کد خبر: ۳۷۳۲|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
حمله محدود پس از یک هفته تهدید، اقدامي براي حفظ آبروی رییس جمهور آمریکا بود.
به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی‌دکتر‌رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

حمله محدود پس از یک هفته تهدید، اقدامي براي حفظ آبروی رییس جمهور آمریکا بود.
این حمله محدود بعد از شکست تروریست‌ها در حلب و آزادی کامل غوطه شرقی، نمي تواند جبران ناکامی های امريكا باشد و نشان می دهد که آمریکا گزینه نظامی مؤثری در سوریه ندارد.
موضع قاطع روسیه، عدم همراهی بسیاری از کشورهای اروپایی و احتمال وارد آمدن آسیب جدی به اسرائیل از سوی حزب الله، ترمز احساسات ترامپ را کشید. زمان آن رسيده است كه آقاي ترامپ به راه حل سياسي در سوريه تن دهد؛ زیرا ادامه جنگ در سوريه به ضرر آمريكا و مردم منطقه است. حملات امروز نشان داد كه دست امريكا در اقدام نظامی بسيار ضعيف شده است.
حمله محدود پس از یک هفته تهدید

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
سازمان ملل: سالی ۶ میلیادر دلار (نصف یارانه‌های نقدی)
شاید قابل اتکاترین رقم، برآورد دفتر نماینده سازمان ملل در امور سوریه، استفان دی میستورا باشد. جسی شاهین سخنگوی این دفتر گفته برآورد سازمان ملل این است که ایران به طور متوسط "سالی ۶ میلیارد دلار" (معادل ۲۲ هزار میلیارد تومان با نرخ دلار بانک مرکزی) در سوریه هزینه می‌کند.
برای مقایسه، این برآورد به معنی آن است که ایران، سالانه حدودا به اندازه نصف بودجه پرداختی یارانه‌های نقدی به سوریه کمک کرده است. اگر ایران این رقم را به صورت منظم در شش سال جنگ داخلی سوریه هزینه کرده باشد، به معنی پرداخت ۳۶ میلیارد دلار است. این رقم، حدود سه برابر بودجه دفاعی سالانه ایران است.
- برآوردهای مستقل: ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار در دو سال اول