محسن رضایی:
کد خبر: ۳۹۲۶|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص نظام گفت: آمریکایی ها می‌دانند که توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچک‌ترین اقدامی بکنند تمام منطقه آتش خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد.

رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال‌های گذشته دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی و آرمانهای امام تغییر نکرده است و همچنان این آرمانها مورد توجه مردم است و شما دلیل آن را چه می‌دانید، گفت: این دو موضوع با هم مرتبط هستند. علت ارتباط آنها هم این است که انقلاب ما یک انقلاب بسیار عظیمی بوده است. اگر انقلاب ما در حد یک اصلاح یا یک ترمیم مختصر در گذشته بود امروز نه نامی از امام بود و نه این دشمنی‌ها با ما ادامه پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با پشتوانه رهبری امام خیز بلندی برداشته است، گفت: این جهش برای رسیدن به آرمانهایبزرگ در پیش گرفته شده است. انقلاب یک رویداد نبود و یک راه است. راهی که ما را به آرمانهای بزرگ مان برساند و عظمت‌های گذشته را برای ما تکرار کند تا ما به مجد و تمدن بزرگ برسیم و بسیاری از عقب ماندگی‌ها و تحقیرها پاسخ دهیم.
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: این راه را امام در مقابل ما گذاشته است و چون این راه ادامه دارد امام زنده است. کسانی که مخالف این راه هستند قاعدتاً صف بندی خود را مقابل ما داشته و خواهند داشت.

رضایی با تاکید بر اینکه این آمریکا است که با ما درگیر است، گفت: ما راهی را انتخاب کرده‌ایم و آمریکا مخالف این راه است. لذا با ما درگیر است و ما وادار می‌شویم که مقاومت کنیم؛ بنابراین راه ما راه مقاومت است. برای عبور کردن و جلو رفتن باید به مقاومت ادامه دهیم آمریکایی‌ها این پیشرفت و جلو رفتن را به ضرر خود می‌دانند زیرا شکل گیری یک قدرت بزرگ و مستقل در شمال خلیج فارس و کانون انرژی جهان برای آمریکا غیر قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه آمریکایی یک دوران شیرین اما بسیار سیاه را برای ایران داشته‌اند و می‌خواهند دوباره به آن دوران بازگردند تصریح کرد: دوران پهلوی جزو سیاه‌ترین دوران‌های تاریخ ایران بوده است و مبارزه ما بسیار مبارزه تعیین کننده‌ای است و تا رسیدن به اهداف و آرمانهای بزرگ خود، این مبارزه را در پیش داریم.

کوچک‌ترین اقدام علیه ایران باعث آتش گرفتن منطقه خواهد شد

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رهبر انقلاب در مراسم سی امین سالگرد رحلت حضرت امام یکی از خصوصیت‌های امام را بحث مقاومت مطرح کردند و در ذهن برخی از جوانان ما این سوال پیش می‌آید که مقاومت چیست؟ لطفاً مقاومت را تبیین بفرمائید، گفت: یک دشمنی جدی از ابتدای انقلاب با ما ایجاد شده است و تاکنون دو نوع فشار آمریکایی به ما آورده‌اند؛ یکی فشارهای سخت مثل جنگ، کودتا، شورش، ترور، انفجار و حتی حمله نظامی در طبس که در دهه اول انقلاب با آن مواجه بودیم و ما با مقاومت توانستیم کلیه فشارها را به یک توانایی بسیار بزرگ و عظیم دفاعی- سیاسی تبدیل کنیم که امروز سپر دفاع ملت ایران است. حتی اخیراً می‌بینیم که آقای ترامپ و تیمش می‌گویند ما بدنبال جنگ اقتصادی سخت علیه ایران هستیم اما به هیچ وجه قصد حمله نظامی نداریم؛ چون نمی‌توانند. اگر می‌توانستند این کار را می‌کردند.

رضایی با بیان اینکه کار نظامی در ظاهر یک حمله است، خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند که توانایی نظامی ایران به حدی رسیده است که اگر کوچک‌ترین اقدامی بخواهند بکنند تمام منطقه آتش خواهد گرفت و چیزی برای دوستان آمریکا و اسرائیل و منافع آنها در منطقه باقی نخواهد ماند.

