دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری عنوان كرد
کد خبر: ۳۶۵۵|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
دکتر محسن رضایی، پیش از ظهر روز شنبه 18 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: اقدام ترامپ در انتقال سفارتخانه آمریکا به بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، باعث وحدت گسترده در جبهه مقاومت خواهد شد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی»، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه قبل، اعضای مجمع بر روی مسئله تقویت استاندارد در کشور که موضوع اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان بود، بحث کردند؛ قرار شد استاندارد برای بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی و وارداتی تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله رقابت‌پذیری به استاندارد ارتباط پیدا می‌کند، افزود:مقرر شد محدوده استاندارد در مورد کالاهای و تجهیزات پزشکی، استاندارد محصول باشد، ولی  مواد غذایی و دارو به عهده وزارت بهداشت و درمان خواهد بود.
تصويب  ضوابط تشكيل هيأت عالي نظارت/ آغاز نظارت مجمع بر اجراي سياست هاي كلي پس از تأييد ضوابط از سوي رهبر انقلاب/  واگذاري استاندارد  غذا و دارو به عهده وزارت بهداشت/ ترامپ وحدت گسترده در جبهه مقاومت ایجاد کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به جلسه امروز این مجمع تصریح کرد: در جلسه امروز نیز پیرامون مسئله فلسطین و هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری بحث شد، ضابطه‌های این هیأت عالی نظارت، تهیه شده که برای رهبری ارسال خواهد شد و اگر ایشان تصویب کنند، از ماه‌های آینده نظارت را شروع خواهیم کرد.

دکتر رضایی گفت: احساس می‌کنیم مسائل جدی در کشور وجود دارد که از این سیاست‌ها فاصله گرفته ایم؛ مانند مسئله بانک‌ها، محیط‌زیست و بودجه دولت که باید نظارت بر آنها تقویت شود.

وی با اشاره به ضابطه‌های این هیأت عالی نظارت افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، ۲۰ نفر از اعضای مجمع، سران سه قوه، رئیس و دبیر مجمع، عضو این شورای عالی خواهند بود. همچنین معاونین رؤسای قوای سه‌گانه نیز بدون حق رأی در جلسات هیأت عالی نظارت شرکت خواهند کرد و اعضا به مدت دو سال و نیم انتخاب می‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئله فلسطین و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر جابجایی پایتخت رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت‌المقدس گفت: این اقدام ترامپ هم جنگ‌طلبانه و اعلام جنگ است و هم اقدامی برای ناامن‌سازی منطقه و ماجراجویی آشکار به حساب می‌آید.

دکتر رضایی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بودیم که در تمام منطقه، یک قیام علیه این اقدام تشکیل شد و اسرائیل از سلاح گرم علیه فلسطینی‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: این اقدام، اهانت بزرگ به مسلمانان است؛ انتقال پایتخت یک رژیم غاصب به بیت‌المقدس و ادامه محاصره مسجدالاقصی اگر بزرگتر از اشغال نباشد، کمتر از آن نیست، ظلمی صورت گرفته که حتی خود اروپایی‌ها که در به وجود آوردن رژیم صهیونیستی نقش داشتند، با آن مخالفت کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص عنوان کرد: ما به دو دلیل در این باره احساس مسئولیت می‌کنیم؛ دلیل اول اینکه انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس را خلاف منافع مردم فلسطین و تداوم و گسترش اشغالگری می‌دانیم و دلیل دوم که فراتر از مسئله فلسطین است، مسئله مسجدالاقصی است که به همه مسلمانان ارتباط دارد؛ مسجدالاقصی و سرزمین‌های اطراف آن، به تعبیر قرآن سرزمین مبارک و مقدس هستند.

دکتر رضایی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت از همه مُسلمین جهان می‌خواهد که علیه این اقدام قیام کرده و این قیام وادار کردن آمریکا به عقب‌نشینی را که مسئله مهمی است، ادامه دهند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا چه تأثیری در معادلات منطقه و بخصوص جبهه مقاومت خواهد داشت، گفت: این اقدام ترامپ باعث وحدت گسترده در جبهه مقاومت خواهد شد.

