دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از دو مرکز تحقیقاتی در قشم:
کد خبر: ۳۶۵۳|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
دکتر محسن رضایی در بازدید از مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه و گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام(OIC) گفت: یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی، ارتقاء استاندارد های کشور است.

دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح روز پنجشنبه 16 آذرماه به همراه مهندس مومنی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، از توانمندی ها و بخش های مختلف مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با علایق ویژه گردشگری حلال در حوزه جهان اسلام(OIC)  و اداره کل غذا، دارو و استاندارد جزیره قشم  بازدید کرد.

دکتر محسن  رضایی در جمع مدیران  مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری با تبریک اعیاد ماه ربیع و ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امیدوارم مسلمانان با برخورداری ازچنین سرمایه های معنوی و معرفتی وحدت امت اسلامي را تحقق بخشند و به جايگاه سزاوار خود برسانند.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تشکر از مدیران منطقه آزاد  قشم که به این بخش توجه کرده و در آن سرمایه گذاری و  مجموعه اي با کیفیت ایجاد کرده اند،گفت: کشور ما در منطقه به لحاظ نیروی انسانی از برتری  مشهودی برخوردار است و اگر بخواهیم نفوذ مؤثر خود را در منطقه، علاوه بر مسائل امنیتی حفظ کنیم؛ باید اموری را با فناوري بالا در کشور بنیانگذاری کنیم.

دکتر رضایی در تشریح این موضوع گفت: یکی از این امور استاندارد سازی است که در کسب اعتماد مشتری بسیار اهمیت دارد؛ چرا كه مشتری باید از کیفیت دارو و غذایی که مصرف می کند،  مطمئن باشد و این موضوع برای تولید کننده هايی نيز که  دارای  محصولات استاندارد باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین یکی از راه های گسترش بازار ایران، تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، ارتقاي استاندارد سازی است و البته یکی از تاکیدات و الزامات اقتصاد مقاومتی نيز ارتقاء استاندارهای کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با ارائه  پیشنهادهايي در حوزه مدیریت و گسترش فعالیت های مؤسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری گفت :  همکاری با چنددانشگاه کشور ، موجب مي شود كه آن دانشگاه ها خدمات استاندارد را به نمایندگی از اين مؤسسه عرضه كنند. حسن این کار این است که اولاً مؤسسه شما توسعه پیدا می کند و ثانیاً  اين توسعه باعث تضعیف مدیریت شما نخواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با یادآوری اهمیت ارزآوری و ارزش آفرینی مراکز تحقیقاتی گفت: همچنین شما در قبال اعتبار نام تجاري  خود می توانید میلیارد ها دلار برای کشور سودآوری داشته باشید تا تبدیل به یک عنوان با کیفیت و  رو به رشد در حوزه های مختلف علمی و فناوری تبدیل شوید و از طریق زیر پوشش قرار دادن دانشگاه و بخش های علمی کشور به رشد فناوری در ایران كمكي شايان كنيد.
ارسال نظر