دکتر محسن رضایی در همایش خیریه آبشار عاطفه ها:
کد خبر: ۳۸۲۲|
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر محسن رضایی در همایش هم اندیشی مدیران و نیکوکاران خیریه آبشار عاطفه ها گفت: مردم با خلاقیت و فکر خود، می توانند دولت را کمک کنند. دولت و مجلس باید قوانین حمایتی از مشارکت مردم را تنظیم کنند.
یکی از علایم ولایت در قرآن، کمک به مردم است / هدف از تحریم این است که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند / بانوان برای پیروزی در جنگ اقتصادی، نقشی برابر با مردان را بر عهده دارندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ظهر پنجشنبه هشتم آذرماه در در همایش هم اندیشی مدیران مناطق و شعب سازمان مردم نهاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها گفت: ایام ماه ربیع را به شما بانوان مددکار تبریک می گویم و از پرودگار متعال برای شما طلب اجر و رحمت می کنم. اجر شما با خداست، زیرا که شما با یاری رساندن به محرومین به خدا کمک می کنید. کار بسیار بزرگی را شما در پیش گرفته اید و به شما تبریک می گویم برای انتخاب این راه.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در اکثر آیات قرآن هر جا صحبت از ایمان است از عمل صالح یاد می شود. در کنار نماز هم از انفاق صحبت شده است. انفاق و احسان از ارکان دین اسلام است. همانطور که نماز پایگاه ایمان است انفاق در راه خدا پایگاه عمل صالح است، امور خیریه هم نشانه عمل صالح مومنین است. عمل صالح فراتر از انفاق است اما انفاق نماینده ای از اعمال صالح است. در سوره نور، خدا وعده روزی زنان و مردان را می دهد که تمکن مالی برای ازدواج را ندارند. یکی از راه های رسیدن روزی به زوج ها، عمل خیر است . نیکوکاران سربازان خدا برای کمک به محرومین هستند. 
دکتر محسن رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در آیه ولایت، یکی از علایم ولایت، کمک به محرومین است. رهبری و مسولیت مردم همراه با یاری رساندن به محرومین است . کمک به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار می دهد. روزی پیامبر خدا با جمعی از صحابه مشغول به نماز در مسجد بودند، فقیری به مسجد وارد شد و با صدای بلند طلب کمک کرد و حضرت علی (ع) در حال رکوع به فقیر علامت داد و به وی انگشتر خود را بخشید. امیرالمومنین در محضر خداوند متعال، صدای این فرد فقیر را شنید. صدای محرومین در محضر خداوند متعال منعکس می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما با دو ظلم بزرگ مواجه است یک ظلم تاریخی که امریکا و انگلیس وشوروی سابق عقب ماندگی های فراوانی به ما تحمیل کردند . عقب ماندگی 200ساله در صنعت و کشاورزی و خدمات، یک واقعیت است که از استعمارگران به ما تحمیل شده است. اگر ایران طی دویست سال گذشته قبل از انقلاب پیشرفت می کرد و مواد اولیه و منابع خودمان را در صنعت و کشاورزی استفاده می کردیم، اروپا و آمریکا نمی توانستند نفت و منابع ما را به تاراج ببرند. برای همین صنایع قدیمی خود را به ایران صادر می کردند. آنها نگران بودند که ایران مقتدر در قله ی منطقه ی خود، می تواند کشورهای دیگر منطقه را دور خود جمع کند.
وی افزود: ظلم دوم تحریم های اخیر است، دلیل اینکه بعد از انقلاب تحریم می شویم این است که مقتدر و پیشرفته نشویم. آقای ترامپ هم گوی سبقت را از همه ظالمین ربوده و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته و غیرقانونی ما را در محاصره قرار داده است. 
رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور افزود: ما نیازمند تحولی هستیم که مردم به صحنه بیایند. مردم با خلاقیت و فکر خود، می توانند دولت را کمک کنند. دولت و مجلس باید قوانین حمایتی از مردم را تنظیم کنند. در امور خیریه ها نیز قانون جامع حمایتی نداریم که کمک های صاحبان سرمایه به نیازمندان را بخشی از مالیات آنها محاسبه کند.
دکتر رضایی با اشاره به این نکته که مردم باید مشارکت پذیری خود را بالا ببرند، گفت: مشارکت پذیری را خیریه ها می توانند ارتقا دهند. در ستاد توانمندسازی محرومین به دنبال افزایش مشارکت پذیری هستیم. باید با تامین امکانات و آموزش مهارت ها، کارآفرینی و ارائه خدمات نیازمندان را توانمند کرد. باید مردم را تشویق کرد و روحیه و انگیزه را در کار و فعالیت اقتصادی بالا برد. استعدادهای بالقوه را از طریق آموزش و مهارت افزایی، بالفعل کرد. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انسان های مستعدی در روستاها و مناطق محروم هستند که باید شناسایی و حمایت شوند. فرماندهان و قهرمانان بزرگ جنگ هم، زمانی ناشناخته بودند. در جامعه ی ما قهرمانان گمنام زیادی وجود دارند که باید شناسایی شوند. امیدوارم توانمندسازی مردم در این خیریه با اولویت بیشتری دنبال شود. اگر مردم توانمند شوند، پول ملی ما ارزش خود را به دست خواهد آورد. پول ملی کشورها به عوامل مولد و جمعیت فعال، جوانان با هوش، منابع طبیعی ، بستگی دارد. اگر کار و تولید رونق بگیرد، در جنگ اقتصادی هم پیروز خواهیم شد.
رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور افزود: الحمد الله آبشار عاطفه ها روش خوبی را در مشارکت پذیری مردمی در پیش گرفته است. این نکته که آبشار عاطفه ها بر روی محور بانوان فعال شده است بسیار خوب است. بانوان برای پیروزی در جنگ اقتصادی، نقشی برابر با مردان را بر عهده دارند و خانواده ها باید در این موضوع فعال شوند.

در ابتدای این برنامه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نمایشگاه توانمندی ها و عملکرد خیریه آبشار عاطفه‌ها بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های شعب و مناطق مختلف این خیریه قرار گرفت.
همچنین حاج محمدجواد فولاد مدیرعامل سازمان مردم نهاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها حضور دکتر محسن رضایی در جمع مدیران منطقه ای این نهاد خیر مقدم گفت و گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه کرد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ترانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
بسیار عالی،وممنون از شما ،