دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری:
کد خبر: ۳۸۰۷|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
دکتر محسن رضایی در یادواره شهدای عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: دولت باید با تجهیز و سازماندهی مردم مشکل اقتصادی را رفع کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی؛ سرلشکر پاسدار دکتر محسن رضایی در یادواره 300 شهید عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب به استان غيور مردان و شيرزنان و مجاهدان چهار محال و بختياري برگزاری يادواره شهداي عشاير، قابل تقدير است، از مسئولان و فرماندهان و نمايندگي مقام معظم رهبري جاي تشكر دارد، كه هر سال به اين مناسبت يادواره هايي را برگزار مي كنند.

دکتر محسن رضایی افزود: عشاير ايران از ترك و لر و كرد و بختياري و بلوچ و مازني و تركمن و خراساني، اساس جمعيتي و هويتي ايران واحد را شكل داده اند، و تعلق آنها به ايران و اسلام در فداكاري تاريخي آنها نمود و نمايش دارد، در دفاع مقدس و تاريخ ايران عشاير بختياري افتخارات بزرگ، ازجمله بازگردندان مشروطه و آزادي مجلس شوراي ملي دركارنامه خود دارند، نقش بختياري ها و مردم چهارمحال چه در تيپ قمر بني هاشم و لشگر ولي عصر و لشکرهاي اصفهان قابل تقدير است، خوشبختانه دفاع مقدس ما دستاوردهاي زيادي داشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه، عشایر عاشقانه و بارها فداکاری کردند تا ایران و اسلام بماند، خاطرنشان کرد: شهدا تمامی هستی خود را تقدیم یک هدف مقدس کردند.
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع)، عشایر را خط مقدم حفظ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جمعیت شهدای عشایری از هزاران نفر بیشتر است و این نشان دهنده غیرتمندی، دلاوری و از خودگذشتگی این قشر از جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی ایران و عراق، مقابله با یک ائتلاف جهانی بود، خاطرنشان کرد: زمانی جنگ به ما تحمیل شد که ما به دلیل پشت سر گذاشتن دوران انقلاب ارتش منسجم و امکانات نظامی نداشتیم.
دکتر رضایی، بیان داشت: شبکه‌های غربی همیشه موج رسانه ای را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راه می اندازند تا ناامیدی و دلسردی را در بین مردم جامعه ترویج دهند.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی زمانی به ایران حمله کرد که اطمینان صد در صد از شکست ما داشت، تصریح کرد: در جنگ امکانات بسیاری در اختیار عراق قرار گرفت و این در حالی بود که حتی هیچ کشوری سیم خاردار هم به کشور ما نمی‎داد.
سرلشکر محسن رضایی با تاکید بر اینکه، ارتش عراق از یک¬هزار و 200 کیلومتری مرز ایران عبور کرد و دو و نیم میلیون نفر آواره شدند، افزود: این زمانی بود که دولت به تنهایی جنگ را اداره می کرد، زمانی جنگ به نفع ما شد که مردم به صورت سازماندهی شده وارد میدان شدند و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ايستادگي ملت ما و پيروزي درجنگ و تدبير حضرت امام در پذيرش قطعنامه موجب انتقال جنگ به درون جبهه متحدين صدام گرديد، اگر صدام در جنگ با ايران پيروز مي شد و يا نیروهایش در خاك ما مي ماند و يا جنگ در سر مرزها ادامه پيدا مي كرد و تعيين تكليف نمي شد، آتش بس داده مي شد ولي تنش و چالش و تهديد در مرزهاي ايران و عراق باقي مي ماند، و يا آنكه ايران قطعنامه را نمي پذيرفت هيچگاه صدام به كويت حمله نمي كرد و اگر صدام به كويت حمله نمي كرد، امريكا نيز به صدام حسين حمله نمي كرد، و رژيم بعثي عراق سقوط نمي كرد، بنابراين پايان جنگ عراق وايران دوتاست، جنگ ما دو تا پايان دارد، یکی در مردادماه سال ٦٧ ، و دومی سقوط صدام ذلت¬ بار رژیم بعث در سال ٨٢.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه "تاریخ، رشادت‎های شهدای ما را خواهد نوشت"، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان در بزرگ‌ترینِ جنگ‌های دنیا حضور یافتند و برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند.
دکتر رضایی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی جامعه، عنوان داشت: برخی می گویند مردم کار اقتصادی را بلد نیستند، این در حالی که مردم کار اقتصاد را به خوبی اداره جنگ  می دانند.
وی با بیان اینکه مسئولین باید بدانند این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و به پیروزی رساندند، گفت: امروزه ما با جنگ اقتصادی رو به رو هستیم و این درحالی است که دولت‌مردان باید بدانند بدون همراهی مردم در این جنگ موفق نخواهند شد.
دولت باید همچون دوران جنگ به مردم اعتماد کند و با ساماندهی و تجهیز مردم مشکلات اقتصادی را حل کند.

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: راه شهدا میراث آن‌هاست که باید با پاسداری از آن این حق را ادا کنیم.
وی با بیان اینکه مسئولین باید بدانند این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و به پیروزی رساندند، گفت: امروزه هم ما با جنگ اقتصادی رو به رو هستیم و دولتمردان بدون مردم در این جنگ موفق نخواهند شد.
استاد دانشگاه جامع امام حسين افزود: دولت برای پیروزی باید مردم را به صحنه بیاورد و با تجهیز و توانمند کردن آنان از این جنگ استکباران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سربلند بیرون آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت از ظرفیتهای مردم وجوانان برای رسیدن به پیشرفتهای اقتصادی استفاده کند گفت: کاهش ارزش پول ما امروزه به دلیل مدیریت غلط است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود. درآینده دراین رابطه بیشتر صحبت خواهم کرد.
یادواره 300 شهید عشایری استان امروز 15مهرماه همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظر