کد خبر: ۳۶۸۶|
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان سربلند دفاع از حرم و شهدای مظلوم جهان اسلام در فلسطین و یمن و خاطره امام شهیدان که چهل سال پیش ملت ایران را به پیروزی رساند.

به گزارشپایگاه‌اطلاع‌رسانی‌دکتر‌رضایی،فرمانده کل سپاه در سال های دفاع مقدس با اشاره به اخلاص، نبوغ و فداکاری سردار شهید حسن باقری گفت: شهید باقری تا لحظه شهادت به طور مستمر در مسیر ارزش های انقلاب حرکت می کرد.

سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی شامگاه چهارشنبه چهارم بهمن ماه 1396 در یادواره بزرگداشت سردار شهید حسن باقری که با عنوان «نابغه دفاع» در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان سربلند دفاع از حرم و شهدای مظلوم جهان اسلام در فلسطین و یمن و خاطره امام شهیدان که چهل سال پیش ملت ایران را به پیروزی رساند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تشکر از سپاه محمد رسول الله(ص) و دست اندرکاران برگزاری این یادواره گفت: حسن باقری یار وفادار امام خمینی(ره) بود . خداوند در قرآن می فرماید که سرنوشت قومی تغییر نمی کند مگر اینکه نفوس جامعه تغییر کند. این تغییر رفتار ونفوس و ارزش ها در ایران اسلامی به وجود آمد و یکی از مستبدترین رژیم ها را سرنگون کرد و آرزوی صدساله ملت ایران محقق شد.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: یکی از این نفوس متحول شده، حسن باقری بود که مهاجر الی الله بود. جوانی که پیش از انقلاب به مبارزات روی آورد و بعد از پیروزی انقلاب در هر جایی که انقلاب نیاز داشت حاضر شد و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت. در چهره او ارزش های انقلاب، دفاع مقدس و شهدای دفاع مقدس را می توان مشاهده کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیش از انقلاب، ارزش ها و امتیازات در پست و درجه و ریاست بود ولی با وقوع انقلاب ارزش های طاغوتی كنار رفت و تبدیل به ضد ارزش گردید. در جوانان تحول یافته در مکتب انقلاب ارزش در خدمت به مردم و گمنامی شکل می گرفت . آنها رو به ارزش های جدیدی حرکت می کردند و به دنبال شهادت و خدمت به مردم بودند و همه این شاخصه ها در چهره شهید باقری پیداست.
سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی در یادواره نابغه دفاع: در چهره شهید حسن باقری،ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را می توان مشاهده کرد
دکتر رضایی با اشاره شهید باقری تا لحظه شهادت به طور مستمر در مسیر ارزش های انقلاب حرکت می کرد و آشنایی من با ايشان ازطريق ، معرفی وی توسط مقام معظم رهبر ي صورت گرفت. ایشان فرمودند که این جوان به درد کارهای اطلاعاتی می خورد ، جلسه ای را با او برگزار کردم و انگیزه ها و نظرات او را در مورد گروه ها و موضوعات مختلف جویا شدم، آنقدر خوب به سوالات جواب داد که حس کردم در بخش هایی معلومات او بیشتر از من است لذا اورا براي كار اطلاعاتي انتخاب كرديم ، به او گفتم از این اتاق که بیرون می روی اسم تو حسن باقری است و دیگر خودت را غلامحسین افشردی معرفی نکن.
وی در ادامه افزود : ناآرامی ها و ناامنی ها موجب هرج و مرج بود و کشور نیازمند افرادی مثل شهید باقری بود که سازمان اطلاعات انقلابی را بنیانگذاری کنند ، با كمك جواناني مثل ايشان سازمان اطلاعاتي قدرتمندي دركشور شكل كرفت ،
به محض حمله عراق به اتفاق آقای شمخانی در اهواز نشسته بودیم که هواپیماهای عراقی نزدیکی ما را بمباران کردند. در روزهاي اول جنك كسي از حرکت وپيشروي عراقی ها به داخل مرز خبر نداشت، در این برهه بود که حسن باقری خود را به خوزستان رساند و اطلاعات نظامی را راه اندازی کرد. آن روزها کشور در سرگردانی به سر می برد و ایام تاسف باری را در موضوع جنگ سپری می کردیم ، تا اینکه بعد از حکم امام در مورد فرماندهی سپاه اينجانب ، جمعی چند نفره متشکل از حسن باقری، آقای رشید، آقای رحيم صفوي و اقاي شمخانی و بعدا آقای صیاد را تشکیل دادیم که تصمیم گیری های اصلی در این جمع صورت می گرفت و بسیاری از عملیات ها در این جمع طراحی شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام استعداد و نبوغ شهید باقری را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : او اطلاعات امنیتی و نظامی را به خوبی می شناخت و در بعد فرماندهی نظامی هم رشد کرده بود ، در مسائل سیاسی بسیار صاحبنظر بود و تحلیل های او بسیار خواندنی است. او درخاطرات خود جمع بندي جلسه فرماندهان كه من اعلان كرده بودم را يادداشت كرده است درآن اظهارات شرايط اينده يعني شکست صدام و محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا و شکل گیری جبهه ای جدید توسط کشورهای عربی را در سال 1360 پیش بینی کرده بوديم .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان‌خاطراتی از دوران دفاع مقدس شهید باقری را حقیقتا نماد ایمان کامل دانست و افزود: شهید باقری اعتقاد به قلب، اعتراف به زبان و عمل به جوارح داشت و خالص بود و یکی از فرماندهان مقتدر ما در جبهه ها بشمار می رفت و امیدواریم در سایه ولایت ، برادری ها و اعتمادی که بین ما بود ماندگار شود و همواره در مسیر شهدا بمانیم .
در ابتدای این مراسم سردار یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) به نمایندگی از رزمندگان دفاع مقدس، به خانواده های محترم شهدا، جانبازان، فرماندهان نیروهای مسلح و میهمانان حاضر در این یادواره خوش آمد گفت و افزود: بزرگداشت شهید باقری، بزرگداشت جوان ایثارگری است که قله های ابتکار و نوآوری را فتح کرد و به یکی از معجزات انقلاب تبدیل شد.
در این مراسم با حضور سرلشکر محسن رضایی سرلشکر محمدباقری، سردار سلامی و دکتر رحمانی فضلی از خانواده های همرزمان شهید حسن باقری، شهیدان دکتر مجید بقائی، توکل قلاوند، محمدتقی رضوانی و مجتبی مومنیان تجلیل شد و توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ازکتاب « ملاقات در فکه »و کتاب «روایت زندگی شهید حسن باقری» ماکت تندیس و تمبر یادبود شهید حسن باقری و نمایشنامه «رود آتش» رونمایی شد.


ارسال نظر