وی فشار دهه اول را نظامی و سخت دانست و افزود: با مقاومت توانستیم فشارها را تبدیل به یک توانایی بزرگ کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با ذکر خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در آن موقع دیدیم در خط مقدم تعدادی از عشایر ما با برنو آمده‌اند و در خاکریز صف بسته‌اند. یک ماشین از برادران ارتش آمد که مهمات پخش می‌کرد و این برادران گفتند که ما هم مهمات می‌خواهیم. از آنها پرسیدم تفنگ شما چیست و گفتند: برنو. به انها گفته شده این تفنگ ۴۰ – ۵۰ سال پیش از رده خارج شده است و ماشین از آنجا رفت؛ این عشایر با حسرت به ماشین نگاه کرده و به آمریکا و اسرائیل و انگلیس فحش دادند. آن حسرت امروز به موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری تبدیل شده است.

رضایی با بیان اینکه زمانی ما در خطوط مقدم فشنگ نداشتیم اما امروز وقتی داعش در ایران کار بکند فرماندهانش در ۲ هزار کیلومتر آن‌طرف تر وقتی اطلاعیه دادند بلافاصله با موشک‌هایمان همان نقطه را بمباران کردیم. بنابراین فشار نظامی پایان پیدا کرد و ۱۰ سال بیشتر ادامه پیدا نکرد گفت: ۳۰ سال است کشور ما در امنیت است و ملت ما از امنیت بی نظیر در منطقه برخوردار است. ما با مقاومت خود فشارهای نظامی را تبدیل به بازدارندگی بزرگی کردیم.

باید مقاومت انقلابی را در پیش بگیریم

وی با اشاره به فشارهای دیگر آمریکا علیه ایران گفت: عمده این فشارها در محور اقتصاد بود؛ ما در این ۴۰ سال تحریم بودیم. هر چند امروز شدیدترین تحریم‌ها را داریم اما در سال ۹۱ هم تحریم‌های سنگینی شدیم که اروپاییها در سال ۹۰ و ۹۱ گفتند ما شش ماهه کار ایران را تمام می‌کنیم. آن موقع اروپایی‌ها جلوتر از آمریکایی‌ها علیه ما میدانداری می‌کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه برجام قرار بود تحریم‌ها را از بین ببرد و آن تحریم‌ها، تحریم‌های ۹۰ و ۹۱ بود، گفت: تحریم‌های قبل از برجام تحریم‌های سختی بودند و امروز شاهد تحریم‌های بعد از برجام هستیم.

رضایی گفت: مسئله مهمی که ما الان داریم این است که چرا تحریم‌های امنیتی و دفاعی پایان پیدا نمی‌کند؟ باید کاری کنیم که این تحریم‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم به عنوان آخرین تحریم‌ها از جلوی پای ایران کنار برود.

وی با تاکید بر اینکه باید مقاومت انقلابی را در پیش بگیریم، ادامه داد: مقاومت ما نباید صرفاً به شکست دشمن منجر شود. آمریکا اگر شکست بخورد ۵ سال دیگر نیز تحریم دیگری خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام مقاومت را مختص تمام ملت‌های دنیا عنوان کرد و گفت: هیچ ملتی نبوده است که با مقاومت پیروز نشده باشد. هیچ ملتی نیز نبوده است که از طریق سازش موفق شده باشد. نوع مقاومت ملت ما با مقاومت ملت‌های دیگر متفاوت است. هر مقاومتی که تاکنون صورت گرفته موفق بوده است.

ضایی با بیان اینکه مصدق زمانی که به سمت آمریکایی‌ها حرکت کرد سرنگون شد، گفت: فشارهای دشمن در مقابل پیشرفت ما هست و ما اگر به سمت جلو حرکت نکنیم که آنها به ما کاری ندارند.

وی بیان کرد: اگر ما پیشرفت را نخواهیم، اگر نخواهیم ملت بزرگی باشیم و استقلال داشته باشیم و صرفاً یک برده باشیم، آنها با ما کاری ندارند در واقع این فشارهای دشمن به دلیل پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ما است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مطمئن باشید اگر فشارهای آمریکا نبود ما امروز این میزان از قدرت و توان را نداشتیم، این سازمان قدرتمند اطلاعاتی را نداشتیم، ما در مقابل همه این فشارها توانسته موفق شویم و رو به جلو حرکت کنیم. این فشارها هزینه داشته اما دستاوردهای بزرگی هم داشتیم.

