره طاغوت که بختیاری را در چند استان پراکنده کرد، به علت یابی ناشناس بودن علما و روحانیون این قوم پرداخت و گفت: جملات ۲۶ اسفند رهبری مبنی بر لزوم معرفی و رفع مظلو میت از چهره علما و روحانیون این قوم باید برای ائمه جمعه و مسئولان مناطق بختیاری و پژوهشگران الزام آور قلمداد شود و ضمن پژوهش در این میدان هویت ساز به نامگذاری میادین و خیابان ها به نام مفاخر دینی و ملی بختیاری همت بگمارند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری، ایران اسلامی را کانون وحدت دنیای اسلام و حامی مستضعفان و جبهه مقاومت دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و شهدای عزیز، امروز امنیت ایران بینظیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مراسم مذکور که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه پدر مقاومت موشکی ایران شهید دکتر طهرانی مقدم در مسجدسلیمان برگزار گردید، یاد و خاطره این شهید وسایر شهدا را گرامی داشت.

پژوهشگر برجسته حوزه های علمیه خوزستان در سالهای 91 ، 92 و 93 در ادامه سخنان خود، حضور و انس گرفتن با مجالس اهل البیت (ع) را باعث آرامش در مقابل بلایا دانست و گفت: نمونه بارز انس گرفتن با خاندان امامت و توکل بر خدا را در ایام دفاع مقدس شاهد بودیم. که بعد از هر شهادت، خانواده های شهدا کمر خم نکردند و مقاوم تر مسیر را تا به امروز در سایه هدایت های رهبر بزرگوار انقلاب ادامه داده اند‌.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، طایفه میرقائد را از طوایف خوشنام قوم سربلند و تمام شیعه بختیاری دانستند که خدمات فراوان به اسلام و نظام کرده اند و افزودند: میرقائدها علاوه بر اینکه افتخار دهها شهید را بر سینه خود ثبت کرده اند، در دامان خود فرزندی را پرورش دادند که در سن جوانی با حکم امام خمینی فرماندهی جنگ هشت ساله را عهده دار شد.

وی سرلشگر دکتر محسن رضایی را افتخار سرزمین ایران و دنیای اسلام خواند و گفت: توکل و توسل ایشان به خاندان نبوت به ویژه حضرت زهرا (س) که در دوران دفاع مقدس شکوفا گشت و پیوند ناگسستنی با روحانیت از او یک چهره ی درخشان با روحیات سترگ در مقابل دشمنان اسلام و ایران بر جای نهاده است.

گفتنی است در این مراسم ذاکران اهل البیت (ع) به ذکر مصیبت پرداختند.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
نیست چون از عبور از اروند درس نگرفته
عصربین زلزله زدگان کرمانشاه عسل یا خرما پخش کنید..این درس عبورازاروند برای مقابله با سرماست