کد خبر: ۳۶۹۵|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره 550 شهید نیشابور در کردستان در سالگرد شهید مدافع حرم حاج محسن قاجاریان گفت: جوانان ما همانطور که چهل سال پیش کارهای بزرگی را انجام دادند، الان هم با تاسی به شهدا می توانند قله های پیشرفت را فتح کنند.

به گزارشپایگاه‌اطلاع‌رسانی‌دکتر‌رضایی،فرمانده کل سپاه در سال های دفاع مقدس پنجشنبه 19 بهمن ماه در اولین یادواره 550 شهید نیشابور و فیروزه در مناطق عملیاتی کردستان و شمال غرب که همزمان با سالگرد شهادت سردار حاج محسن قاجاریان در نیشابور برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: سالروز پیروزی بزرگ ملت ایران در طول تاریخ اسلام و ایران عزیز را تبریک می گویم. تشکر می کنم از مسوولان و مردم نیشابور که این سالها، یادواره های در خور شهدا را برگزار کردند و با تکریم از خانواده های شهدا، از افتخارات شهر خود، تجلیل کرده اند. شهرستان تاریخی و اسلامی نیشابور، در طول تاریخ ایران اسلامی همیشه در خط مقدم تمدن سازی بوده است. در همه برحه های تاریخی، مردم این منطقه نقش فعالی در فرهنگ و تمدن و دفاع از ایران واسلام ، داشته اند. در این نیم قرن اخیر، نیشابور هم در پیروزی انقلاب اسلامی، هم در دفاع مقدس و هم تا به امروز، خوش درخشیده است. کمتر شهری را می شناسم که اولا در همه صحنه ها حضور داشت باشند ، یک دوره تاریخی مستمر 50 ساله همیشه در صحنه بوده اند و در اقصی نقاط جبهه مقاومت ایستاده باشند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: مردم این شهر در همه صحنه ها همیشه حاضر بوده اند. در تیپ ویژه شهدا، در منطقه کردستان، در مقابله با ضد انقلاب و مقابله با ارتش متجاوز عراق و تیپ 21 امام رضا(ع)، چه در لشکر 5 نصر و چه در واحدهای دیگر خراسان، 50 هزار رزمنده نیشابوری در جبهه ها حاضر بودند. این کارنامه افتخار آمیز نیشابور است که در کنار آن سابقه فرهنگی و حماسی، 55 سردار شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد. شهید شوشتری که جانشین نیروی زمینی بودند، در همه مناطق به طور دائم، سینه ی خود را برای دفاع از اسلام، سپر کرد. شهید مهدیان پور، شهید قاجاریان و انبوه شهدای این شهرستان، باعث افتخار همه ایرانیان هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر خاطره ای از شهر نیشابور گفت: سال 53 من تازه از زندان آزاد شده بودم، در زندان متوجه انحرافات منافقین شدم و خیلی از مارکسیست شدن این مبارزین علیه شاه غصه دار شدم. تصمیم گرفتیم که تمام ادبیات مبارزه را با عناوین اسلامی نامگذاری کنیم. نام خانه های تیمی را هم بر اساس حدیث سلسله ذهب، به نام "حصن" نامگذاری کردیم. این حدیث را امام رضا(ع) در نیشابور فرموده اند و باعث علاقه ما به این شهر شد. امام رضا(ع) می خواست بفرماید که روزی در این مملکت انقلابی توحیدی بر پا خواهد شد و شما مردم نیشابور در انقلاب اسلامی حضور جانانه داشتید. از این منطقه صدای توحید و خداپرستی بلند بود.
سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی در یادواره شهدای نیشابور: یادواره های شهدا بهترین کلاس آموزشی برای جوانان است / امروز هم در همه عرصه ها، شعارهای ما بايد توحیدی باشد
دکتر رضایی افزود: این انقلاب از دل توحید و عبارت لااله الا الله بیرون آمده و یک انقلاب صرفا سیاسی و قومی و منطقه ای نیست. آزادی در انقلاب ما از دل توحید بیرون آمده. توحید یعنی آزاد شدن از همه یوق ها، از بند آمریکا و انگلیس، یعنی ما آزادی و استقلال. ما استقلال را می خواهیم که جمهوی اسلامی را برپا کنیم تا ارزش های اسلامی را اقامه کنیم.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت در جبهه های جنگ هم من و شما با انگیزه توحیدی به میدان رفتیم و شعارهای اسلامی را سر دادیم. در کردستان و در خاک عراق جنگیدید، در عملیات های مختلف، مبارزه اسلام و کفر در میان بود. جنگ ما با صدام به عنوان نماینده باطل و نماینده استکبار جهانی بود. تا امروز هم که در همه صحنه ها هستیم ، شعار ما همان توحید است. به آمریکایی ها می گوییم که از نوکری دنیا و منافع زودگذر نجات پیدا کنید. بگذارید ما در کشورمان با ارزش ها و دین و مذهب خود زندگی کنیم. بگذارید مسلمانان جهان آزادانه زندگی کنند. به اروپایی ها می گوییم که ما برای دفاع از خود موشک داریم. از طریق موشک، خلا وجود هواپیماهای نظامی پیشرفته را پر کرده ایم. دیروز به سفیر فرانسه گفتم که این منطق ساده را چطور نمی پذیرید که ما برای دفاع از خودمان را موشک را جایگز ين بسياري از سلا ح ها کرده ایم. ما این دفاع را در برابر تهاجم کفر پیش بینی کرده ایم.