رضایی ادامه داد: هرچه که ایران بزرگ‌تر شود آمریکا کوچک‌تر می‌شود، هرچه ایران توسعه بیشتری پیدا کند آمریکایی‌ها بیشتر از منطقه خارج خواهند شد. امروز شما ببینید که عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و بسیاری از کشورهای منطقه سمت و سوی خود را از آمریکا به سمت ایران آوردند.

وی تصریح کرد: بنابراین یک جایگزینی قدرت در حال اتفاق است در واقع هر چقدر ایران بزرگ‌تر شود آنها کوچک‌تر خواهند شد. آمریکا در حال دست و پا زدن برای آن است که از منطقه خارج نشود و در برخی جاها همچنان بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران همینطور که به عراق و سوریه نرفت بلکه از ما تقاضا کردند. مشی ما استکباری نیست و به همین دلیل است که مردم منطقه از ما استقبال می‌کنند اما آمریکایی‌ها این طور نیستند.

رضایی افزود: ملت‌های منطقه از آمریکا دوری می‌کنند و به سمت جمهوری اسلامی ایران نزدیک می‌شوند.

رضایی در خصوص موضوع مقاومت فعال اظهار داشت: این مقاومت فعال را می‌توان یک فرایند دانست که مرحله اول آن فرصت سازی و شکست دشمن است و مرحله دوم آن این است که ما بتوانیم از این فرصت‌ها بهره‌برداری کرده و به توانایی تبدیل کنیم.

وی گفت: بنابراین یک فرایند را باید طی کنیم و در این فرایند تنها شکست دشمن منظور نیست. آمریکایی‌ها سه هدف را در منطقه دنبال می‌کنند که هدف اول آن ایجاد برخی شکاف‌ها و دوگانگی‌های عمیق میان جامعه، دولتمردان و مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف آمریکا ایجاد اختلاف و شکاف میان مردم و مسئولین است. هدف دیگر آنها این است که با ایجاد فشار و تحریم بتوانند امنیت جمهوری اسلامی ایران را که خاری در چشم دشمنان است را تحت تأثیر قرار دهند. آنها می‌خواهند جامعه ما به سمتی برود که بر اثر فشارهای اقتصادی مردم به خیابان‌ها بریزند و ناامنی اجتماعی به وجود آورند.

رضایی بیان کرد: آمریکا به دنبال این است که با دنبال کردن این استراتژی‌ها ما را به پای میز مذاکره بکشانند، بنابراین این سیاست‌های فشار و تحریم برای مذاکره با ایران است. در واقع اگر مذاکره‌ای نباشد فشار هم بی خاصیت خواهد شد. مسئله مذاکره هدف نهایی آمریکا است.

وی افزود: امروز شنیدیم که وزیر خارجه آمریکا خبر از تحریم پتروشیمی ایران داده که البته موضوع جدیدی نیست بلکه نشان از دست خالی بودن آمریکا است که صرفاً با جنگ روانی در پی کسب توفیق در برابر جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت، مجلس، دیگر نهادها، مسئولین و مردم همه نشان دادند که دو قطبی در جامعه ما معنا ندارد. هر چه آمریکایی‌ها فشار و تحریم را علیه ما بیشتر کنند انسجام و اتحاد داخلی ما بیشتر می‌شود. اگر آمریکا به دنبال مذاکره بود خودشان با کارهایی که انجام دادند باعث شدند که مسئله مذاکره کاملاً از بین رود.

رضایی ادامه داد: هیچ‌کس قبول نمی‌کند در چنین شرایطی وارد مذاکره با طرفی شود که قلدر مآبانه وارد میدان شده و تقاضای نشستن پای میز مذاکره را دارد. آمریکا همین الان از نظر ما شکست خورده است و شکست آنها موضوع قطعی است.

وی بیان کرد: شما ببینید آنها ابتدا ۱۲ شرط بدتر از ترکمانچای را اعلام کرده بودند برای مذاکره با ایران و اخیراً هم گفتند که ما اصلاً شرطی برای مذاکره با ایران نداریم.