وی افزود: اگر گذشته را در نظر داشته باشیم، خواهیم دید که پیش از این بین حماس و جمهوری اسلامی ایران، اختلافات جزئی وجود داشت، بین فلسطینی‌ها و حزب‌الله لبنان نوعی سکوت بود و حتی در بین گروه‌های فلسطینی اختلاف وجود داشت، اما این اقدام ترامپ، وحدت گسترده‌ای را بین نیروهای مقاومت ایجاد خواهد کرد.


وی گفت: امروز شَرَف مسلمانان مورد اهانت قرار گرفته است، این قیام باید ادامه پیدا کند تا آمریکایی‌ها قبول کنند، اشتباه کرده‌اند؛ باید اصل تصمیم آمریکا ملغی شود.

تصويب  ضوابط تشكيل هيأت عالي نظارت/ آغاز نظارت مجمع بر اجراي سياست هاي كلي پس از تأييد ضوابط از سوي رهبر انقلاب/  واگذاري استاندارد  غذا و دارو به عهده وزارت بهداشت/ ترامپ وحدت گسترده در جبهه مقاومت ایجاد کرد

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: ترامپ صهیونیستی‌ترین رئیس‌جمهور آمریکاست که تاکنون روی کار آمده و از این رژیم حمایت مطلق کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همراهی عربستان با اسرائیل و ابزار تأسف از این همراهی گفت: مثلث اسرائیل، عربستان و آمریکا در منطقه شکل گرفته است و ما نگران دخالت این مثلث در مسائل عراق هستیم؛ اینها می‌خواهند در ماه‌های آینده حتی در انتخابات عراق هم دخالت کنند چون مسئله سعد حریری حل شد و مسئله بارزانی هم به نتیجه نرسید؛ بنابراین اینها به دنبال طراحی جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: باید کشورهای اسلامی، سفرای خود را از آمریکا فرا بخوانند و در اقدام عملی یا صادرات نفت را قطع کرده و یا حداقل چند میلیون بشکه از صادرات نفت را کاهش دهند.

دکتر رضایی گفت: این اقدام یکبار دیگر حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در پرچمداری آزادسازی قدس را به اثبات رساند.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد ورود به اظهارات و اقدامات محمود احمدی‌نژاد را ندارد؟ گفت: بحث آقای احمدی‌نژاد با قوه قضائیه است و این مسئله باید در چارچوب قانون پیگیری شود؛ تا زمانی که قانون مسیر خود را طی می‌کند، بهترین شیوه این است که به قانون احترام بگذاریم و نظر نهایی را به قانون واگذار کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سفر وزیر خارجه انگلستان به تهران گفت: امیدواریم این سفرها منجر به آن شود که اروپا موضع‌گیری قاطعی در برابر تندروی‌های آمریکا اتخاذ کند.این سفر فرصت خوبی است که روی تندروی های آمریکا و عواملی که منطقه را بر هم می زنند، بحث های خوبی صورت بگیرد.

دکتر رضایی در رابطه با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین گفت: همه مسئولین علاوه بر محکوم کردن این اقدام، طی روزهای اخیر خواستار قیام مسلمانان علیه این تصمیم شدند؛ امروز دوباره فلسطین مسئله اول جهان شده است و امیدواریم قیام برای آزادی قدس ادامه داشته باشد.

وی درباره بکارگیری بازوهای نظارتی مختلف در کشور برای تقویت شورای عالی نظارت عنوان کرد: گزارش‌هایی که پیرامون مجلس تهیه می‌کنیم را به شورای نگهبان و گزارش‌های پیرامون دولت و قوه قضائیه را به رهبری اعلام می‌کنیم و در این مسیر تلاش می‌کنیم از توان سازمان‌های بازرسی استفاده کرده و یک مجموعه باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسئله سپنتا نیکنام گفت: اگر این مسئله وارد مجمع شود، آن را حل و فصل خواهیم کرد و مصلحت را در این باره در نظر خواهیم گرفت، چنانچه پیش از این نیز مغایرت‌های مختلفی بین مجلس و شورا پیش آمده که در مجمع حل و فصل کرده‌ایم؛ گاهی برخی اعضای شورای نگهبان که در آن شورا در موضوعی بر اساس شرع و مغایرت با قانون اساسی در آنجا مخالفت کرده اند در اینجا بنا به مصلحت موافقت می کنند. چرا که وقتی پای مصلحت در میان باشد، در اینجا بر اساس مصلحت نظر دیگری می دهند.

ارسال نظر