با حضور در شبکه استانی دنا
کد خبر: ۳۷۲۰|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
دکتر محسن رضایی با حضور در برنامه زنده نگاه روز در شبکه دنا، با مردم خونگرم استان کهگیلویه و بویراحمد گفتگو کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مردم کهگیلویه و بویراحمد گفتگو کردبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این برنامه با تسلیت سانحه هوایی و جان باختن 66 هموطن به خانواده های داغدار گفت: یکبار دیگر تسلیت عرض می کنم و امیدوار هستم این آخرین حادثه تلخی باشد که در استان ما بوجود می آید. همه ی ملت ایران نسبت به این واقعه اظهار هم دردی کردند و خودشان را شریک غم مردم خوب استان ما دانستند و با پیام های تسلیت مختلفی که گفتند و در رسانه های داخلی و خارجی منعکس شد، نشان دادند که ملت بزرگ ایران خود را یکپارچه و ید واحده می داند و در مشکلات همه حضور پیدا می کنند.

دکتر محسن رضایی افزود: البته من هم در این نوع رویدادها، حسی پیدا می کنم که نمی توانم بی تفاوت باشم. در زلزله و سیل و حوادثی از این قبیل بلافاصله پس از تاثر سعی می کنم که اگر کاری از دست من بر می آید، انجام دهم. این حس در استان هایی که من در آنجا احساس تعلق دارم، بیشتر می شود. وقتی شنیدم که این حادثه برای هواپیمایی که به مقصد یاسوج در پرواز بوده اتفاق افتاده، به شدت متاثر شدم و لحظه به لحظه پیگیری می کردم. در ساعات اولیه که مشخص نشده بود چه اتفاقی افتاده و صحبت از این بود که هواپیما ارتباطش قطع شده و معلوم نیست چه اتفاقی افتاده، نگران بودم. وقتی هم که مشخص شده که هواپیما سقوط کرده، یکباره موجی عظیم از سراسر کشور و از سوی ایرانیان خارج از کشور، براه افتاد که نوعی احساس همدردی واحد بود. نوعی از نمایش وحدت ملی در ابراز همدردی با خانواده های داغدار بود که به وجود آمد. این نشان می دهد که با وجود اقوام و زبان های مختلفی که در ایران داریم، ملت ایران یک جامعه یک پارچه است. چنین اظهار همدردی سراسری را در سایر کشورهای جهان مشاهده نمی کنید.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: در ساعات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه هم، وقتی خودم را با خودرو به سرپل ذهاب بروم، به دوستان راهنمایی و رانندگی پیام دادم که کنترل بیشتری بر جاده ها داشته باشند، زیرا بزودی مردم نوع دوست برای کمک رسانی راهی کرمانشاه می شوند. این اتحاد و صمیمیت مردم ایران را می رساند. یکی از خبرهای خوبی که این روزها به من دادند، این بود که بعضی از مردمی که استان و مردم ما را در کهگیلویه و بویراحمد نمی شناختند، وقتی آمده بودند به اینجا و مهمان نوازی مردم را دیده بودند گفته بودند که با دیدن مهمان نوازی این مردم، داغ هامان تسلی یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بازدید امروز خود از شهرستان های دنا و سی سخت و کمپ کوه گل اشاره کرد و گفت: امروز با مساعد شدن هوا، اولین گروه های کوهنوردی راهی ارتفاعات شدند. با تک تک این جمعیت قابل توجه از امدادگران دیدار کردم. آنها هم از جمعیت هلال احمر مرکز، این استان و استان های اطراف بودند. سه نفر از تکاوران ارتش مانده بودند ، از نيروهاي  سپاه و بسیج منطقه بودند که با کوه دنا آشنا بودند را دیدم. جالب بود برای من که عده از افراد داوطلب که وابسته به هیچ دستگاهی نیستند و افتخارات صعود به هیمالیا و اورست را در کارنامه دارند، به اینجا آمده بودند. به همه امداد گران سلام مقام معظم رهبری را رساندم و گفتم ان شا الله امروز حداکثر تلاش تان را انجام دهید. اولین بالگرد راهی ارتفاعات شد و ساعتی بعد خبر رسید که جعبه سیاه هواپیما و تعدادی از پیکرهای جانباختگان را یافته اند.

دکتر محسن رضایی در بخش دیگری از گفتگوی خود، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی انقلابی، صبور و تلاشگر خواند که رسیدگی به نیازهای آنها و توسعه این استان، وظیفه همه مسوولان است و گفت: مردم این استان به اندازه فداکاری ای که در طول تاریخ انقلاب صورت داده اند، خدمات دریافت نکرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تشکر از مسوولان محلی که در پی این سانحه بر تلاش های خود افزوده اند گفت: به نظر من الان شاید زود باشد که قضاوت تخصصی در مورد این سانحه داشته باشیم اما یک سری قضایا هست در موضوع پرواز و مسیر پرواز که باید هرچه زودتر اصلاح شود. از نظر حوادث و رویدادها هم بالاخره باید امکانات فنی و سیستم های امدادی بهتری در اینجا مستقر شود . خوشبختانه با خبر شدم که ظرف دو سال آینده از نظر امکانات بیمارستانی، تحولی در این استان روی خواهد داد. من کم بودهای استان را یادداشت کرده ام و به امید خدا در مجمع و مجلس دنبال خواهم کرد و با مسوولین دولتی هم این مسائل را طرح خواهم کرد.
ارسال نظر