تمام پیگیری‌هایی که انجام می‌گیرد تکمیل کننده مسیر کمک به دولت است

وی افزود: ما باید مقاومت را از بیرون شروع کنیم. اولین مسئله این است که ما نباید تسلیم خروج از منطقه و محدود کردن مسائل موشکی شویم. ما زیر بار مذاکره‌ای که بخواهد نوامیس انقلاب و مسائل حیاتی ما را خدشه دار کند ورود نباید بکنیم و مقاومت ما باید اینجا شکل بگیرد و بالعکس از حضورمان در سوریه و عراق برای گسترش اقتصادمان و فعال کردن بازارهایمان و همچنین برای واردات، صادرات و تجارت بیشتر و همچنین تقویت پول ملی استفاده کنیم. پس اولین نکته مقاومت فعال این است که ما باید از حوزه منطقه‌ای مان برای تجارت در منطقه حداکثر استفاده را بکنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته با عراق حدود ۹ میلیارد دلار صادرات داشته ایم و این میزان می‌تواند تا ۲۰ و ۳۰ میلیارد دلار نیز برسد. بنابراین ما در کنار مقاومت سیاسی و دفاعی مان باید مقاومت تجاری را نیز داشته باشیم و اولین بحث این است. دومین نکته آن است که ما باید به داخل کشور نیز ورود کنیم. مدیریت کشور باید از تردید خارج شود یعنی نباید منتظر بمانیم تا ببینیم اروپایی‌ها و آمریکایی چه می‌کنند؟ باید به داخل کشور بازگردیم و تمام امکانات بالقوه را فعال سازیم که این موضوع در کلان و خرد باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت تصریح کرد: قطع شدن نفت فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد ما است به آن علت که اگر اقتصاد ما صنعتی شود روزانه یک میلیون بشکه نفت را نیز باید وارد کنیم و اگر تولید ما به صورت حداکثری رشد یابد نه تنها چیزی برای صادرات نداریم بلکه روزانه یک میلیون بشکه نفت نیز باید به کشور وارد شود. حال باید حرکت به سمت تولید را از کجا آغاز کنیم. ما باید در ایران ایالت‌های اقتصادی را ایجاد کنیم.

رضایی افزود: من به شدت مخالف فدرال سیاسی هستم و کشور ما از لحاظ سیاسی، دفاعی، امنیتی، پول ملی، زبان و همچنین پرچم باید به صورت متمرکز از دولت مرکزی باشد اما در کشاورزی، صنعت، بهداشت لزومی ندارد که ما اختیارات استان‌ها را از آنها بگیریم و همه را در تهران متمرکز سازیم. هیچ کشور توسعه یافته ای در جهان این چنین توسعه نیافته است. ما نمی‌توانیم مردم را طور وارد اقتصاد کنیم که اختیاری نیز از خود نداشته باشند. فرق سیاست با اقتصاد چیست؟ فرق این دو آن است که مردم، دولتمردان را وقتی انتخاب می‌کنند امور کشور را به آنان واگذار می‌کنند اما اقتصاد این گونه نیست. در اقتصاد این دولت است که امور را به مردم واگذار کند و خود نقش نظارتی داشته باشد. ما امروز باید یک رقابت منطقه‌ای و استانی که در حقیقت بند سوم اقتصاد مقاومتی نیز هست ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: یک مشکل بزرگی که ما داریم این است که آزادی اقتصاد با اقتصاد آزاد قاطی شده است. ما بدنبال اقتصاد آزاد نیستیم ولی آزادی اقتصادی باید وجود داشته باشد. امروزه برای کوچک‌ترین کار اقتصادی باید از استان‌ها به تهران بیایند و صف ببندند و کاری که در یک هفته قابل انجام است یک سال به طول بیانجامد، باید حل شود. در استان‌ها اختیارات باید به مردم داده شود. وزارتخانه‌ها باید کار در مسائل اجرایی را به استان‌ها بسپارند و خودشان تصمیم‌های کلان را اتخاذ کنند. زمانی که ما یک نسخه واحدی برای تمام کشور ننویسیم مزیت‌های نسبی بالفعل نمی‌شوند. الان برخی صنایع سنگین در جایی ساخته شده اند که خود ایجاد بحران می‌کنند.

