کد خبر: ۳۷۸۷|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

در روزهای گذشته برخی رسانه های معلوم الحال که ید طولایی در به انحراف کشیدن اذهان عمومی مردم و تبدیل فرصت های ملی به تهدید دارند و از سویی نیز با ترجیح منافع شخصی و جناحی بر منافع ملی خسارت های سنگینی تا کنون به ملت ایران وارد کرده اند، با انتشار تقطیع شده یکی از گفت و گوهای دکتر محسن رضایی با رسانه ملی که در تیرماه سال 1394 صورت گرفت، دوباره مسیر تخریب جریان و گفتمان های اصیل انقلاب را در پیش گرفته اند.

صرف نظر از این حقیقت که این رویکرد رسانه ای برای میلیون ها ایرانی هوشمند و آگاه نخ نما شده است و این افراد با چنین سبک و سیاقی دیگر راه به جایی نخواهند برد، اما بررسی واقعیت های کامل گفت و گوی مورد اشاره که قطعاً باید در ظرف زمانی خودش بررسی شود، برای تنویر افکار عمومی ضروری به نظر می رسد.

واقعیت این است که گفت و گویی که از دکتر رضایی در روزهای اخیر و با هدف تخریب این چهره انقلابی آن هم به صورت تقطیع شده در برخی رسانه ها و فضاهای مجازی منتشر می شود، بخش کوتاهی از یک گفت و گویی طولانی ایشان با بخش گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما است که در 21 تیرماه سال 1394 صورت گرفت.

در تاریخ مذکور هنوز مذاکرات برجام در حال برگزاری بود و آمریکایی ها با پیش کشیدن موضوع موشک های بالستیک ایران به پای میز مذاکره تلاش داشتند تا در کنار مسئله توافق هسته ای و محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران، توان نظامی و موشکی ایران را نیز به توافق نامه اضافه کنند و عملاً ایران را در دو بعد توان هسته ای و موشکی با محدودیت های جدی رو به رو کنند؛ خطری بزرگ که اگر آن زمان آمریکایی ها در اجرایی کردنش موفق می شدند مشخص نبود در شرایط کنونی چه خسارت های سنگینی علاوه بر مسئله اقتصاد در حوزه امنیت نظامی متوجه ایران و ایرانیان می شد.

همین مسئله سبب شد تا مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، شخصاً به مسئله ورود کنند و با سخنانی هشدار دهنده و تهدیدآمیز علیه کشورهای غربی این موضوع را به مسئولان داخلی و نیز خارجی گوشزد کنند که ایران تحت هیچ شرایطی در جریان توافق هسته ای در مورد مسئله موشک مذاکره نخواهد کرد.

جدا از فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری، دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از جمله مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران بود که در سخنرانی های متعدد از جمله گفت و گوی ویژه خبری بیستم تیرماه سال 1394 با بکاربردن تعابیری خاص و تهدید آمیز نسبت به آمریکا تلاش کردند تا خطر اضافه شدن مسئله توان موشکی ایران به ماجرای توافق برجام را از بین ببرد.

دکتر رضایی در این گفت و گوی خبری به صورت دقیق گفت برخی داشتند جامعه را در داخل به حالت دو قطبی می کشاندند که مقام معظم رهبری کاملاً جامعه را یکپارچه کرد.

وی افزود: در میز مذاکره از دوستان خود می خواهیم محکم روی مواضع حق و منافع ملی ایران بایستند که تابحال ایستاده اند و مطمئن باشند ملت ایران پشتیبان آنها هستند. آمریکا نیز بداند از لحاظ نظامی علیه ایران هیچ کاری نمی تواند بکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت غنیمت شمردن لبخندهای رئیس جمهور ایران از سوی آمریکا تصریح کرد: آمریکا باید این لبخند آقای روحانی و ظریف را غنیمت بداند. آقای روحانی و ظریف 13 سال پیش لبخندی زدند و شما تحویل نگرفتید آن سیلی 20 هزار سانتریفیوژی و غنی سازی 20 درصدی را تحویل گرفتید. توصیه می کنیم این لبخند آقای روحانی را تحویل بگیرید و سیلی 100 هزار سانتریفیوژی نخورید.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران همچنین در ادامه تأکید کرد: من به عنوان یک سرباز و پاسدار انقلاب قول می دهم اگر آمریکایی ها بخواهند به ایران چشم بد داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند مطمئن باشند ما در هفته اول حداقل 1000 آمریکایی را اسیر می گیریم و آن موقع برای آزاد کردن هر یک از آنها باید چند میلیارد دلار بدهند. آن موقع مشکل اقتصادی ما نیز ممکن است حل شود، (پس) باید این فکر را از سرشان بیرون کنند.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما نیز عکس العمل نشان می دهیم به صورتی که خودمان مصلحت می دانیم. راهی ندارند جز اینکه مذاکرات را به صورت معقول و با روی خوش نشان بدهند. شما که تا حالا آمده اید جلو. چرا می خواهید ساعات آخر را تلخ کنید و سوءنیتی در بخش نظامی ایران به وجود بیاید. این که می گویید ایران موشک های بالستیک نباید داشته باشد، اگر فردا اسراییل به ایران حمله کرد ایران نباید بتواند جواب آنها را بدهد؟

سخنانی که از قول دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن اشاره شد، اگرچه تنها بخش پایانی گفت و گوی مشروح وی با شبکه دوم سیما در تاریخ 20 تیرماه سال 1394 بود، اما برای کسانی که اهل تأمل هستند و تحت تأثیر فضاهای تبلیغاتی و انحرافی قرار نمی گیرند، کافی به نظر می رسد.

در این مواضع دکتر رضایی جدا از اشاره به ضرورت تلاش تیم مذاکره کننده ایرانی که در جریان یکی از سخت ترین مذاکرات تاریخی ایران با دنیای غرب بود برای دفاع از منافع بر حق ملت ایران، همچنین با سخنانی هوشمندانه و تهدیدآمیز موفق شد شرایطی را فراهم آورد تا تیم مذاکره کننده ایرانی با مواضعی مقتدر دوباره راهی مذاکرات برجام شود.

نتیجه اینکه مشاهده فیلم کامل گفت و گوی مورد اشاره یا خواندن متن آن که در بستر اینترنت قابل دسترسی است و نیز لحاظ کردن ظرف زمانی تابستان سال 1394 که مذاکرات برجام به مراحل حساس خود رسیده بود، می تواند سنجیده و کاربردی بودن سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن زمان را برای هر شهروند اهل تفکری اثبات کند و از سویی نیز غرض ورزانه بودن تقطیع سخنان آن زمان ایشان را بدون اشاره به شرایط زمانی و مشروح گفت و گو نشان دهد.


ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
سردار این رابدانند که هر کار خیری که انجام میدهند تاثیرات مثبت آن همیشه باقی خواهد ماند و خداوند در این دنیا و آخرت به ایشان پاداش خواهد داد.