این انقلاب در جامعه ما، در سیاست و امنیت ما تحول ایجاد کرده است. در جوان های ما تحول اساسی ایجاد کرد و آنها را تبدیل به قهرمان کرد. حضور شهید قاجاریان و همرزمانش در حلب برای دفاع از انسانیت در برابر وحشیگری داعش بود. همه دنیا این را می گویند که مسلمانان ایرانی آمدند و داعش را از بین بردند
. اگر این داعشی ها باقی می ماندند، جهان درگیر جنایات بزرگی می شد. سفیر فرانسه اعتراف کرد که مردم اروپا با کار بزرگ ایرانی ها در نابود کردن تروریست های داعش، آشنا نیستند.
دکتر محسن رضایی با اشاره به تلاش های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور گفت: حالا چند تا اغتشاش در کشور واقع شده، بعضی روحیه هاشان را از دست داده اند. البته ما ناکارآمدی در کشور را نفی نمی کنیم. باید قضایا و عدم مسوولیت پذیری را پیگیری کرد اما این یک واقعیتی است که دشمنان ما می خواهند از این نقاط ضعف استفاده کنند. جمهوری اسلامی، محصول سربرآوردن از میان تهدیدات است. اگر جنگ تحمیلی نبود، اقتدار ایران باز نمی گشت. امروز هم مشکلات ، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که تهدید هستند را می توان تبدیل به فرصتی برای پیشرفت وشكوفايي کرد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در سال 1359 ارتش عراق از پنج استان وارد ایران شد. تمام مرزهای غربی ایران ظرف 4 ساعت فرو ریخت. چند ماه بعد در خرداد 1360 منافقین دست به اسلحه بردند و ناآرامی ایجاد کردند. با تیغ های موکت بری، به مردم حمله می کردند و روزی چهل پنجاه نفر را در شهر تهران زخمی می کردند. بعد هم دست به سلاح گرم بردند و ساختمان های دولتی و حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند. یک روز در چهارراه قصر تهران در حال تردد بودیم که دیدیم که چند منافق یک جوان حزب اللهی را می زدند. ما از ماشین پیاده شدیم و با دست خالی درگیر شدیم. درسال شصت يا عراق در كشور ما بود ويا منافقين در بقيه استانها كشتار مي كردند ، ولي دو ماه بعد همه منافقین را جمع کردیم. خرمشهر را چند ماه بعد آزاد کردیم و از مرزها عبور کردیم. ما دشمن را دنبال کردیم و به سمت بصره حرکت کردیم. نباید تا اتفاقی روی می دهد، عده اي با فضا سازي روحيه مردم را تضعيف كنند. دشمن می خواهد امنیت ما را نقض کند. دشمن برای امنیت ما طمع کرده است. ایران جزیره امن منطقه است و موجب حسادت و دشمنی دیگران شده است. افتخار می کنیم به سردار پاکپور که دو تیم از داعشی ها را اخريا در سر پل ذهاب بدون تبلیغات از میان برد. ما باید ضمن حفظ امنیت، مشکل اقتصاد، کشاورزی و صنعت را حل کنیم. مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم.
دکتر رضایی گفت: این یادواره های شهدا بهترین کلاس آموزشی برای جوانان است که ببینند پدران و برادرانشان چطور از سد مشکلات گذشته اند. مدیران باید عرصه را برای پیشرفت جوانان آماده کنند. دانشگاه ها و اساتید باید با همتی بلند، حالت توقف و کندی را از اقتصاد دور کنند و شکاف میان رشد امنیت و اقتصاد را حل کنند. شهدا به ما می گویند که افق دید شما در شهر های خود محدود نشود، تا حلب و فراتر از آن را در نظر بگیرید. جوانان ما همانطور که چهل سال پیش کارهای بزرگی را انجام دادند، الان هم با تاسی به شهدا می توانند قله های پیشرفت را فتح کنند. از این یادواره ها، فرا تر از تکریم شهدا، باید درس بیاموزیم. ایمان و خلاقیت شهدا را فرا بگیریم و با رهبری فرزانه که همان ادبیات توحیدی را بر زبان دارد و انقلاب را شکست ناپذیر نگه داریم.
در ابتدای این مراسم جناب سرهنگ سلیمانی، فرمانده تیپ 21 امام رضا (ع) حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران و رزمندگان، بسیجیان و اعضای شورای تامین و اداری، امام جمعه و روحانیون نیشابور را در این یادواره خیر مقدم گفت.
در ادامه این مراسم، با حضور دکتر محسن رضایی از جمعی از خانواده های معزز شهدا ، جانبازان و مدافعان حرم و چهره های فرهنگی خدوم به شهدا تجلیل شد.


ارسال نظر