رضایی گفت: منظور کلی من این است که ما باید بازگردیم و در این شرایط اقتصاد را مردم پایه کنیم و برای اینکه اقتصاد مردم پایه تر شود باید به مردم اختیار داده شود. دولت مرکزی باید نظارت کند و کمک‌های اصلی را انجام دهد البته منابع ملی همچون نفت و گاز باید تحت اختیار دولت مرکزی باشد و نباید به استان‌ها داده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت افزود: امروز چندین میلیارد دارایی دولت مولد نشده است. دولت باید اموال خود را اجاره دهد که در اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به این موضوع توجه شده است. اصل سیاست‌های اصل ۴۴ این است که در جایی که دولت مانع می شده است راه مردم بازگردد. حال اینکه مردم ورود کنند و کارهایی را انجام دهند که پیش از این دولت اجازه آن را نمی‌داد این موضوع بالاتر از خصوصی سازی است. همین الان دولت می‌تواند بسیاری از کارهای عمرانی خود را با مردم به صورت مشارکتی انجام دهد.

رضایی تصریح کرد: ما تنها در صورتی می‌توانیم اقتصاد مقاومتی فعال داشته باشیم تنها راه آن این است که باید آسیب پذیری ها را حل کنیم. یکی از این آسیب پذیری ها موضوع ارز است که دولت فکر خاصی برای آن نکرده است. ما در سال ۹۶ دچار مشکل شدیم. دولت باید کاری می‌کرد که ارز و در کل نقدینگی به سمت رانت خواری و سفته بازی حرکت نکند.

وی خاطرنشان کرد: دولت پیش از این گمان می‌کرد که چون تورم را به ۸ درصد رسانده خبری نیست در صورتی که سیل نقدینگی در بانک‌ها در حال جمع شدن بود. زمانی که دولت بخواهد با استفاده از حجم پول، تورم را کنترل کند طبیعتاً نمی‌توان مقابل آن ایستاد و در اصل باید به اصلاحات بانکی توجه کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت افزود: دو راهکار بسیار مهم است که باید به آنها توجه می‌شد و متأسفانه در آنها چشمپوشی شده است. به عنوان مثال برای کنترل ارز می‌خواهند شبیه سیستم بورس عمل کنند که همیشه کارشناسی در وسط بازار باشد که هم خریدار و هم فروشنده در تعامل با این واسطه گری بتوانند قیمت واقعی را تعیین کنند و این انضباط نبود. بانک مرکزی کار خوبی انجام داد و آن این بود که برای مقدار تراکنش سقف تعیین کردند و این باعث شد تا قیمت ارز کمی کنترل شود. البته پایین آمدن قیمت ارز بخشی از آن به دلیل بازگشت پول‌هایی است که بر اثر صادرات وارد کشور می‌شود و همانطور که می‌دانید اخیراً صادرات خرد ما به کشورهای همجوار خیلی زیاد شده است و این ارزها آرام آرام جای ارزهای نفتی را می‌گیرند و یکی دیگر سیاست‌های بانک مرکزی است و دیگری پایین آمدن تب مذاکره و … بود. همین چند عامل باعث شد تا فعلاً قیمت ارز کاهش یابد البته من قول می‌دهم که اگر مقاومت فعال اقتصادی اتفاق بیافتد ارز می‌تواند تا مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تومان نیز کاهش یابد و این پروسه خیلی طول نخواهد کشید.

وی گفت: پیشنهاد دیگر ما برای اصلاح قیمت ارز موضوع شفافیت است. در تمام دنیا همه بنگاهداران، همه شخصیت‌های حتی سیاسی حسابشان کاملاً پیداست. امروز بین بورس، مالیات و وزارت راه لینک ها برقرار نمی‌شود ولی هر کدام می‌گویند که اگر ما لینک مان را به اداره مالیات وصل کنیم مشتری مان فرار می‌کند.

