دکتر محسن رضایی در جمع مردم شهرستان باوی:
کد خبر: ۳۸۴۶|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع نخبگان و اقشار مختلف مردم شهیدپرور شهر شیبان مرکز شهرستان باوی در شمال اهواز گفت: قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه اگر از مردم حمایت کنند، ما در این نبرد اقتصادی با آمریکا پیروز خواهیم شد.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز چهارشنبه سوم بهمن در مسجد امام حسن ابن علی(ع) شهر شیبان گفت: فرارسیدن ایام پیروزی ملت بزرگ ایران و پیروزی اسلام بر کفر جهانی را به شما مردم خوب شهر شیبان تبریک عرض می کنم و از امام جمعه و مسئولین این شهرستان تشکر می کنم که ما خوزستانی ها جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را از شهر شیبان آغاز کنیم. طایفه و عشیره باوی سابقه درخشانی در تاریخ معاصر ایران دارند و وفاداری خود را به ایران و خوزستان و نظام بارها اثبات کرده اند.خوزستانی ها نگذاشته اند، که این انقلاب، آسیب ببیند / خوزستان در جنگ و انقلاب خودش را به اثبات رساند / نبرد اقتصادی هیچ تفاوتی با جنگ تحمیلی ندارد

وی افزود: حادثه پیروزی انقلاب اسلامی، عصاره تلاش های ملت ایران در طول تاریخ بود. ملت ایران در مشروطه به میدان آمد، در ملی شدن صنعت نفت وارد شد، در 15 خرداد هم تلاش کرد اما موفق نشد. این جنگ که الان به پا شده، به خاطر پیروزی های شماست. این جنگ ها، یک داستان تکراری است. می خواهند مثل گذشته از داخل و خارج پیروزی را از شما بگیرند اما خوزستانی ها نگذاشته اند، که این انقلاب، آسیب ببیند.

دکتر محسن رضایی به خاطرات خود از دوران مبارزه با رژیم طاغوت اشاره کرد و گفت: من از کلاس هشتم دبیرستان در اهواز ساکن شدم و اتاقی از خانواده های عرب اجاره کردیم. از هنرستان با جمعی از جوانان گروه منصورون مبارزه با شاه را شروع کردیم. فشارها و سختی ها زیاد شد. در جمعه سیاه که تانک ها در خیابان 24 متری قدیم روی ماشین های مردم رفتند، من و شهید جهان آرا، با اسلحه به تانک ها حمله کردیم. این خبر در اهواز پیچید. خوزستانی ها در اعتصاب کارکنان شرکت نفت نقش مهمی داشتند. سوال مهمی بود که آیا شاه می تواند کشور را اداره کند یا نه؟ برای اثبات این نکته، خوزستانی ها به دستور امام، تولید نفت را قطع کردند. امام نامه ای به علمای خوزستان نوشتند و خواستند که اعتصاب حفظ شوند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس هم وقتی نیروهای انقلاب به میدان آمدند. من شدم فرمانده سپاه، آقای شمخانی معاون من شد. آقای علی هاشمی را به صحنه آوردیم و از جوانان ناشناس و گمنام، عملیات ثامن الائمه را اجرایی کردیم و آبادان و خرمشهر را آزاد کردیم. خوزستان در جنگ و انقلاب خودش را به اثبات رساند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گاهی برخی ها در مورد اقوام ایرانی حرف هایی می زنند تا اختلاف افکنی کنند. عرب های خوزستان جزو وفادارترین اقوام ایرانی از صدها سال پیش بوده اند. در ادوار مختلف خوزستان را این اقوام ساکن خوزستان حفظ کرده اند. در مشروطه که سردار اسعد پیشروی می کرد، اگر پشتوانه برادران عرب نبود، بختیاری ها به فتح تهران نمی رسیدند و مشروطه بر نمی گشت. اقوام خوزستانی هیچ وقت به کشتار هم روی نیاوردند.  نباید بین عرب و عجم فرق بگذاریم. تبعیض میان عرب و لر و بختیاری موجب سو استفاده دشمنان است.باید از وحدت و برادری که دستاورد انقلاب است، حفاظت کنیم. دومین دستاورد انقلاب، تعیین سرنوشت نظام توسط مردم است. ما باید اسلام  و حمایت مردم را حفظ کنیم تا کشورمان حفظ شود.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: ما در دوران یک نبرد اقتصادی و یک تحریم شدید ظالمانه هستیم. کشتی های ما را در حمل نقل نفت و کالا بیمه نمی کنند. نمی گذارند دلارهای فروش نفت مان به کشور وارد شود. ترامپ به تجارت و اقتصاد ما حمله کرده است. نبرد اقتصادی هیچ تفاوتی با جنگ تحمیلی ندارد. خوزستانی ها بار دیگر میدانی را یافته اند که می توانند آمریکا را شکست دهند. این نبرد از در خانه ها شروع می شود. از کارخانه ها و مزارع شروع می شود. می توانیم در تولید با بیل و داس و آچار دشمن را شکست بدهیم. شما باید با فقر و بیکاری بجنگید. آمریکایی ها ما را تهدید کرده اند که از گرسنگی با آنها مذاکره خواهیم کرد. ما اثبات خواهیم کرد که با تولید و کار مضاعف، آمریکایی ها این آرزو را به گور خواهند برد.

دکتر رضایی گفت: روش کار، مثل انقلاب و جنگ است که جوانان به میدان آمدند و به آنها اعتماد شد و حمایت شدند. قوای سه گانه مقننه، مجریه و قضائیه اگر از مردم حمایت کنند، ما در این نبرد اقتصادی با آمریکا پیروز خواهیم شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اطلاع دارم که بنا به طرح مقام معظم رهبری، در شهرستان شما 15 هزارهکتار زهکشی شده و سال گذشته 60 هزار تن تولید کشاورزی داشته اید. محصولات شما باید فراوری بشود تا قیمت آن افزایش پیدا کند. باید صنعت در کنار کشاورزی شما قرار بگیرد. طرح مقام معظم رهبری، تمام نشده و 250 هزار هکتار دیگر مانده و ادامه می یابد. بیمارستان اینجا تصویب شده و به دنبال زمینش می گردند. مطالعات اولیه فاضلاب اینجا هم انجام شده است.

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام و المسلمین قاضی نواصر، امام جمعه شهرستان باوی، ضمن خوش آمدگویی به سرلشگر پاسدار دکترمحسن رضایی به زبان عربی، حضور ایشان در شهر شیبان و در میان برادران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موجب دلگرمی مردم و دوستداران اهل بیت عشایر این منطقه دانست و به برخی از مشکلات و معضلات مردم شهر شیبان و شهرستان باوی از جمله فاضلاب و  شهر بازدید کرد و در جریان مشکلات مردم، به ویژه کمبودهای بهداشتی و دفع ناقص فاضلاب شهری قرار گرفت.

ارسال نظر