رضایی افزود: ما امروز دولت قدرتمند دومی به نام ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا داریم. این ستادی که مجلس تصویب کرده است در حد هیئت دولت دوم است و اختیارات وسیعی برای کنترل قاچاق در اختیار دارد و متأسفانه آقای رئیس جمهور بسیار کم شرکت می‌کنند و نفری که جایگزین ایشان در جلسات شرکت می‌کنند اختیاراتی ندارند. مجلس در این قانون اختیارات بسیاری به دولت داده است برای مقابله با قاچاق. سامانه اگر متصل شود بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد و این موضوع باید از دولتمردان شروع شود و من در همین جا از آقای رئیسی خواهش می‌کنم آن طرحی که ما در مجمع تشخیص با عنوان «از کجا آورده اید» ایجاد کردیم و هنوز آئین نامه آن توسط قوه قضائیه صادر نشده است هر چه زودتر کار خود را آغاز کند. شفاف سازی اگر از دولتمردان آغاز نشود به بخش خصوصی هم وارد نخواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: موضوع دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد نظم و انضباط اقتصادی است. این مقوله در کشور بسیار ضعیف است. در کشور ما فرار مالیاتی بسیار زیاد است و حیف و میل دهها برابر فساد بزرگ است. چین با آن سطح از جمعیت به راحتی کشور خود را کنترل کرده است ولی ما متأسفانه فعلاً نتوانسته ایم به خوبی نظم و انضباط اقتصادی را به صورت صد درصدی اجرا کنیم.

وی گفت: البته مقوله مقاومت آنچنان نیست که ما از مردم انتظار داشته باشیم ریاضت بکشند که این موضوع غلط است و مقوله‌ای است که توسط دشمنان در مورد ما مطرح می‌شود و این مهم به هیچ وجه مورد قبول رهبر انقلاب، مجمع تشخیص و دولتمردان ما نیست. وقتی می‌گوئیم اقتصاد مقاومتی شود نمی‌گوییم که مردم ریاضت بکشند. در اصل چه ارتباطی بین مسکن و نرخ ارز وجود دارد که همین که ارز جابجا می‌شود مسکن نیز گران می‌شود در صورتی که ارتباطی با هم ندارند و این خود نشان دهنده بی انضباطی است.

رضایی ادامه داد: امروز دهها هزار خانه خالی در تهران وجود دارد. ما موافق فشار به مردم نیستیم و نمی‌خواهیم آنها زیر بار فشار تورمی و … بروند. مقاومت اقتصادی این است که از امروز که آغاز شود هر روز شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز خواهیم بود و این باعث می‌شود که ما در اوج تحریم‌ها به شکوفایی اقتصادی برسیم و به یک توانایی برای بازدارندگی خواهیم رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: بنده به واسطه مسئولیتی که رهبری به من داده اند چند هفته‌ای است نظارت را فعال‌تر کردیم. پیش از این در مجمع هیئت عالی نظارت نداشتیم و تقریباً مدتی است که جدی تر در این حوزه ورود کرده ایم.

رضایی افزود: موضوع سی اف تی و پالرمو نیز در حال بررسی در کمیسیون‌ها است و هنوز به صحن علنی بازنگشته است. البته با توجه به رفتارهایی که اخیراً از آمریکا و هم پیمانانش مشاهده کردیم آن تعدادی هم که موافق تصویب این لوایح بودند کم کم نظرشان تغییر کرده است. زیرا همه فهمیده اند که فشارهایی که امروز به ملت ایران وارد می‌شود در جهت همکاری نیست و تنها در جهت مچ گیری و بهانه گیری است.

وی گفت: البته محکم‌تر شدن موضوع نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به معنای کمک به دستگاه‌های اجرایی از دولت گرفته تا قوه قضائیه و قوه مجریه است. ما معتقدیم با انسجام، برادری و فشردگی صفوف خودمان و البته با فعال کردن مقاومت به فضل الهی نه تنها آمریکایی‌ها را شکست خواهیم داد بلکه ما به یک بازدارندگی به اقتصاد ملی خواهیم رسید. من در سیمای جوانان نسل چهارم و پنجم تحول بزرگی می بینم. معتقدم بیانیه گام دومی که توسط رهبر معظم انقلاب نگاشته شد این خود تبدیل به انقلابی بزرگ در اقتصاد و فرهنگ می‌شود که مکمل انقلاب قبلی خواهد رسید.

رضایی در پایان گفت: تمام پیگیری‌هایی که انجام می‌گیرد تکمیل کننده مسیر کمک به دولت است. ما باید این مرحله از تاریخ انقلاب را جدی بگیریم و همه دست به دست هم دهیم تا از این غلطی که آمریکایی‌ها کرده اند یک انقلاب بزرگ دیگری را درست کنیم.


ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
خیلی عالی بود. من خیلی امیدوار شدم از بحث اقتصادی